loading...
زهل
تفرجگاه بازدید : 32 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

زنگ خطر های بی وفایی

اعتماد در زندگى زناشویى را مى توان به مجموعه اى از خصوصیت هاى اخلاقى و رفتارى دانست که ثمره ملحوظ داشتن آنها اعتماد طرفین به هم خواهد بود. از طرف دیگر از جمله رفتارهایى که سبب تشکیل دیوار بى اعتمادى میان زوجین مى شود مى توان به حسادت، شک و دودلى، زودباورى و تحریک شدن از طرف دیگران بخصوص افراد نزدیک و عکس العمل نشان دادن بر اساس حرف هاى دیگران و حرکت و رفتار براساس حدس و گمان و دیده ها و شنیده ها اشاره داشت با این تفاصیل باید اعتقاد داشت مبناى زندگى مشترک و تداوم آن براساس اعتماد و وفادارى است. به مرور زمان این وضعیت مى تواند به سمت شرایط منفى تغییر یابد اما چاره چیست و چه راهکارهایى مى توان ارائه نمود.

دکتر بهرامی معتقد است: بدگمانی، زندگی را ویران می‌كند.

زمینه ایجاد شک می‌تواند به 2 دلیل در کسی به وجود آید؛ یکی بیماری و دیگری عوامل محیطی. بعضی‌‌ها به خاطر بیماری‌های اعصاب و روان که شناخته‌شده‌ترین آنها بیماری پارانویاست، به همه اطرافیان در حوزه‌های مختلف مشکوک می‌شوند و در مورد همسر خود نیز مشکوک به خیانت می‌شوند. این زمینه بیماری حالت ژنتیک دارد و به وسواس‌های فکری نزدیک می‌شود که می‌تواند به فرد و روابط او صدمه برساند. گاهی در محیط زندگی ما و بین خویشان‌مان نمونه‌هایی از خیانت به همسر را دیده‌ایم و به همین دلیل به همسرمان شک می‌کنیم و البته در برخی موارد به دلیل جو حاکم، این احساس در ما ایجاد می‌شود که شاید همسر ما نیز جزو گروهی از مردان یا زنان باشد که نمونه‌هایش در جامعه وجود دارند. پسرهایی به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند که می‌گویند نمی‌توانیم به دخترها اعتماد کنیم.

 

آنها به ما ابراز علاقه می‌کنند و این در حالی است که در همان زمان به دیگران نیز که از خواستگارانشان هستند ابراز علاقه می‌کنند تا بتوانند گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشند . می‌خواهم در همین‌جا بگویم که شک به همسر چه به دلیل بیماری باشد و چه به خاطر عوامل محیطی  هر دو آسیب‌زاست و آسیبی که این سوءظن به خود جسم و روح فرد و طرف مقابل او و صدالبته به رابطه آنها وارد می‌کند، به حدی جدی است که اگر افراد از آن مطلع باشند هرگز به یکدیگر سوءظن نخواهند داشت. اجازه بدهید برای آقایان و خانم‌هایی که به همسر خود مشکوک هستند خیلی واضح بگویم که خیانت به همسر، مصداق واقعی «شترسواری دولا دولا نمیشه» است؛ یعنی آنقدر علایمش بزرگ و واقعی و واضح است که به هیچ وجه نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

انسان‌‌هایی که بازدار‌ی‌های اخلاقی درونی‌شان و ترس از تنبیه شدن آنها را منع می‌کند وقتی مورد تنبیه قرار می‌گیرند چون آن بازداری از میان می‌رود به سمت انجام کار رغبت پیدا می‌کنند

پس علایم آن را بشناسید تا به خاطر موارد جزیی که عموما حاصل سوء‌تعبیرها و کج‌اندیشی شما نسبت به یکدیگر است به هم انگ نزنید و سوءظن ایجاد نکنید. برخی از این نشانه‌ها را می‌توان به این صورت گفت که دسترسی به او در ساعت‌هایی از روز برایتان غیرممکن می‌شود. تلفنش را همه‌جا با خود می‌برد. قبض تلفن، رقم سرسام‌آوری را نشان می‌دهد که تا به حال سابقه نداشته است. در این حالت که شک واقعی به خیانت وارد است تغییر رفتارهای او کاملا محسوس است. در حالت واقعی خیانت، نیازی به جست‌وجو و کنکاش نیست.  دانستن اینکه آیا این نشانه‌ها واقعی هستند یا نه، بسیار مهم است چون امکان دارد شما بگویید که مثلا همسرم روی موبایلش پین‌کُد قرار داده یعنی مرموز شده و من به او مشکوکم! اما باید بدانید موبایل یک وسیله شخصی است و نباید به خاطر اینکه شما زن و شوهر هستید به خودتان اجازه دهید به محض رسیدن همسرتان به خانه، موبایل او را بردارید و در تک‌تک فایل‌هایش سرک بکشید .زن و شوهری ما توجیه و دلیلی بر این نیست که به محض شنیدن صدای پیامک روی موبایل همسرمان شیرجه بزنیم تا ببینیم چه پیامی و از طرف چه کسی آمده است. وقتی شما رعایت نمی‌کنید و همسرتان پین‌کُد می‌دهد، به معنی آن نیست که او با کسی رابطه دارد. داشتن رابطه آنقدر تاثیر بدی دارد که خود را نشان می‌دهد که او از نظر عاطفی تغییر کرده و مانند گذشته نیست. در رابطه زناشویی‌تان سردی خاصی که سعی دارد آن را پنهان کند به وجود آمده و البته گاهی هم به طور ناگهانی متوجه گرم شدن رابطه او می‌شوید؛ رابطه گرمی که تا چندی قبل، خبری از آن نبوده است. به دلیل احساس گناه و صدای وجدان، توجهش نسبت به همسرش بیشتر می‌شود و این حالت توسط مراجعان ما گزارش می‌شود و آمارش کمتر از حالت قبل است.

یكی از عواقب رایج سوءظن نابجا

گاهی بعضی‌ها وقتی به خاطر کاری که نکرده‌اند تنبیه می‌شوند برای انجام آن کار انگیزه پیدا می‌کنندانگار با خود می‌گویند من که توسط همسرم مدام در حال تنبیه شدن هستم و خطاکار شناخته می‌شوم چرا این کار را انجام ندهم؟ انسان‌‌هایی که بازدار‌ی‌های اخلاقی درونی‌شان و ترس از تنبیه شدن آنها را منع می‌کند وقتی مورد تنبیه قرار می‌گیرند چون آن بازداری از میان می‌رود به سمت انجام کار رغبت پیدا می‌کنند .واقعا رابطه زن و شوهری به معنی آن نیست که هیچ حریم خصوصی برای خود نداشته باشید. اگر یکی دو بار به تلفن همراه همسرتان زنگ زده‌اید و او در دسترس نبوده یا با حالت خاصی گفته نمی‌تواند باشما صحبت کند، نیازی نیست با شک کردن نابجا اوقات خوش‌زندگی‌تان را خراب کنید. اگر این افکار مزاحم به دلایل خاصی  به ذهن شما می‌‌آید با خود بگویید من به شما اعتنایی نمی‌کنم؛ مگر اینکه در طولانی‌مدت و با مشاهده حداقل 5 نشانه از علایم مشکوک همراه باشد.

 

 در این نشانه‌های مهم باید حتما غیب شدن‌های واضح یعنی عدم دسترسی در ساعات خاصی از روز و آن هم به طور مکرر وجود داشته باشداز دیگر نشانه‌های مهم، تغییر رفتارهای عاطفی محسوسی است که در همسرتان می‌بینید. این تغییر رفتارها آنقدر محسوس‌اند که متوجهش می‌شوید. بروز این علایم در میان زنان و مردان یکسان نیست. بالاخره زمانی که خیانتی صورت می‌گیرد همسر آن فرد هم در ایجاد آن سهمی دارد. او به برخی مشکل‌های زندگی‌اش که به وضوح سلامت خانواده را تهدید می‌کرده بی‌اعتنایی کرده و همان مسایل موجب فاصله او از همسرش و در نهایت خیانت همسران به یکدیگر شده است. البته در مواردی که فردی بیمار باشد مثل اختلال شخصیت مانیک یا اعتیاد جنسی  نمی‌توان گفت خیانت او تقصیر همسرش هم هست.

 

زمانی که خیانتی صورت می‌گیرد همسر آن فرد هم در ایجاد آن سهمی دارد. او به برخی مشکل‌های زندگی‌اش که به وضوح سلامت خانواده را تهدید می‌کرده بی‌اعتنایی کرده و همان مسایل موجب فاصله او از همسرش و در نهایت خیانت همسران به یکدیگر شده است

 هر زن و مردی در مورد رابطه با همسرش باید به خود یادآوری کند من به عنوان یک همسر موظفم نیازهای عاطفی، روانی و اجتماعی همسرم را برآورده کنم و اگر این کار را نکنم، زمینه آسیب به این رابطه مهیا می‌شود. من باید از خودم بپرسم به عنوان یک همسر در کجای این رابطه و در کجای وظایف همسری‌ام هستم. باید مدام در پی شناسایی و رفع نیازهای همسرم باشم تا او کمبودی را حس نکند و از بودن با من لذت ببرد؛ پس لطفا سهم خودتان را شناسایی کنید و برای پیشگیری از بروز آسیب، سعی کنید آن را به نحو احسن اجرا کنید. به هر حال شما نمی‌توانید جلوی واقعیت‌های جامعه را بگیرید و مانع تاثیر آنها بر اعضای خانواده‌تان شوید.ضمن این که این نوع شک ها بر فرزندان هم تاثیر می گذارد .

فرزندان چنین خانواده هایی اعتماد به نفس کافی ندارند و از آن جا که به همه چیز و همه کس مشکوک هستند، تلاش هایشان برای دوست یابی و برقراری روابط سالم اجتماعی اغلب با شکست مواجه می شود.

 

معمولا خانواده های آن ها متشنج است و درگیری های زیادی در آن رخ می دهد. دقت کنید که وقتی کنترل گری در خانواده بیش از حد وجود داشته باشد با پدیده عصیان گری روبه رو می شویم که می تواند سلامت روحی و روانی خانواده و اعضا را به خطر اندازد.اغلب افراد شکاک دچار «پیش گویی خودکام بخش» می شوند این پیش گویی در واقع آینده ای است که فرد شکاک برای یک موضوع در نظر گرفته و براساس آن رفتارهایی انجام داده و پس از وقوع حادثه که در نتیجه اعمال و رفتار خودش بوده، ادعا می کند پیش گویی اش صحیح بوده و حق همیشه با اوست غافل از این که رفتارهای او باعث به وجود آمدن شرایط ناگوار شده و نه پیش گویی صرف. مثل همسری که تصور می کند همسرش قصد خیانت به او را دارد و آن قدر به رفتارهای نادرست خود ادامه می دهد تا واقعا همسرش را از دست می دهد. سپس به قدرت پیش گویی خود ایمان می آورد.

 

باید باور داشت که رابطه زناشویى متفاوت از هر رابطه دیگرى است. آرى، باید به رفتار همسر توجه داشت اما نباید به هر حرکت و رفتارش چنان حساس باشیم تا حسادت مان برانگیخته شود. حسادت اولین قدم براى از بین رفتن اعتماد میان همسران است. از طرف دیگر صحبت کردن و حل مشکلات، باعث پررنگ شدن اعتماد میان زوجین مى شود. دلخورى، شک و تردید و از همه مهم تر تلنبار کردن دلخورى ها و مطرح نکردن آن با شریک زندگى، آنها را هر لحظه از هم دورتر خواهد ساخت. حال آنکه اگر این دلخورى ها به سرعت مطرح و حل شوند به مشکلى حاد تبدیل نخواهند شد. از دیگر سوى همسران نباید اجازه بدهند زندگى شان بازیچه دست دیگران بشود هر چند که از همسرشان خطایى سرزده یا خطایى دیده باشند.


/**/
تفرجگاه بازدید : 38 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

چگونگي استفاده از اوقات فراغت

مجله اين هفته:شماره 271

ضمن تشكر از تماس‌های مكرر شما وشركت در مسابقه وتست هاي روانشناسي وهمچنين دريافت مشاوره ومشورت گرفتن از اين مجموعه ، در اين مجله می‌خواهیم بنا به درخواست شما چگونگي استفاده از اوقات فراغت به پردازيم .

قابل توجه است اين مجله به صورت هفتگي تقديم می‌شود و به مدت يك هفته از دوشنبه تا دوشنبه هفته  بعد روي آنتن پخش می‌گردد./

چگونگي استفاده از اوقات فراغت

شماچگونه ازاوقات فراغت خود استفاده ميكنيد .؟

اوقات فراغت ترکیبی‌ای است كه  چندين كاركرد.

اوقات فراغت از سال تحصيلي.اوقات فراغت از کار.اوقات فراغت از خواب. اوقات فراغت از خانواده.

و یا فراغت از خیلی چیزهای دیگر.

 هرکسی بايد برای زندگی‌اش برنامه ای داشته باشد. وقتی برای کار. وقتی برای با خانواده بودن. وقتی برای عبادت و وقتی برای تفریح و سرگرمی. عقل اینطور حکم می‌کند.  پس یک انسان با برنامه،ازتمام وقتش استفاده ميكند.

تعطيلات تابستان آغاز ميشود.هر ساله با نزديك شدن به ايام فراغت دانش‌آموزان از تحصيل، دستگاه‌هاي مختلف برنامه‌هاي خود را تحت عنوان «غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان» اعلام مي‌كنند.

حضرت امام سجاد(ع) مي فرمايد:   بارالها، اوقات فراغت من را در راستاي هدف خلقتم قرار ده.

   فعاليت هاي اوقات فراغت از چنان اهميتي برخوردارند كه از آن به مثابه آيينه فرهنگ جامعه ياد مي كنند. به اين معني كه چگونگي گذران اوقات فراغت افراد يك جامعه به ميزان زيادي معرف ويژگي هاي فرهنگي آن جامعه است. با فرارسيدن ۳ ماه تابستان اوقات فراغت يعني همان واژه تكراري اما پرطرفدار ميان جوانان، بار ديگر به عنوان دغدغه همه نوجوانان و جوانان مطرح مي شود.
    
به اعتقاد روانشناسان  ، يكي از ويژگي هاي اوقات فراغت، آزادي انتخاب و نوع فعاليت است، اما والدين به تصور اين كه بايد وقت فرزندان خود را لزوماً پر كنند، بدون توجه به علايق آنها، كلاس هاي مختلف درسي، هنري، ورزشي و اردو براي آنها تجويز مي كنند كه اين خود موجب دلزدگي جوانان مي شود.   .

 اگر فراغت زير سلطه و عقيده افراد ديگري غير از خود دانش آموزان، نوجوانان و جوانان باشد، ديگر فراغت محسوب نمي شود؛ در حالي كه به عقيده كارشناسان، افراد بايد در اين مواقع در برابر فرصت هاي پيش روي خود، انتخاب مي كنند. دانستن اين نكته كه جوان در اوقات فراغت خود دست به چه انتخاب هايي مي زند، از اهميت ويژه اي براي دست اندركاران و برنامه ريزان برخوردار است.

    
تحقيقات بيانگر آن است كه مهم ترين نيازهاي فراغتي نوجوانان و جوانان به ترتيب شامل گردشگري، مشاركت هاي اجتماعي، فعاليت هاي ورزشي، هنري، فرهنگي، ديني، مطالعه و كتاب خواني، مهارت آموزي آموزش زبان و آموزش رايانه است.
هم اكنون بيشتر جمعيت كشور را نوجوانان و جوانان تشكيل مي دهند كه بايد براي اوقات فراغت آنها در تابستان برنامه ريزي شود.   

 
اهمیت اوقات فراغت و نقش آن در تکامل انسان
اوقات فراغت در زندگی انسان حساسیت فوق العاده ای دارد و اندکی بی تفاوتی و بی توجهی به آن می تواند آسیب ها و انحرافات فراوان به بار آورد، امام صادق ـ علیه السلام ـ در هشداری می فرمایند: انسان اگر به کاری مشغول نباشد از فرط خوشی و بیکاری و بیهودگی به کارهایی دست می زند که ضررش بر او و نزدیکانش بسیار است.

کارکردهای مثبت اوقات فراغت
1
ـ فهم مسئولیت پذیری ./

2ـ سرگرم بودن  با كارهاي سلام  
3
ـ شکل دهی شخصیت سالم: ساعات فراغت فرصتی است که انسان می تواند به ارزیابی عملکرد گذشته خویش بپردازد. عادت های ناپسند و زشت گذشته خویش را با رضایت و انگیزه باطنی ترک کند

 

 تفریحاتی که می توان اوقات فراغت را با آنها پر کرد:

الف) برای کوچکترها
بازی های کودکانه:  هفت سنگ، گرگم به هوا، استوپ هوایی، قلعه بازی، خاله بازی، نون بیار کباب ببر، قایم باشک، لی‌لی، خروس جنگی، اوستا بازی، الک دولک و کلی بازی های دوران بچگی که همه‌اش، هم باعث شادی است و هم باعث سلامت بدن وساير ويژگيهاي رواني مثبت ميگردد. راستی چه اشکالی دارد هر از گاهی بزرگترها هم با بچه‌ها از این بازی‌ها بکنند؟

ب) برای بزرگترها
تیر اندازی:  از آن تفریحات و ورزش‌هاست که مخصوص بزرگترهاست و کمی برای کوچکترها خطر دارد. هم ورزش مفرحی است و هم برای روز مبادا که خدای ناکرده كشور به خطر بي افتد.
اسب‌سواری:  ورزش خوبی است ولی کمی گران است. ولی هر کس یکبار لذت اسب‌سواری را بچشد دیگر از آن دست بر نخواهد داشت.
شنا:  در هر منطقه ای حداقل یک استخر چه روباز چه سرپوشیده پیدا می شود.
ورزش‌های رزمی:  ماشاالله دیگر ورزش‌های رزمی آنقدر زیاد و متنوع شده که دیگر قابل شمردن هم نیست. وكلي انرزي جوانان تخليه ميشود ./
کشتی:  توی خون هر ایرانی ای کشتی هست. کمی پشتکار و همت داشته باشید مدال‌آور المپیک هم می‌شوید.
هنرهای دستی:  بهترین تفریح برای خانم های خانه دار. ریسندگی، خیاطی، کوبلن‌دوزی، ملیل‌بافی، قلاب‌بافی، ترمه‌دوزی، گل‌دوزی و ... . البته مردهای با ذوق هم می‌توانند از این کارها بکنند. چه اشکالی دارد از هر انگشت مردها هم هزار هنر ببارد. كه خودش ميتواند باعث درآمدزايي هم گردد.
كلاس هاي آموزشي :بخصوص يادگيري مهارت هاي زندگي كه بسيار لازم مي باشد.  تفکر خلاق . نقاشی
درمانی . حفظ قرآن . حل مسئله . مقابله بااسترس وپرخاشگر. خودشناسی وخودآگاهی . روابط عمومی .فنون مذاکره . تصمیم گیری وبرنامه ریزی .تندخوانی ویادگیری ....

اشتغال به كارهاي درآمدزايي ازجمله كارهاي توليدي . خدماتي ومشاغلي كه هم باعث يادگيري حرفه ميشوند وهم تاحدودي كمك خرج تحصيلي هستند.

 

 

قابل توجه : شما ميتوانيد ضمن شركت در مسابقه اين مجله ويا بررسي تست هاي سلامت روان ويا هوش  از كليه خدمات مشاوره اي وروانشناي شريف بهره  مند شويد شماره هاي تماس :

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهراستان ها بدون كد   9-9099070017

 

 

يك داستان جالب:  

تصویر آرامش

پادشاهی جایزه بزرگی برای هنرمندی گذاشت که بتواند به بهترین شکل ، آرامش را به تصویر بکشد.
نقاشان بسیاری آثار خود را به قصر فرستادند. آن تابلو ها ، تصاویری بودند از خورشید به هنگام غروب ، رودهای آرام ، کودکانی که در چمن می دویدند ، رنگین کمان در آسمان ، و قطرات شبنم بر گلبرگ گل سرخ.
پادشاه تمام تابلو ها را بررسی کرد ، اما سرانجام فقط دو اثر را انتخاب کرد. ...

اولی ، تصویر دریاچه ی آرامی بود که کوههای عظیم و آسمان آبی را در خود منعکس کرده بود. در جای جایش می شد ابرهای کوچک و سفید را دید، و اگر دقیق نگاه می کردند، در گوشه ی چپ دریاچه، خانه ی کوچکی قرار داشت، پنجره اش باز بود، دود از دودکش آن بر می خواست، که نشان می داد شام گرم و نرمی آماده است.

تصویر دوم هم کوهها را نمایش می داد. اما کوهها ناهموار بود ، قله ها تیز و دندانه ای بود. آسمان بالای کوهها بطور بیرحمانه ای تاریک بود، و ابرها آبستن آذرخش، تگرگ و باران سیل آسا بودند. این تابلو با تابلو های دیگری که برای مسابقه فرستاده بودند، هیچ هماهنگی نداشت.اما وقتی آدم با دقت به تابلو نگاه می کرد، در بریدگی صخره ای شوم، جوجه پرنده ای را می دید.آنجا، در میان غرش وحشیانه ی طوفان ، جوجه گنجشکی ، آرام نشسته بود.

پادشاه درباریان را جمع کرد و اعلام کرد که برنده ی جایزه ی بهترین تصویر آرامش، تابلو دوم است.بعد توضیح داد :
آرامش چیزی نیست که در مکانی بی سر و صدا ، بی مشکل و بدون کار سخت یافت شود ، بلکه معنای حقیقی آرامش این است که هنگامیکه شرایط سختی بر ما می گذرد آرامش در قلب ما حفظ شود

 

مسابقه شماره  271

1-این جمله ،درست است یا نادرست ؟

اوقات فراغت فرصتي هست كه شماميتوانيد ازلحظه هاي زندگيتان استفاده بهينه كنيد./

- 2این جمله ،درست است یا نادرست ؟

هرکسی بايد برای زندگی‌اش برنامه ای داشته باشد. /

 

-3  این جمله ،درست است یا نادرست ؟

به اعتقاد كارشناسان  لحظه‌هاي فراغت براي جوانان هم مي‌تواند سازنده و مفيد باشد و هم مخرب و ويرانگر ./

-4این جمله ،درست است یا نادرست ؟

كارشناسان  مسائل اجتماعي اوقات فراغت را لحظه‌هايي مي‌دانند كه فرد فارغ از كار و مسئوليت آن را بر اساس تمايل شخصي خود تنظيم مي‌كند./

 

 

تست بررسي بهره هوش (آي كيو )رايگان

قابل توجه بينندگان گرامي

آیا می‌دانید حدود 50 درصد از بهره  هوش فرزندان شما  بین زمان تولد تا 4 سالگی و حدود 30 درصد بین 4 تا 8 سالگی و 20 درصد باقی‌مانده بین 8 تا 17 سالگی شکل می‌گیرد ؟
در راستای كمك به خانواده‌ها جهت شناسايي  بهره هوشي  خود و فرزندانشان اين مركز در روزهاي جمعه از ساعت 9صبح تا 9شب  اقدام به دريافت تست هوش به صورت رايگان می‌نماید علا قمند ان گرامي می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت نوبت با شماره‌های زير تماس بگيرند.

تهرانی‌ها 9-9092301007

شهرستان‌ها 9-9099070017

آزمون بررسی چگونگي از اوقات فراغت

1.                 به خوبي ازلحظه هايم استفاده مي كنم./

2.                  بابرنامه ريزي ازفرصت هابهره مي گيرم./

3.                 توان برنامه ريزي دارم ./

4.                 فردي هدفمند وبرنامه ريز هستم./

5.                 به موقع ازفرصت هااستفاده ميكنم./

6.                 تمايل به كاركردن دارم ./

7.                 ازكاركردن لذت مي برم./

8.                 خيلي زود ميتوانم خودم راسرگرم كنم./

9.                 تمايل به كاردرآمدزايي درارم./

10.            خودم رافردي مبتكر ميدانم./

11.            قدرت خلاقيت خوبي دارم./

12.            خيلي كم بيكارهستم./

13.            دوست دارم مهارت خودرا افزايش دهم./

14.            استراحت قسمت كوچكي اززندگي من هست./

15.            لحظه هاي بانشاطي براي خودم مي آفرينم./

16.            ديگران مرا فردي كوشا ميشناسند./

17.            آدم تنبلي نيستم./

18.            بيكاري را دوست ندارم./

19.            براي موفقيتم تلاش ميكنم./

20.            به توانايي هايم  نمره خوبي مي دهم./

21.            تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف  

 

  تفسير تست

هرچقدر نمره فردبيشتر باشد ميزان تواناييي فرد در استفاده باز  اوقات فراغت وخلاقيت در استفاده از زمان ها بيشتر ميشود

 

اسامی برندگان شرکت کننده

 

برنده کارت طلایی مرکز مشاوره روا نشناسی شریف

 

1-               مينو احمدي 22ساله از تهران

2-               عباس عزيزي 17ساله از شيراز

3-               احمد طالبي 35ساله از اركان

4-               محمد حيدري 24ساله از اصفهان

5-               فاطمه موسوي 26ساله از كرمانشاه

6-               معصود رشيدي 23ساله از اهر

7-               مريم حسني زاده 23ساله از مشهد

8-               حسين مصيبي 24ساله از اراك

9-               الهام رفعي 25ساله از شهرضا

10-          سهيل مختاري 19ساله از كرمانشاه

11-          زهرا حيدري 32ساله از اردكان يزد

12-          محمد باقر غريبي 30ساله از تهران

13-          اعظم كرمي 35ساله از سنندج

14-          پريسا الكه 20ساله از اراك

15-          عارفه حجاري 19ساله از اصفهان

16-          كبري  اسدي 17ساله از دزفول

17-          سمين حسين دوست 35ساله از تهران

18-          فاعزه رفعي 15ساله از شهر كرد

19-          زهرا باقر ي20ساله از لرستان

20-          اشمر معروف علي 33ساله مهاباد

تفرجگاه بازدید : 39 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

شجاعت از دیدگاه بزرگان

مردان شجاع فرصت می آفرینند ترسوها و ضعفا منتظر فرصت می نشینند . گوته

 

مرد دلیر بهنگام ستیز و نبرد ، همراهانش را نمی شمارد . ارد بزرگ

 

شجاعت مانند عشق ، از امید تغذیه می شود . بناپارت

 

آدم شجاع یکبار می میرد ولی ترسو هزار بار . الین چانک

 

آنکه را سخاوت است به شجاعت حاجت نیست . سعدی

 

مهارت دریانورد در طوفان و شجاعت سرباز در میدان جنگ، ظاهر می گردد، باطن و سیرت مردم را در حین بدبختی و مصیبت آنها ، می توان شناخت. دانیال حکیم

 

شجاعت داشته باش تا با حقیقت رو به رو شوی . استون

 

برای‌ ازدواج‌ کردن‌، بیش‌ از جنگ‌ رفتن‌، شجاعت‌ لازم‌ است‌. کریستین‌

 

شجاعت حقیقی ،موفق شدن بر شداید زندگی است . ناپلئون

 

از ابرانسان است که انسان های برتر دلگرمی و شجاعت می گیرند . فردریش نیچه

 

پیش نیاز رسیدن به دلیری و بی باکی ، یافتن  آرمان و خواسته ای هویدا است .  ارد بزرگ


تفرجگاه بازدید : 48 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

افزایش کیفیت رابطه جنسی

چگونه کیفیت روابط جنسی خود را افزایش دهیم

کیفیت روابط جنسی خود را بالا ببرید .
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی جنسی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه جنسی برای حدود ۶۰ درصد از زنان عامل فشار و استرس است اما شاید اگر توصیه های که در ادامه آمده است را دنبال کنید بتوانید احساس بهتری داشته باشید شادتر شوید و از زندگی لذت بیشتری ببرید.

درباره کیفیت عمل جنسی با همسر خود صحبت کنید
همین امشب ۱۵ دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خاموش کردن چراغها اینکار را انجام دهید.

انتخاب هدف مورد علاقه
خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال ۲۰۰۸ نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در راوبط جنسی خود می شوند .

یادداشت ۵ ویژگی برتر بدن همسرتان
مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از ۲۰ درص از زنان عنوان کردند که خجالت مانع از لذت بردن انها میشود و انان از بعضی ا قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره ان داشتند.

بوسه خداحافظی
این کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.
صبح ها کمی  در رختخواب  متنظر بمانید .
به جای انکه با شنیدن  صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است کمی در رخخواب مانده و یکدیگر را نوازش کنید . اینکار ممکن است فقط ۳۰ ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که نگاه کردن به یکدیگر و نوازش دارد قابل بیان نیست .

یوگا و رابطه جنسی
الن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط جنسی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرند
سعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید.

لباسهای زیبا بپوشید
این یک روش بسیار زیرکانه است که هنگامیکه برای عمل مقاربت اماده میشود از لباس های زیر زیبا استفاده کنید.

رابطه جنسی در صبحگاه
یک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها میل جنسی شما برانگیخته تر است.

اتاق خوابتان را مرتب کنید
در هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بدن از عمل جنسی میشود.
توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید


تفرجگاه بازدید : 50 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

زبان بدن

به مطالعه جنبه های ارتباطی اشاره و حرکات بدن جنبش شناسی می گویند .

این مطالعات و تحقیقات  بر روی حالت بدن ، حرکت دستها و پاها ، بازوها ،تنه و حرکات بدنی متمرکز است .پیام حاصله از این نوع رفتار را زبان بدن می نامند. شایان ذکر است که واژه زبان بدن یا همان Body language  از منظر علمی صحیح نمی باشد زیرا پیا مهای ارسالی یک نظام زبانی را شکل نمی دهد .(  زبان اشاره ای ناشنوایان از این قضیه مستثنی است )

 به واقع با استفاده از این واژه در خصوص این علم مبالغه شده است . افراد در تعاملات اجتماعی خود به صورت خود آگاه و ناخود آگاه از حرکات بدنی متعددی استفاده می کنند . ژست ،معمولا به معنی حرکات ارادی است ،که فرد به وسیله دست ها ، پاها و سایر بخشهای بدن به منظور انتقال پیام مورد استفاده قرار می دهد .  در صورتی که برون ریزی عواطف مسئله متفاوتی است و جنبه غیر ارادی ( ناخودآگاه ) دارد.در بخش رفتار غیر کلامی کارکردهای رفتار غیر کلامی را بررسی کردیم  .  در  واقع بیشتر این کارکردها از طریق حالات بدن فرد منعکس می شود و توجه به آنها ما را در تفسیر یک حالات بدنی یاری می کند ، اما مسئله مهم در مورد مطالعه و تفسیر رفتار جنبشی ، محیط ، موقعیت ، فرهنگ ، تربیت ، خاستگاه های جغرافیای و قومی ، موقعیت اجتماعی و شیوه های آموزشی فرد یا افراد می باشد .

در مطالعه جنبش شناسی نظریه پردازان یا رویکرد  ساختاری دارند ویا رویکرد متغییر ظاهری ، دررویکرد ساختاری ارتباطات یک نظام سازمان یافته بوده و فرض بر این است که این نظام ، مستقل از رفتارهای خاص فرد است که در تعامل خاصی شرکت می کند . در واقع پژوهشگران بر این باورند که تمام رفتارهای فرضی از لحاظ اجتماعی آموخته می شود و ارزش ارتباطی دارند . بیرویسل یکی از معروفترین نظریه پردازان ، رویکرد ساختاری است. در مقابل رویکرد متغییر ظاهری که توسط نظریه پردازان و پژوهشگران دیگر مطرح می شود آنها بین رفتار های ذاتی و مادرزادی و رفتارهای کسب شده توسط فرد به دلیل تعاملات اجتماعی و تاثیرات فرهنگ و محیط قائلند .

در ادامه مطالب ابتدا به بررسی منشاء ژست ها ، نحوه برون ریزی عواطف از طریق بدن ، تفاوت های فرهنگی در این مقوله ، نگرش های بین فردی و نحوه آنالیز آن می پردازیم .

انواع اشارات و حرکات

انسان ها از حرکات و اشارات مختلفی برای انتقال پیام و همچنین برون فکنی عواطف استفاده می کنند . این اشارات به پنج نوع  ، علامت ها ، نمایش گرها ، کنترل کننده ها،حالت های نمایشی تاثیرگذار و تنظیم کننده ها تقسیم می شوند.

علامت ها :

به اشارات مستقل از گفتار علامت ها گفته می شود . علامت ها نسبت به سایر رفتار های غیر کلامی ، بیشتر با ارتباطات کلامی همراه هستند.از ویژگیهای دیگر علامت ها داشتن برگردان دقیق کلامی است ، همچنین در بیشتر مواقع آگاهانه به کار گرفته می شوند و از نظر اجتماعی مانند یک زبان آموخته می شوند .علامت ممکن است در فرهنگهای مختلف دارای معانی مختلفی باشند ،به همین دلیل معمولا اشاره ها باید در محدوده متن جامعه و فرهنگ تفسیر شود.

نمایش گرها:

اشارات و حرکاتی که به وضوح گفتار کمک می کنند . این رفتارها معمولا آگاهانه صورت می گیرند ، نمایش گرها به تنهایی فاقد معنی مشخصی هستند .

نمایش گرها به چهار دسته زیر تقسیم می شوند :

1-    اشاره ای  که با مرجع یا توضیح گفتاری ارتباط دارد .

2-    اشاره ای که رابطه ی بین منبع با مرجع یا توضیح گفتاری را نشان می دهد.

3-    اشاره ای که کلام یا پیام گفتاری را در مکالمه ها ، تایید ،برجسته یا بر آن تاکید می کند.

4-    اشاره ای که به سازمان دهی ، مدیریت یا راهنمایی منبع مکالمه کمک می کند.

کنترل کنندها :

اشارات وحرکات بدنی که به همراه نشانه های چشمی و آوایی به حفظ و کنترل تعامل بین گوینده وشنونده در حین گفتگو می پردازند ، کارکرد اصلی کنترل کننده ها در واقع کنترل جایگزینی ارتباط در حین مکالمه است .

حالت های نمایشی تاثیر گذار :

این اشارات و حرکات واکنش های هیجانی شخص را با توجه به بافت زمینه نشان داده و آن را تقویت می کند. این اشارات حتی اگر فرد آن را سرکوب کند بازهم قابل رویت وتفسیر است زیرا زمانی هم که ما ازآن آگاهیم این رفتار به صورت ناخودآگاه بروز می کند، مانند تکان خوردن زانو و لرزش دست در هنگام ترس.

تنظیم کننده ها :

رفتار های ناخودآگاه ( غیر عمدی) که در واکنش به بی حوصلگی یا اضطراب بروز کرده و یا با احساسات منفی نسبت به خود و دیگران ،ارتباط دارد.

محققان تنظیم کننده ها را به سه بخش خود تنظیم کننده ها (فرد به بخشی از اندام خود دست می زند) ، تنظیم کننده های معطوف به یادگیری (یک مکانیسم دفاعی در برابر سایر تعامل ها ) و تنظیم کننده های متمرکز به شی (دستکاری ناخودآگاه یک شی ) تقسیم می کنند.

نویسنده : میثم ایران پناه


تفرجگاه بازدید : 38 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

تفاوت عشق با ازدواج

تفاوت عشق با ازدواج   یک روز پدر بزرگم برام یه کتاب دست نویس آورد، کتابی که بسیار گرون قیمت بود، و با ارزش، وقتی به من داد، تاکید کرد که این کتاب مال توئه مال خود خودته و من از تعجب شاخ در آورده بودم که چرا باید چنین هدیه با ارزشی رو بی هیچ مناسبتی به من بده.
من اون کتاب رو گرفتم و یه جایی پنهونش کردم، چند روز بعدش به من گفت کتابت رو خوندی؟ گفتم نه، وقتی ازم پرسید چرا گفتم گذاشتم سر فرصت بخونمش، لبخندی زد و رفت، همون روز عصر با یک کپی از روزنامه همون زمان که تنها نشریه بود برگشت اومد خونه ما و روزنامه رو گذاشت روی میز، من داشتم نگاهی بهش مینداختم که گفت این مال من نیست امانته باید ببرمش، به محض گفتن این حرف شروع کردم با اشتیاق تمام صفحه هاش رو ورق زدن وسعی میکردم از هر صفحه ای حداقل یک مطلب رو بخونم.
در آخرین لحظه که پدر بزرگ میخواست از خونه بره بیرون تقریبا به زور اون روزنامه رو کشید از دستم بیرون و رفت. فقط چند روز طول کشید که اومد پیشم و گفت ازدواج مثل اون کتاب و روزنامه می‌مونه، یک اطمینان برات درست می‌کنه که این زن یا مرد مال تو هستش مال خود خودت، اون موقع هست که فکر میکنی همیشه وقت دارم بهش محبت کنم، همیشه وقت هست که دلش رو به دست بیارم، همیشه می‌تونم شام دعوتش کنم اگر الان یادم رفت یک شاخه گل به عنوان هدیه بهش بدم، حتما در فرصت بعدی اینکارو می‌کنم حتی اگر هرچقدراون آدم با ارزش باشه مثل اون کتاب نفیس و قیمتی، اما وقتی که این باور در تونیست که این آدم مال منه، و هر لحظه فکرمیکنی که خوب اینکه تعهدی نداره میتونه به راحتی دل بکنه و بره مثل یه شیء با ارزش ازش نگهداری می‌کنی و همیشه ولع داری که تا جاییکه ممکنه ازش لذت ببری شاید فردا دیگه مال من نباشه، درست مثل اون روزنامه حتی اگر هم هیچ ارزش قیمتی نداشته باشه! این تفاوت عشق و ازدواجه!


تفرجگاه بازدید : 33 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

شما می توانید حداقل جان یک انسان را نجات دهید


چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد نشانه های سکته: فریدون در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفش های جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آن ها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد. فریدون با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد. همان شب همسر فریدون تماس گرفت و به همه اطلاع داد که فریدون را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بود و اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید فریدون اکنون با ما بود. گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند. 
  خواندن این متن تنها یک دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت...   یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمان های پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد: شناسایی علایم سکته: در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است. متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند. پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوند ل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند. ح: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است) د: از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.   اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.   و اما نشانه دیگری از سکته: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد. اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است. یک متخصص قلب می گوید اگر هر کس این خبر را دریافت می کند آن را به 10 نفر دیگر بفرستد می توان امیدوار بود که حداقل جان یک انسان نجات یابد.
تفرجگاه بازدید : 33 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

نکاتي در مورد خودارضائي masturbation و ارتباط آن با انزال زودرس

خودارضائي با نام علمي (masturbation ) به معناي انجام عملي توسط خود فرد جهت رسيدن به اوج لذت جنسي يا ارضاي جنسي (orgasm ) بدون عمل نزديکي (intercourse ).البته اين تعريف کامل نميباشد چون ممکن است اين عمل توسط همسر و زوج جنسي بدون عمل نزذيکي صورت گيرد. لذا اصطلاح (masturbation ) طيف گستردهاي را شامل ميگردد که بسته به مذهب و فرهنگ و شرايط روحي و جسمي فرد متفاوت است وممکن است در فردي بعنوان اقدام درماني يا بعنوان قسمتي از نزديکي قلمداد گردد.
خودارضائي مردان يا استمناء غالبا در پسران نوجوان و جوان انجام ميگيرد و در تمامي آمارهاي ارائه شده درصد بالائي از پسران حداقل يکبار تجربه استمناء را در طول زندگي خود دارند ( متاسفانه هيچ آمار رسمي در ايران وجود ندارد) و در اروپا شيوع آن را در قشر در حال تحصيل و دانشجويان بيشتربوده است.
تا سالهاي حدود 1965 توسط اکثر پزشکان عمل خودارضاعي شديدا نکوهيده ميشد ولي پس از آن بتدريج توسط گروه متعددي از پزشکان نظر مثبت تري به آن داده شده است و گاهي نيز بعنوان درمان توصيه شده است.دلايل پزشکاني که نظر مثبت بر عمل (masturbation) دارند, خودارضائي را بعنوان راه جلوگيري از شيوع بيماريهاي مقاربتي و افزايش تعداد حاملگي غيرقانوني ناشي از ارتباط جنسي جوانان ميدانند و يا بعنوان قسمتي از رفتار جنسي طبيعي قلمداد کرده اند و شايد صرفا مضرات آن را در حد دفع مقداري از مايع مني (semen) يعني دفع مقادير ناچيزي پروتئين و ويتامين و مواد قندي ميدانند (نظر مولف) و همچنين با عمل خودارضائي از فشارهاي عصبي ناشي از تحريکات جنسي خواهد شد.
براي درک مضرات استمناء ابتدا مسير عصبي يک تحريک جنسي تا انزال را طي عمل نزديکي بطور ساده مرور ميکنيم. ابتدا نعوظ با تحريکات دو مسير, يکي مسير رفلکسي (reflexogenic) که ناشي ازتحريک حس پنجگانه بخصوص لامسه و بينائي , و ديگري مسير ذهني (psychogenic) که ناشي از تحريکات ذهني است.
از طريق اين دو مسير مراکز نخاعي و فوق نخاعي (supraspinal) و سيستم عصبي مرکزي و هيپوتالاموس , ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحريکات مراکز جنسي مغز, شدت تحريکات به حدي بالا ميرود که به حد آستانه ارضاي جنسي فرد برسد و عمل انزال صورت گيرد . اين مسير طبيعي تا انزال, با عمل نزديکي ميتواند رخ دهد و يا طي مرحله REM خواب (rapid eye movment) انجام شود. (خواب شامل چندين مرحله سطحي تا عمقي ميباشد.
در يکي از اين مراحل , حرکت سريع کره چشم وجود دارد که به اين مرحله REM گقته ميشود). در اين مرحله در افراد سالم نعوظ آلت تناسلي ايجاد شده و خواب ديدن و رويا نيز رخ ميدهد. طي نعوظ ممکن است همراه با تحريکات جنسي ناشي از روياي شبانه, ميزان تحريکات به حد آستانه انزال رسيده و منجر به ارضاي جنسي و انزال طبيعي گردد (محتلم شدن يا جنابت ).
آنچه توضيح داده شد مسير طبيعي ارضاي جنسي و انزال بود ولي طي عمل استمناء مسير تحريکات رفلکسي ناشي از حس هاي پنج گانه, بجاي حس لمس تمامي بدن, محدود به حس لمس موضعي ناحيه محدودي از آلت تناسلي ميباشد. همچنين تحريک ساير احساس مانند بينائي, شنوائي و حتي بويائي که طي عمل نزديکي اهميت دارد در حد صفر خواهد بود. لذا جهت رسيدن به آستانه ارضاي جنسي, لازم است مسير ذهني (psychogenic) جبران کمبود تحريکات مسير رفلکسي و حسي را بنمايد, لذا با فشار ذهني و عصبي مضاعف, مغز مسير را به سمت رسيدن به حد آستانه انزال طي ميکند.
که اين فشار مضاعف ميتواند با تکرار, عوارض عصبي ببار آورد. و همچنين بتدريج مرکز عصبي تحريکات جنسي با کاهش آستانه ارضاي جنسي وانزال, سعي در جبران اين کمبود تحريکات حسي را خواهد کرد تا مغز فشار کمتري را متحمل گردد. و در نتيجه با کاهش آستانه ارضاي جنسي بتدريج فرد مبتلا به زود انزالي (premature ejaculation) خواهد شد. که عارضه شايع ناشي از استمناء ميباشد. بدين معني که زماني که فرد تحت تاثير تحريکات اندک جنسي قرار ميگيرد حتي زماني که تصميم به عمل نزديکي ميگيرد, مسيرهاي عصبي مرکزي جنسي فعال شده و با سرعت بيشتر, مدت زمان کمتر و با تحريکات جنسي کمتر, و با توجه به کاهش آستانه انزال, در مدت زماني کمتري فرد را به مرحله انزال و ارضاي جنسي ميرساند.
گاهي حتي قبل از نعوظ کامل آلت تناسلي واقدام به عمل نزديکي و دخول آلت تناسلي, فرد ارضاي جنسي ميگردد و آنچه را که سالها با آرزو و ذهنيت آن اقدام به استمناء ميکرده پس از ازدواج قادر به انجام آن و يا لذت بردن از آن نخواهد بود.(اينجانب طي مشاوره با بيماران مبتلا به زودانزالي شديد, در درصد بالائي سابقه استمناء زياد را دوران جواني آنها ديده ام).
همانگونه که گفته شد يکي از عوارض مهم استمناء زودانزالي است
در باره عوارض جسمي روحي و حتي خانوادگي زودانزالي مطالب بسيار ميتوان گفت که اين خود امروزه يکي از مشکلات بزرگ تعداد زيادي از مردان و بصورت ثانويه بسياري از زنان متاهل جامعه ما ميباشد.
حتي درصدي از بيماران که بدليل ناباروري به پزشک مراجعه ميکنند پس از گرفتن شرح حال دقيق مشخص ميگردد علت اصلي عدم باروري در واقع عدم توانائي در نزديکي ناشي از زودانزالي شديد است. بدين معني که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلي فرد به حالت ارضاي جنسي و انزال ميرسد لذا مايع مني و اسپرم داخل مهبل زن وارد نميگردد تا بتواند منجر به حاملگي گردد. وحتي شخصا چندين مورد بيماراني داشته ام که حتي چندين سال پس از ازدواج هنوز پرده بکارت زن سالم بوده. بدين معني که حتي يک نزديکي موفق نيز نداشته اند. و يا يکي از علل مهم عدم ثبات زندگي زناشوئي و حتي انحراف اخلاقي در زن ممکن است زودانزالي همسر وي باشد.
در اثر استمناء زياد و کاهش شديد آستانه تحريک منجر به انزال با کوچکترين محرک جنسي و يا عصبي و روحي ميگردد و دفع مکرر ودائم ترشحات غدد پارايورترال و غدد فرعي جنسي و پروستات منجر به ترشح مکرر و گاهي مداوم از مجرا ميگردد که اصطلاحا به آن سيلان مني گويند.
افرادي که استمناء به تعداد بسيار زياد انجام ميدهند منجر به عوارض شديد عصبي بدني مثل لاغري لرزش و افسردگي و اضطراب ميگردد. البته جاي بحث دارد که آيا مشکلات عصبي و اضطراب و زمينه مشکل روحي، منجر به استمناء به مقدار زياد ميگردد و يا استمناء زياد، منجر به افسردگي و اضطراب ميگردد؟ ولي به هرحال شيوع استمناء، در بيماران روحي و بستري بخش رواني بسيار بالاست.
عارضه ديگر استمناء ممکن است ناشي از روش انجام آن باشد. بدين معني که روشي که فرد جهت ارضاي جنسي انتخاب و يا ابداع ميکند ممکن است مضر و حتي خطرناک باشد. ويا منجر به آسيب به خود گردد.
با توجه به زياده طلبي و تنوع طلبي ذاتي انسان فرد جهت ارضاي بيشتر به روشهاي ديگر ممکن است روي آورد که فوق العاده خطرناک و زيانبار و غير قابل جبران ميباشند.
با مطالعه مطالب ارائه شده فوق ، ممکن است اين تصور بوجود آيد که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نيست که شايد با کاهش فشار جنسي سودمند هم باشد.(حتي گروه متعددي از پزشکان، بخصوص در مقالات غربي چنين عقيدهاي را ارائه کرده اند).
من هنگام جمع آوري اين مطالب بياد آوردم که شرب الکل در دين اسلام حرام ميباشد، حتي به مقدار کم. ولي انسان پس از درک لذت آن، بدليل زياده طلبي ، به مقادير کم راضي نيست. به همين صورت عمل استمناء و خودارضائي جنسي نيز بتدريج با زياده طلبي در لذت جنسي و ارضاء ، و بتدريج با افزايش و استمرار آن تبديل به اعتياد روحي ميگردد. بطوري که بسياري از جوانان با علم به مضرات آن و تمايل شديد به ترک، وحتي پشيماني شديد و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نيستند.
لذا من نيز استمناء را به هر ميزان مضر ميدانم. (البته استمناء را نشانه انحراف جنسي، بلوغ زودرس يا مشکلات روحي و اخلاقي نميدانم که توسط گروهي ابراز شده است، مگر به ميزان بسيار زياد باشد).
چرا در بسياري مطالعات و مقالات غربي، عارضه ثابت شده را براي استمناء نمي پذيرند؟
بايستي در نظر داشت مطالعات غربي در شرايط و جوامعي انجام شده که جوانان از نظر روابط جنسي با جنس مخالف محدوديتي ندارند، امکانات تفريحي و ورزشي بسيار بيشتر از جامعه ما در دسترس، و عمومي ميباشد،در چنين شرايطي فرد کمتر به استمناء روي مي آورد. و شيوع و شدت استمناء، بسيار کمتر از جامعه ماست که بسياري از جوانان شرايط مشاهده رفتارهاي جنسي را از طريق فيلم و عکس و ماهواره دارند ولي امکان داشتن روابط جنسي را ندارند. و تمامي رفتار جنسي و تخليه ارضاي جنسي آنها از طريق استمناء ميباشد.
تفرجگاه بازدید : 34 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

بستن لوله هاي زنان مزايا و معايب

 

بستن لوله هاي زنان مزايا و معايب

اين عمل توسط متخصص زنان يا جراح عمومي، به صورت سرپايي (و يا بستري با يك روز اقامت) در بيمارستان قابل انجام است. مكانيسم عمل: با بسته شدن لوله هاي رحمي (حد فاصل رحم و تخمدان ها) از رسيدن اسپرم و تخمك به يكديگر و تشكيل سلول تخم جلوگيري به عمل مي آيد.


عوارض اثربخشي: ميزان شكست اين روش در سال اول بين 0/5 تا 0/7 درصد است. احتمال حاملگي بعد از عمل در خانم هاي زير 35 سال تا ميزان 1 /7 برابر افزايش مي يابد. اثربخشي روش تا 10 سال پس از عمل بيش از 98درصد گزارش شده است.
مزيت ها: دايمي بودن، اثربخشي بالا، عدم نياز به يادآوري و مراجعه مكرر، نداشتن عارضه براي سلامتي فرد استفاده كننده روش در درازمدت، تاثير نداشتن در روابط جنسي، كاهش ابتلا به سرطان تخمدان.
عيب ها: نياز به عمل جراحي، پرهزينه و دشوار بودن عمل جراحي برگشت باروري. غيرشايع و چگونگي برخورد با آنها
-1 احتمال تغيير ميزان قاعدگي، -2 افزايش احتمال حاملگي خارج رحمي (در صورت وقوع بارداري)، -3 احتمال ايجاد كيست تخمدان، -4 بستن لوله هاي رحمي مانند ساير اعمال جراحي مي تواند خطرهاي بيهوشي را (به ميزان بسيار كم) به همراه داشته باشد. در صورت بروز هركدام از عارضه هاي اشاره شده، فرد به متخصص زنان ارجاع مي شود.

موارد تاخير عمل جراحي بستن لوله هاي رحمي

بيماري هاي التهابي لگن در سه ماهه اخير، بيماري هاي تروفوبلاستيك بدخيم، سابقه اخير بيماري هاي قلبي حاد، ابتلا به ترومبوز وريدهاي عمقي يا آمبولي ريه، خونريزي واژينال بدون علت مشخص، مشكلات دوران بارداري، زايمان و پس از زايمان، مانند پره اكلامپسي شديد، اكلامپسي، پارگي كيسه آب (بيش از 24 ساعت)، تب زمان زايمان يا بلافاصله پس از آن، وجود عوارض پس از زايمان مثل خونريزي و عفونت ساير نقاط بدن (داشتن شرايط نامساعد جسمي)، بيماري هاي فعال مقاربتي، سرطان هاي لگن.


تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 57
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 207
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 304
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 653
  • بازدید ماه : 653
  • بازدید سال : 3,309
  • بازدید کلی : 24,829