loading...
زهل
تفرجگاه بازدید : 60 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

غذای سالم برای ناتوانی جنسی و ضدپیری

داروی طب گیاهی ضعف قوه باء بهترین های جهان برای برطرف سازی مشکلاتی نظیر ناتوانی جنسی ، مشکلات عدم نعوظ ( نعوذ ، نعوض 9 کامل و با کیفیت و عدم داشتن دوام لازم ، زودارضایی ( زودانزال دن ، انزال زودرس ) هستند . گیاهان داروئی با بدن همخوانی دارند و سریع جذب میشوند و زودتر به محل مورد لزوم مفید واقع میشوند . ولی داروهای شیمیایی جنسی و غیرجنسی همواره بعنوان ترکیباتی غریبه به بدن تحمیل میشوند و بعد از آنکه جذب شدند نمی توانند آثار ماندگاری داشته باشند و حتما عوارض سنگین هم به همراه دارند . گیاهان داروئی هر کدام در محل روییدن خود ترکیباتی منحصر بفرد را پرورده میکنند که هیچگاه بشر قادر به ساخت آن نیست . استفاده از این گیاهان و اجزاء مختلف و موثر آنها در اندازه های حساب شده و تنظیم یافته مفید است . توان جنسی و نیروی جنسی را ترکیباتی تغذیه و تقویت میکنند که تنها در گیاهان داروئی موجود می باشند . با تقویت از طریق این گیاهان قدرت بدنی ، اعصاب ، بینیایی و شنوایی ، و ... نیز تقویت شده و جوانی و نشاط را می توان تجربه نمود . این ترکیبات را می توان از بهترین محصولات ضد پیری هم یاد نمود زیرا مرغوبترین آنتی اکسیدان های جهان را در خود ذهیره کرده اند و رادیکال های آزاد را کاملا و با دقت و طرافت جمع آوری میکنند تا شنا را از آسیب های جبران ناپذیر آنها از قبیل سرطان و تومور های بدخیم و تخریب DNA  محافظت نماید . این ترکیبات آلزایمر را کنترل میکنند و حافظه را قوت بالایی میدهند . کمر سفت کن های گیاهی از ترکیباتی نظیر ...   . توضیحات کامل در ادامه مطلب


تفرجگاه بازدید : 122 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

چرا آلت شل است و سفت نمی شود

شل بودن آلت تناسلی موجب ناتوانی در نزدیکی و مقاربت می شود و توان استفاده از آن به عنوان آلت جنسی مردانه منتفی است . برای بهره مندی از یک مقاربت طبیعی و عادی باید آلت چر از خون و سفت و سخت باشد تا قابلیت لازم را برای نزدیکی کردن داته باشد . برای این منظور باید از ابتدا تقویت مستمر قوه باه را در نظر داشته و به انجام رساند تا به این طریق از ضعیف دن تدریجی آن کاست و رفته رفته بر قدرت و توان جنسی خود افزود . این عمل را باید از طریق گیاهان داروئی خاص به انجام رساند تا تمامی نیازهای قوای جنسی را تامین نمود  . قوه باه همانند یک مخزن آب است که با استفاده باید حتما آب تهی شده را بسرعت جایگزین نمود . برخی تصور دارند که نیرو  و توان جنسی از یک منبع درونی همانند سوخت اتمی بهره مند است و فقط استفاده و تهی نمودن را ادامه میدهند و روزی فرا میرسد که با بروز مظاهر ضعف جنسی بخود میآیند. وقتی خونرسانی به الت به هر دلیلی کم شود مواد غذایی کمتری به الت خواهد رسید و بصورت نا محسوس ظرفیت نگهداری خون در حوضچه های خونی آلت کم شده و کاهش تغذیه موجب کم شد سایز الت میگردد. یک محصول خوب برای تقویت خونرسانی به الت روغن بیگر معروف است که غالبا برای  بزرگتر کردن الت بکار میرود استفاده از آن بدلیل ارتقاء میزان خونرسانی و تغذیه موضع تاثیرات بسزایی در ایجاد نعوض سخت الت و حفظ اریکشن دارد .آنچه مسلم است اهمیت یک رژیم گیاهی برای تقویت جنسی با گیاهان داروئی است . اصول خاصی در آن وجود دارد که باید به آن عمل نمود تا قوای جنسی بصورت کامل انجام گردد . توضیحات کامل در ادامه مطلب


تفرجگاه بازدید : 49 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

شناخت مهرگیاه

مهرگیاه یک شی ء با منشاء گیاهی است ولی فوق العاده کمیاب است که بنام فرد دارنده حک میشود و برای شانس ومهرومحبت کاربرد دارد وتاریخچه استفاده آن به دوران کهن بر میگردد و ولی منبع مذهبی برایش نیامده است برخلاف طلسم شرف آلشمس که توصیه های مکتبی فراوانی را دارد ومانند مهره مار که برای جذابیت برای جنس مخالف اغلب شناخته میشود ولی کارکرد های زیادی برای موفقیت در شغل و شکار ودادوستد وفعالیت تجاری دارد و قدمت چند هزار ساله در فرهنگ ایرانی دارد .
تفرجگاه بازدید : 75 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

اسپرمکس بزرگ کننده الت مردان ، درمان نا باروری مردان ، افزایش اسپرم ،داشتن اورگاسم شدید و لذت بخش

اسپرمکس Espermax


قیمت: 120000 تومان


از دیرباز پزشکان و متخصصان مسائل جـ.ن-..سی برای بیشتر کردن کیفیت مقـ..اربت و افزایش لذت جنـ.س.-ی و ایجاد احساس رضایتمندی در پی راهی برای افزایش زمان , قدرت و کیفیت ارگـ.ا.سم بودند.
در اثر تحقبقات کشف کردند که افزایش حجم منی در مردان و تاخیر در زمان انز.-ال نسبت مستقیم با بیشتر شدن زمان و قدرت ارگـ.ا.سم دارد.
این کشف باعث شد که پزشکان به دنبال راهی برای افزایش حجم منی و تاخیر در زمان انز.-ال باشند. بدنبال آن و در پی آزمایش های خاص بر روی گیاهان و ویتامینها و مواد معدنی متوجه تاثیرات محسوس بعضی از آنها بر روی افزایش حجم مایع منی و اس-پرم در مردان و بعضی دیگر در جلوگیری از انز-.ال زودرس شدند
کپسولهای اسپرماکس در طول ١٠ سال گذشته ابتداء در کشور آلمان تولید و در کل اروپا فروخته می شد. به سبب فروش بالا و تقاضای زیاد , تولیدکنندگان این محصول از سال ٢٠١٠ با کامل تر کردن فرمول و ترکیبات آن و استفاده از تکنولوژی گرانول شروع به تولید آن در آمریکا با نام انحصاری اسپرماکس پیلز کردند.



به جرأت می توان گفت که اسپرماکس اکنون یکی از بهترین محصولات موجود در جهان برای بهبود چند بعدی عملکرد ارگـ.ا-سم و افزایش لذت و کیفیت مقـ.ار-بت می باشد.
تکنولوژی گرانول روشی جدید و منحصر به فرد برای بدست آوردن موادی خالص تر و کم حجم تر از طریق گرفتن رطوبت مواد خام طبیعی می باشد که تا چند برابر بیشتر از دیگر روشهای خشک کردن رطوبت مواد را بدون از دست دادن خواص آنها می گیرد

شما میتوانید در سه نوبت در طول روز ٣ تا ٦ عدد کپسول اسپرماکس را به همراه وعده های غذایی یا یک لیوان پر آب مصرف کنید.
اسپرماکس یک مکمل طبیعی و کاملا بدون عارضه جانبی است به همین علت شما بدون محدودیت زمانی می توانید آنرا مصرف کنید. اثرات این کپسولها ٢٤ تا ٤٨ ساعت پس از مصرف احساس شده و در صورت ادامه مصرف تا یک ماه به شکل کامل از فواید اسپرماکس استفاده خواهید کرد


برخی از ویژگیها


1) خلوص زیاد و کیفیت بالای مواد خام بکار گرفته شده با استفاده از تکنولوژی گرانول  
2) فرمولی جدید و قدرتمند و کاملا انحصاری با بیش از ١٧ ماده طبیعی و منحصر به فرد.  
3) افزایش حجم و چگالی تعداد و سرعت اسپرم تا %٥٠٠ مقدار طبیعی  
4) بهبود و افزایش مقدار و کیفیت اسپرم برای حل مشکل کمبود اسپرم در مردان  
5) افزایش قدرت باروری و جلوگیری از عقیمی

برای سفارش اسپرمکس Espermax اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : جمعه 14 مهر 1391 - 12:01 توسط : یللی
تفرجگاه بازدید : 311 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

دفروکسامین DEFEROXAMINE

موارد مصرف‌: دفروكسامين‌ يك‌ عامل‌شلاته‌ كننده‌ فعال‌ است‌ كه‌ به‌عنوان‌ داروي‌كمكي‌ در درمان‌ مسموميت‌ با آهن‌ به‌كاربرده‌ مي‌شود. اين‌ دارو همچنين‌ براي‌تسريع‌ دفع‌ آهن‌ مصرف‌ مي‌شود.دفروكسامين‌ از راه‌ تزريق‌ وريدي‌،عضلاني‌ و يا داخل‌ صفاقي‌ براي‌ كنترل‌تجمع‌ آلومينيوم‌ در استخوان‌، در مبتلايان‌به‌ نارسايي‌ كليه‌ و در درمان‌مسموميت‌هاي‌ عصبي‌ و يا ناهنجاري‌هاي‌استخواني‌ در بيماران‌ تحت‌ دياليز به‌كاربرده‌ مي‌شود.

 مكانيسم‌ اثر: دفروكسامين‌ با آهن‌ سه‌ظرفيتي‌ اتصال‌ پيدا كرده‌ و از شركت‌ آن‌ درواكنش‌هاي‌ شيميايي‌ جلوگيري‌ مي‌كند. اين‌دارو مي‌تواند با آهن‌ آزاد سرم‌، آهن‌فريتين‌ و هموسيدرين‌ اتصال‌ پيدا كند ولي‌از هموگلوبين‌ و ميوگلوبين‌ نمي‌تواند آهن‌برداشت‌ كند. دفروكسامين‌ همچنين‌مي‌تواند از بافت‌هاي‌ مختلف‌ آلومينيوم‌ رابرداشت‌ كرده‌ و يك‌ كمپلكس‌ پايدار محلول‌در آب‌ ايجاد كند.

 فارماكوكينتيك‌: كمتر از 15% دارو از طريق‌دستگاه‌ گوارش‌ جذب‌ مي‌شود.دفروكسامين‌ بوسيله‌ آنزيم‌هاي‌ پلاسمايي‌متابوليزه‌ و از طريق‌ ادرار دفع‌ مي‌شود.مقداري‌ از دارو نيز از طريق‌ صفرا و مدفوع‌دفع‌ مي‌گردد و نيمه‌ عمر آن‌ 6/1 ساعت‌مي‌باشد. آهن‌ شلات‌ شده‌ كه‌ از طريق‌كليه‌ها دفع‌ مي‌گردد، رنگ‌ ادرار را به‌ قرمزمتمايل‌ مي‌كند.

 

موارد منع‌ مصرف‌: اين‌ دارو در بيماري‌هاي‌شديد كليوي‌ يا بي‌ادراري‌ و درهموكروماتوز اوليه‌ نبايد مصرف‌ شود.

 

هشدارها: 1 ـ احتمال‌ بروز آب‌ مرواريد دربيماراني‌ كه‌ تحت‌ درمان‌ طولاني‌ بادفروكسامين‌ هستند وجود دارد.

2 ـ مصرف‌ اين‌ دارو در كودكان‌ زير سه‌سال‌ منوط به‌ دفع‌ 1mg/day آهن‌ مي‌باشد.

3 ـ در افراد سالخورده‌ همراه‌ ويتامين‌ Cاستفاده‌ گردد.

4 ـ  راه‌ تجويز وريدي‌ فقط در بيماران‌ مبتلابه‌ كلاپس‌ قلبي‌ ـ عروقي‌ مورد استفاده‌ قرارگيرد و در اولين‌ فرصت‌ تجويز داروبه‌صورت‌ داخل‌ عضلاني‌ ادامه‌ يابد.

 

عوارض‌ جانبي‌: در محل‌ تزريق‌ گاهي‌خارش‌، درد و سفتي‌ ايجاد مي‌گردد. دردرمان‌ درازمدت‌ ممكن‌ است‌ واكنش‌هاي‌آلرژيك‌ شامل‌ تورم‌ روي‌ پوست‌، خارش‌عمومي‌ بدن‌، بثورات‌ جلدي‌ و واكنش‌هاي‌آنافيلاكتيك‌ رخ‌ دهد.

تداخل‌هاي‌ دارويي‌: تجويز همزمان‌ باويتامين‌ C باعث‌ افزايش‌ توانايي‌ اين‌ دارودر دفع‌ بيشتر آهن‌ مي‌گردد اگرچه‌ احتمال‌سميت‌ آهن‌ نيز افزايش‌ مي‌يابد.

 

مقدار مصرف‌:

بزرگسالان‌: در مسموميت‌ با آهن‌ در ابتدامقدار يك‌ گرم‌ و سپس‌ هر چهار ساعت‌500 ميلي‌ گرم‌ (تا دوبار) به‌صورت‌عضلاني‌ تزريق‌ مي‌شود. در صورت‌ لزوم‌تجويز دارو به‌ ميزان‌ 500 ميلي‌ گرم‌ هر

12 ـ 4 ساعت‌ تا حداكثر 6g/day قابل‌ تكراراست‌.

مقدار اوليه‌ تجويز داخل‌ وريدي‌ دارو يك‌گرم‌ است‌ كه‌ با سرعت‌ كمتر از 15mg/kg/hانفوزيون‌ مي‌گردد و سپس‌ مقدار 500 ميلي‌گرم‌ هر چهار ساعت‌ (تا دوبار) تا حداكثر6g/24h تجويز مي‌شود.

براي‌ تجويز زير جلدي‌ مقدار 2g ـ 1 طي‌مدت‌ 24 ـ 8 ساعت‌ توسط يك‌ پمپ‌ سيارتزريق‌ مي‌گردد. مقدار مصرف‌ دارو از20mg/kg شروع‌ و به‌ 110mg/kg يا مقدارتام‌ 3 گرم‌ در 10 ميلي‌ ليتر آب‌ مقطراستريل‌ افزايش‌ مي‌يابد كه‌ طي‌ 10 ساعت‌در بافت‌ زير جلد انفوزيون‌ مي‌شود.

در مسموميت‌ مزمن‌ 50mg/kg/day ـ 20 ازدارو طي‌ مدت‌ 8 ساعت‌ به‌صورت‌ زيرجلدي‌ انفوزيون‌ مي‌گردد. معهذا، تزريق‌عضلاني‌ راه‌ تجويز ترجيحي‌ دارو است‌ كه‌بايد در تمام‌ بيماراني‌ كه‌ در حالت‌ شوك‌نمي‌باشند، مورد استفاده‌ قرار گيرد. دوزمعمول‌ داخل‌ عضلاني‌ بالغين‌ و اطفال‌

1g/day ـ 0/5 مي‌باشد. بعلاوه‌، در صورت‌انتقال‌ خون‌ به‌ بيمار، لازم‌ است‌ يك‌ دوز 2گرمي‌ دارو همراه‌ با هر واحد خون‌ تزريقي‌به‌صورت‌ انفوزيون‌ آهسته‌ داخل‌ وريدي‌با حداكثر سرعت‌ 15mg/kg/h تجويز گردد.

كودكان‌: دوز توصيه‌ شده‌ اطفال‌ درمسموميت‌ حاد با آهن‌ مقدار50mg/kg/dose است‌ كه‌ هر 6 ساعت‌ و تازماني‌ كه‌ رنگ‌ ادرار تغيير نيافته‌ است‌به‌صورت‌ داخل‌ عضلاني‌ تجويز مي‌گردد.سلامت‌ و كارآيي‌ دارو در اطفال‌ كوچكتر از3 سال‌ ثابت‌ نشده‌ است‌.

 

اشكال‌ دارويي‌:

For Injection (as Mesylate): 500mg


تفرجگاه بازدید : 106 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

خرید اینترنتی قرص بلک کینگ کونگblack king kong

قرص بلک کینگ کونگ(black king kong)

1658 قیمت: 520,000 ریال



قرص بلک کینگ کونگ(black king kong),

 بلک کینگ کونگ(black king kong)
قرص بلک کینگ کونگ یکی از برترین داروهای زیر گروه تقویت قوای جنسی مردان بوده و یک بزرگ کننده فوری نیز می باشد
البته برای افرادیکه قصد درمانی هم دارند نیز کاربرد دارد......
بلاک کینگ برای افراد مسن که دچار عارضه آتروفی پنیس هستند نیز کاربرد دارد......ضمن اینکه با توجه به منشا غیر شیمیائی عارضه ای نیز به دنبال ندارد..
کاربرد بعدی بلک کینگ افزایش زمان مقاربت بوده که همراه با لذت مضاعف توام می باشد....
طریقه مصرف:1عدد قرص را 5تا 15دقیقه قبل از نزدیکی میل نموده مدت زمان یا طول اثر این قرص در بدن تا 2ساعت در بالاترین دوز ممکن و تا 60 الی 100ساعت باقی ماند.....
بلاک کینگ کاملا انحصاری بوده و عرضه آن از طریق کمپانی نیوشاپ می باشد
 
       
 
برخی از امکانات و قابلیتها:
 
حداقل زمان موثر بودن 2و حداکثر 60تا 100ساعت می باشد

مختص مردان قوی و ورزشکاران
تعداد20عدد
بسته بندی شیک و کاملا انحصاری به صورت کنسروی-صددرصد پلمپ
ساخت کشور آمریکا



http://s3.picofile.com/file/7530232040/Kahrid_Dokme.png

ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 1:04 توسط : شهریار
تفرجگاه بازدید : 62 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

جنسینگ و تاثیر آن بر انزال زودرس و ضعف جنسی

جینسینگ گیاهی است بی نظیر برای تقویت زودانزالی و ناتوانی جنسی مردان . جینسینگ معروفترین گیاه دارویی جهان است . دلیل معروف بودن جنسینگ اثر آن بر تقویت جنسی ( ناتوانی جنسی ، افزایش میل جنسی ، انزال زودرس ) است . چون هر فرد که برای  تقویت نموده قوه باه تحقیقی سطحی نماید باز به اهمیت بی مانند ریشه گیاه جینسینگ چی خواهد برد و شیفته آن خواهد شد . جینسینگ یگ گیاه خاص در بین تقویت کننده های جنسی است و از مواد و عناصر بسیار منحصر و نایاب  مملو است . مصرف آن به تنهایی و در مقادیر بیش از چند گرم موجب بروز خواب آلودگی و کسالت و اسهال و.. میشود و درواقع خواص سمی آن را بیشتر از خواص مفید آن مینمایاند . به همین دلیل است که بهترین راه برای استفاده از جینسینگ بهره مندی از آن در ترکیبات است . ترکیب جسنسینگ با گیاهان داروئی دیگر آنرا به دینامیت قوه باه بدل کرده و کیفیت و وضعیت جنسی را بهبود میبخشد . تاثیر جینسینگ بر ترمیم بنیه جنسی در کنار سایر گیاهان موثر چشم گیر است . این گیاه حاوی بسیاری از اندوخته های ناشناخته است ولی آنچه مسلم است ارتباط معنا دار استفاده از جینسینگ با تقویت شگفت انگیز جنسی است . بهترین داروی جنسی جهان که از جینسینگ بهره مند است را در  درتوضیحات کامل در ادامه مطلب


تفرجگاه بازدید : 84 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

اختلالات انکساری چشم

وقتي مي‌توانيد يك جسم را به طور واضح ببينيد كه تصوير آن به خوبي در چشم متمركز شده باشد، يعني قرنيه و عدسي با خم كردن (انكسار) پرتوهاي نور، به نحوي آنها را متمركز كنند كه تصوير به وضوح روي شبكيه تشكيل شود. اگر قدرت متمركز كردن نور توسط قرنيه و عدسي متناسب با طول و شكل كره چشم نباشد، تصوير ايجاد‌شده تار خواهد بود.

شايع‌ترين مشكلات چشم نزديك‌بيني، دوربيني، آستيگماتيسم و پيرچشمي هستند. اينها يا به علت اشكال در انكسار نور توسط عدسي و قرنيه يا به دليل شكل غيرطبيعي كره چشم به وجود مي‌آيند. اكثر اين حالت‌ها، با استفاده از عينك، عدسي(لنز) تماسي يا عمل جراحي تغيير انحناي قرنيه (جراحي انكساري) قابل اصلاحند. حال آيا شما مي‌دانيد كه جزو كداميك از استفاده‌كنندگان عينك به هر يك از دلايل ذكر شده مي‌توانيد باشيد و طي چه زمان براي بررسي وضعيت بينايي و تعيين شماره عينك خود بايد به پزشك مراجعه كنيد؟

سلام دکتر

شما نزديك‌‌بين هستيد

 وقتي مي‌گويند شخصي دچار نزديك‌بيني است كه اشياي دور تار به نظر برسد. نزديك‌بيني در حدود 30‌درصد افراد جامعه ديده مي‌شود. در اين حالت شما اشياي نزديك را به خوبي مي‌بينيد، ولي اجسام دورتر مبهم و تار هستند. اگر شما نزديك‌بين هستيد، احتمالا طول چشمتان از جلو به عقب خيلي بلند است، در نتيجه پرتوهاي نور شكسته شده به وسيله قرنيه و عدسي، به جاي تلاقي روي شبكيه، در نقطه‌اي جلوتر از آن به هم رسيده و تصوير را در آنجا تشكيل مي‌دهند.

درجه نزديك‌بيني شما، توانايي تمركز چشم شما را نشان مي‌دهد. افرادي كه نزديك‌بيني شديد دارند قادرند تنها اجسامي را كه در فاصله چند سانتي‌متري آنها قرار گرفته‌اند، به طور واضح ببينند، اما افراد مبتلا به نزديك‌بيني خفيف، اجسام را از فاصله چند متري به وضوح مشاهده مي‌كنند. گاهي علت نزديك‌بيني، بلند بودن طول كره چشم نيست، بلكه قدرت تمركر عدسي و قرنيه زيادتر از حد طبيعي است. نتيجه باز هم يكي است و پرتوهاي نور در جلوي شبكيه متمركز مي‌شوند.

نزديك‌بيني اغلب براي نخستين بار در سنين كودكي، از سالهاي اوليه مدرسه تا اواخر نوجواني تشخيص داده مي‌شود. كودك، دائم هنگام نگاه كردن، پلك‌هايش را به هم نزديك مي‌كند، نزديك تلويزيون و پرده سينما و تخته كلاس مي‌نشيند، در هنگام مطالعه، كتاب را بسيار نزديك به چشم نگاه مي‌دارد و چنين به نظر مي‌آيد كه نسبت به اجسام و مناظر دورتر توجهي نشان نمي‌دهد. اين حالت در پسران و دختران به ميزان مساوي بروز مي‌كند و تمايل به انتقال فاميلي دارد. تغييرات بينايي ممكن است سريع يا آهسته روي دهند و در خلال كودكي و نوجواني به تدريج بدتر شوند. اين حالت در اوايل بزرگسالي به حد ثابت مي‌رسد.

نزديك‌بيني به راحتي قابل اصلاح است. چشم پزشك، آزمايشهايي را براي تعيين درجه نزديك‌بيني و ميزان اصلاحات مورد نياز انجام مي‌دهد. نزديك‌بيني به وسيله عينك يا لنز تماسي، قابل درمان است. راه ديگر درمان، استفاده از جراحي انكساري است.

دوربيني چشم‌هاي خسته‌

وقتي مي‌گويند شخصي دچار دوربيني است كه اجسام نزديك تار به نظر مي‌رسند. در اين‌نوع عيب خستگي چشم شامل درد چشم و سردرد است. دوربيني يكي ديگر از مشكلات شايع چشم است. در اين حالت شما قادريد مناظر و اجسام دور را به خوبي ببينيد، اما براي تمركز روي اشياي نزديك دچار مشكل مي‌شويد.

علت بروز اين حالت، معمولا كوتاه بودن بيش از حد طول جلو به عقب كره چشم است. پرتوهاي نور وارد شده به چشم شما وقتي به شبكيه كه در ناحيه عقب واقع است، مي‌رسند هنوز تلاقي نكرده‌اند. به جاي آن، نقطه تشكيل تصوير در پشت شبكيه مي‌افتد. علت دوربيني همچنين مي‌تواند ضعف قدرت تمركز عدسي يا قرنيه به دليل عدم وجود شيب انحناي كافي در يك يا هر دوي آنها باشد.

دوربيني معمولا در زمان تولد وجود داشته و تمايل به انتقال فاميلي دارد. اغلب افراد جوان نمي‌دانند به دوربيني مبتلا هستند، زيرا عدسي آنها آنقدر انعطاف‌پذير هست كه اين حالت را جبران كند، بنابراين نياز اكثر افراد جوان مبتلا به دوربيني به عدسي‌هاي اصلاح‌كننده كمتر شده است .
 در ميانسالي، اكثر مبتلايان به دوربيني، براي بهبود ديد نزديك، به عدسي‌هاي اصلاحي نيازمندند. نشانه‌هاي شايع دوربيني عبارتند از سختي در تمركز روي اجسام دم دست و گاهي اوقات سردرد يا احساس ناراحتي در چشم پس از انجام كارهاي نزديك مانند خواندن، نوشتن يا نقاشي كردن.
اگر علائم دوربيني را احساس مي‌كنيد، به يك متخصص چشم مراجعه كنيد. او آزمايش‌هايي را براي تعيين ماهيت و وسعت مشكل و ميزان اصلاحات مورد نياز براي بهبود ديد شما انجام خواهد داد. دوربيني به راحتي با عينك يا لنز تماسي قابل درمان است. جراحي نيز براي درمان دوربيني وجود دارد، ولي زياد استفاده نمي‌شود.

معاينه چشم‌

 توصيه مي‌شود همه افراد هر چند وقت يكبار، تحت معاينه چشم قرار گيرند. افرادي كه از عينك يا لنز عدسي استفاده نمي‌كنند، به معاينه مكرر نياز ندارند، مگر آن‌كه اختلال ديد يا مشكل چشمي پيدا كنند.

 شيرخواران، معمولا در فاصله تولد تا سه‌ماهگي و سپس در سن 6 ماهگي تا 1 سالگي توسط متخصصين كودكان، تحت معاينه چشم قرار مي‌گيرند. همچنين توصيه مي‌شود كودكان در فاصله 3 تا 5 سالگي از نظر چشمي معاينه شوند. كودكان و نوجوانان بايد هر زمان كه مشكلي در ديد احساس كردند يا علائمي مبتني بر ناراحتي چشم داشتند، تحت معاينه چشم قرار گيرند.

خطوط عمودي، افقي‌اي كه تار به نظر مي‌رسند

وقتي مي‌گويند شخصي دچار آستيگماتيسم است كه بخش‌هايي از ميدان ديدش از شكل طبيعي خارج شده است، به صورتي كه خطوط عمودي، افقي يا مورب، تار به نظر مي‌رسد.

آستيگماتيسم يك اشكال انكساري است كه به دليل انحناي ناهموار قرنيه ايجاد مي‌شود. در چشم طبيعي، گنبد قرنيه به طور صاف و يكدست در جهت‌هاي مختلف انحنا يافته است. در يك چشم آستيگمات، قرنيه داري نواحي شيب‌دارتر يا مسط‌تر از حالت معمول است و در نتيجه فقط بعضي از تصاويري كه مي‌بينيد مبهم و تار به نظر مي‌رسند. در بعضي از موارد، آستيگماتيسم از اشكالات عدسي داخل چشم ناشي مي‌شود و قرنيه سالم است.

آستيگماتيسم معمولا در زمان تولد وجود دارد و ممكن است همراه با نزديك‌بيني يا دوربيني رخ دهد. اين حالت تمايل دارد ثابت بماند و با افزايش سن، نه بهتر و نه چندان بدتر مي‌شود. گاهي اوقات آستيگماتيسم، بعد از يك آسيب چشمي، بيماري يا جراحي به وجود مي‌آيد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 69 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

فروش پستی لارجر باکس طلایی-فواید و مضرات لارجر باکس اکستندر طلائی

دستگاه لارجر باکس

قیمت: 110000 تومان

جديدترين دستگاه دراروپا جهت درمان ناتواني ج ن - س ي ، افزايش قطر , درازا و سايز كلي آلت واصلاح انحراف آلت تناسلي مردان دستگاه ايكس تندر (Device Extender) : نرخ رشد : 5 - 4 سانتیمتر . عوارض : هيچگونه عارضه اي ندارد .

نتیجه : مؤثر و با تضمین این مطلب که سیستم اثر این وسیله توانایی بافت را جهت تطبیق با نیروی کشش پیـوستـــه ومـداوم فـراهم کرده وباعـث تکثیــــــر سلولـی وبافـت وعــروق سازی در آلـت تحت عـنـوان Neo Vascularization میشود - دستگاه ايكس تندر (Device Extender) داراي مجوز رسمي از وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران به شماره ك/7/40518 ميباشد. تاثيرات دايمي دستگاه ايكس تندر (Device Extender) : حدود (cm 5 - 4)افزایش در طول آلت در حالت خوابیده و نعوظ - حدود (cm 1.5) در دور یا محیط آلت در حالت خوابیده و نعوظ - افزایش ایجادشده در طول و قطر فوق العاده قابل توجه است . دستگاه ايكس تندر (Device Extender) دارای تأییدیه های مختلف علمی و سلامتی می باشد و توسط وزارت بهداشت و درمان ایران و اتحادیه بهداشت اروپا (CE) تایید و موفق به دریافت گواهینامه ( نوع1) نيز گردیده است . كه تمامي اين موارد و همچنين شماره و ليبل وزارت بهداشت ايران بر روي محصول درج گرديده است
دستگاه ايكس تندر (Device Extender) محصولي است : بسيار قوي وجديد و با فرمولاسيون پيشرفته تحت ليسانس كشور اسپانيا. داراي مجوزها و تائيديه هاي بسيار معتبر بين المللي . كيفيت بسيار بالا و درعين حال قيمت بسيار پائين تر نسبت به ساير محصولات موجود در بازار . ** ارائه محصول بصورت 100% تضميني . (در صورت عدم رضايت شما عزيزان از محصول به هر دليلي , بين 40% تا 100% قيمت محصول طبق قيمت جهاني قابل برگشت و عودت دادن ميباشد.) ** ارسال محصول با پست پيشتاز (بيمه كامل محصول تا زمان رسيدن به دست گيرنده , بسته بندي مطمئن و كامل محصول) بصورت 48 ساعته به تمام نقاط ايران و 72 ساعته براي خارج از ايران و 100% رايگان براي شما (تمامي هزينه هاي ارسال به عهده كمپاني ميباشد.) * ارسال محصول بصورت 100% محرمانه و داراي 2 پوشش مخصوص براي شما عزيزان

برخی از ویژگیها
1) جديدترين دستگاه دراروپا جهت درمان ناتواني ،افزايش قطر ،درازا و سايز كلي آلت  2) بلندتر شدن آلت بدون جراحی ، اصلاح انحرافات آلت بدون جراحی  3) دارای تاییدیه و مجوز فروش برای شرکت رادیکال  4) بهبود جریان خون در بافت آلت تناسلي و در نتيجه نغو ظ بیشتر , محكمتر و شيرين  5) حدود (cm 5 - 4) افزایش در طول آلت در حالت خوابیده و نع وظ (شق شده)


خرید دستگاه لارجر باکس

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

tehran


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1391 - 8:40 توسط : هیرساد
تفرجگاه بازدید : 80 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

بزرگ کردن حجم آلت جنسی مردان

روشهای معروف و موثر برای بزرگ کردن کلفتی و طول آلت تناسلی

....................................................................................................

آموزنده ترین مقالات جنسی و زناشوئی 

 بزرگ کردن حجم آلت جنسی مردان از بابت طول و قطر و کلفتی و کلا حجیم شدن آلت با درجات اثرگذاری مختلف و نیز با درجات ایمنی گوناگونی در محصولات مختلف وجود دارد. متد تجمیع خون غنی شده بهترین روش بزرگ کردن کامل و همیشگی آلت است که تاکید فراوانی بر مصرف مکمل پودرجنسینگh-40 و روغن بی نظیر و گیاهی بیگر دارد .

 

 

                                                                آلت تنسلی مرد

 روغن و عصاره تغلیظ شده 20نوع گیاه دارویی اختصاصی  و ویژه ازجمله گیاه معجزه گر براکس روغن گیاهی بیگر را تشکیل میدهند که با مصرف موضعی می توانند موجبات حجیم تر شدن آلت را بشکل دایمی فراهم آورند. هیچگونه تغییری درفشارخون وشدت ضربان قلب ایجاد نمی نماید .افراد دارای مشکل فشار خون  و چربی غیرمجاز خون وقند خون وحتی بیماران قلبی نیزمیتوانند با اطمینان کامل از آن استفاده نموده و بهره مند گردند.

 بیگر یک وضعیت موضعی پایدار در طول دوره مصرف بر موضع تناسلی ایجاد مینماید که خون با مقدار و شدت بسیار بیشتری نسبت به حالت قبل از مصرف به سیستم تناسلی و اندام جنسی ترانسپورت میشود . خونرسانی به آلت به حدی بالا میگیرد که حالت دم کردگی و افزایش قطر رگهای خون رسان به آلت  به آسانی قابل رویت است . 

 ادامه مصرف روغن بیگر در عرض کمتر از چهار هفته حالت افزایش قطر و کلفتی رگ ها را به حداکثر میرساند و رگهای آلت رشد یافته و بصورت برآمده تر و قطور تر از قبل میشود . رگهای خونی منتهی به آلت تناسلی و سیستم جنسی  با افزایش مقدار انتقال خون وظیفه افزایش دادن تغذیه اندام را به خوبی به انجام میرسانند .

بالارفتن مقدار خون ورودی به آلت تناسلی مرد بشکل مستقیم تغذیه سلولی را افزایش داده و چند کار عمده و تاثیر گذار بر روند رشد و افزایش کلفتی و درازای آلت را به انجام میرسانند که هر یک از این کارکرد ها عاملی تعیین کننده و ضروری به حساب می آیند .

1-  درصد قابل توجهی از حجم آلت تناسلی را رگهای خونی تشکیل میدهند که هرگونه رشد در آنها قطور مستقیم آلت را حجیم و قطور میکند و این تغییر فیزیکی  وضعیت پایه و ماندگار دارد و غیر قابل بازگشت خواهد بود .

2-  تاثیر مستقیم تغییر در سایز رگهای خونی و بالابردن خونرسانی به موضع مردانه افزایش تغذیه سلولها را موجب میگردد و تغذیه مستمر و قوی هرگونه کمبود و ضفع را از بین میبرد . عمده ترین نقش ضعف زدایی از اندام تناسلی ایجاد مساعدترین وضعیت برای آغاز رشد و افزایش در حجم و طول آلت است.

3-  خونرسانی پرشدت موجب ترمیم هرگونه آسیب قابل بازگشت میشود و اشکالات مانع را از سر راه برمی دارد . سیستم جنسی با افزایش جریان خون ریکاوری و بازآوری میشوند و این نوپروری عامل اصلی تقویت کارکرد غدد الحاقی جنسی است . تقویت غدد الحاقی باعث میشود تا سیستم جنسی و تناسلی بدون هیچ عامل کند کننده ای به کار خود ادامه دهند .

4-  با بالابردن مقدار خونرسانی در آلت حوضچه های خونی ( حوضچه ها اسفنجی آلت ) موجود در آلت تناسلی افزایش ظرفیت پیدا نموده و خون بیشتری را در خود حبس می نمایند که عمده ترین افزایش سایز به این خاصیت بستگی دارد . ( حوضچه های خونی همانند بادکنک به هنگام نعوظ خون را در خود جمع نموده و آلت حالت سختی و بزرگی به خود میگیرد )

                                                     خیلی از افراد به دنبال راهی برای بزرگ شدن آلت هستند که غالب روشهای و طرق مختلف بزرگ کردن آلت زیان رسان به سلامتی هستند . امروزه متدی بنام متد تجمیع خون غنی شده مصرف توامان روغن بیگر را با مکمل پودرجنسینگ H-40  توصیه میکنند که در صورت عمل به این متد می توان با خیالی آسوده تضمینی ترین راه را برای افزایش اندازه آلت تناسلی پیموده شود . مطالعه توضیحات مکمل پودرجینسین H-40  می تواند در کنار کسب اطلاع کامل از مفاد و مزایای متد تجمیع خون غنی شده می تواند بهترین تصمیم گیری را حمایت نماید .

 برخی مزیت های منحصر بفرد روغن بیگر برای افزایش سایز آلت مردان :

 1-     افزایش مقداربیشتری در قطر و طول آلت که یک محصول بسیار با کیفیت وقیمت فوق العاده مقرون به صرفه ای محسوب میشود . سایر محصولات بدون استثنا حتما باید به تعداد بیشتری برای اخذ نتیجه استفاده میشوند ولی تنها یک بسته بیگر می تواند با قیمت متعادل خود مقرون به صرفه ترین محصول برای بزرگترکردن آلت باشد.

2-   برخلاف سایر محصولات هم ردیف خود که نیاز مند مصرف چند بسته هستند تنها استفاده یک بسته بیگر کفایت میکند و به دلیل کاملا بدون عارضه بودن و بهره گیری از مکانیسم طبیعی برای افزایش سایزهیج محدودیتی در تعداد  استفاده وجود ندارد و تا بر آورده شدن سایز دلخواه می توان استفاده کرد .

3-  افزایش اندازه دائمی و مادام العمر است و قابل برگشت نیست .

4-   تقویت خونرسانی بطور کامل با افزایش خونرسانی به سایر اندامهای جنسی از قبیل بیضه ها و غد ضمیمه مترادف است و موجب تقویت اعصاب و غدد و میل جنسی میشود و این در حالی است که سایر محصولات بر خلاف بیگر بر ضمائم یاد شده آثار سوء تحمیل میکنند .

5-   خاصیت مورد ذکر در بند 4 موجب میشود تا بیگر مشکلات نعوط و انزال زودرس را بصورت غیر مستقیم بهبود بخشیده و تولید اسپرم را افزایش دهد .

6-     استفاده از بیگر 10 دقیقه قبل از مقاربت موجب افزایش لذت و انزال طولانی و ارگاسم شدیدتر میشود .

7-     به آسانی مصرف میشود و به هر مکانی قابل حمل است .

8-   سر بهداشتی مخزن بعد از برداشتن پلمپ  قابل استفاده بوده و بنوعی طراحی شده تا مصرف بهینه شود و از گونه اتلاف خارج از کنترل جلوگیری شود .

9-     کاربرد آن برخلاف دستگاههای افزایش دهنده و حجیم کننده که مستلزم مشقت و وقت زیاد است بیش از ده دقیقه بطول نمی انجامد .

10- دارای PH  تنظیم شده بوده و فاقد هرگونه مواد حساسیت زا است .

11- هیچگونه عارضه جانبی نداشته و در حین مصرف از ایمنی آن اطمینان وجود دارد .

12- با معیار های پیشرفته فرآوری تولید و بسته بندی شده و کاملا پلمپ است .

13- کاملا ترکیبی طبیعی دارد .

14- دارای تاریخ انقضاء مصرف است .

15- به دلیل رعایت کلیه فاکتورها و معیار های سلامت تاییدیه CE   اروپا را اخذ کرده است .

16 – رنگ آلت تناسلی برای برخی از اهمیت بیشتری برخوردار است که مصرف یک دوره بیگر با زدودن سلولهای فرسوده از پوست آلت موجب ایجاد بهترین رنگ در موضع میشود و بهبود رنگ آلت یکی از خواص غیر اصلی این محصول است .

 

روغن بیگر در 6 گام بصورت بسیار آسان و ساده قابل مصرف است  :

 

1 –   به دقت محل را با آب و صابون بشورید ( آب ولرم و متمایل به سرد بهتر است )

2 – موضع را با حوله خشک نموده و از عاری بودن محل از هرگونه رطوبت اطمینان حاصل نمایید .

3 – با مقدار متعادلی از روغن ( 2 یا 3 بار اسپری کنید ) موضع را چرب نمایید .

توضیح : هیچ نیازی برای آغشته نمودن بیضه ها وجود ندارد و فقط باعث اتلاف می گردد.

4 – حد اقل 7 دقیقه موضع را از طرف بدن بسمت سراندام ماساژ دهید . ( هرچه مدت زمان ماساژ بیشتر باشد نتایج بهتری کسب خواهد شد )

5 – اجازه دهید تا موضع تا فرا رسیدن سری مان بعدی مصرف چرب باقی بماند .

6 – برای استفاده در نوبت بعد باز از مرحله شستشو آغاز کنید و دقت شود تا هیچ گاه روغن بر روی آلت چرب استعمال نشود زیرا پوست تمیز قابلیت جذب را دارا است .

  مقدار و دوره مصرف :

هر پکیج روغن بیگر برای مصرف ۲ ماه کافی است. مشروط بر اینکه جنبه صرفه جویی رعایت گردد و بیش از حد معمول استعمال نگردد. پکیج روغن بیگر شامل دو قوطی اسپری روغن میباشد . هر قوطی برای یکماه در نظر گرفته شده است و تقسیم پکیج به دو قوطی مساوی با نازل کاملا کنترل پذیر و بهداشتی  شرایط را برای تنظیم مصرف میحی نموده است . چرب نمودن بیش از اندازه موضع هیچ تاثیری بر افزایش کارکرد ندارد و آنمچه اهمیت دارد ماساژ کافی به مدت 6 ای 10 دقیقه است .

سئوالات متداول در مورد روغن بیگر و نحوه کارکرد :

 

سئوال : فرق بین کپسول ها و داروهای افزایش سایز ، دستگاه های بزرگ کننده آلت  ، آمپول ها و هورمون ها افزایش طول و قطر آلت  و روغن بیگر که بشکل موضعی مصرف میشود چیست و کدام مزیت ها برای هرنوع وجود دارد ؟

 

داروهای تزریقی و کپسول های خوراکی و کرم های هورمون محور برای افزایش اندازه آلت اثری سریع تر و فریبنده دارند . این نوع بزرگ کننده ها در بین  افراد بی سواد و نا آگاه که هیچگونه آگاهی نسبت به عوارض هورمون در دراز مدت و کوتاه مدت ندارند  و نتیجه آنی را مد نظر دارند متداول است . با مدنظر قرار دادن اینکه هر هورمونی فقط قادر است مدت زمان محدودی را در بدن باقی بماند و بعد از مدت کمتر از یکماه تبدیل ه مواد بی خاصیت شده و از طریق ادرار از بدن خارج میشود در می یابیم که بی تردید با خروج هورمون ها از بدن نتایج مثبت آنها نیز شروع به فروکش نمودن میکند . و عوارض و مشکلات ماندگاری را برجای میگذارند .

غالبا داروهای خوراکی وکپسول ها و قرص های بزرگ کننده آلت علاوه بر موارد فوق به این دلیل که بسیار سنگین و سخت هضم هستند مصرف کننده را دچار مشکلات گوارشی میکنند . ترشی معده ، زخم معده و روده ، ضخم اثنی عشر و نیز کم کاری و رکود کلیه از این گونه عوارض هستند . سنگینی ترکیبات کپسول ها باعث میشود تا بار بسیار زیادتری به کلیه ها وارد شده و برخی ترکیبات بصورت تجزیه نشده در کلیه ها و کبد رسوب نماید . این ترکیبات نارسایی های کلیه را بوجود می آورند مخصوصا در داروهایی که بیش از چهار هفته باید مورد مصرف قرار گیرند .

افزایش میزان ضربان خون و خروج فشار خون از تعادل لازم و گشادی دریچه های و عروق قلب از عوارض دیگر داروهای هورمونی برای افزایش سایز است . البته ذکر این نکته لازم نیست که هرگونه بزرگ شدنی در این داروها موقتی و برگشت پذیر است و برای حفظ آن باید مدام بر مقدار مصرف افزود .داروهای تزیقی هم بجز موارد یاد شده تمامی مشکلات تزریق و خطرات آن را بدنبال دارند .

      محصولات غیر هورمونی  گیاهی که بصورت موضعی مصرف میشوند بنا به خصوصیت های خود توانسته اند نقایص و مضرات داروهای تزریقی و خوراکی و مالیدنی هومون محور را نداشته باشند. روغن گیاهی چون وارد سیستم گوارش نمی شود فاقد هرگونه عارضه برای معده ، روده ، اثنی عشر ، کیله و کبد است . به دلیل عدم ورود فراگیر به جریان خون هیچگونه پیامدی برای فشار خون ، چربی خون ، قند خون و ضربان قلب ندارد . بدلیل غیر هورمونی بودن و بهره مندی از نوع عملکرد طبیعی و  اندازه آلت را بصورت دائم و مادام العمر افزایش میدهند و مطمئن ترین راه برای بزرگ کردن آلت هستند . در مقایسه با دستگاه ها بسیار با سهولت استفاده میشوند واثرات قطعی برای افزایش سایز دارند . دستگاهها اغلب به شدت آزار ئهنئه و وقت گیر و مشکل آفرین از نظر حمل و نقل هستند . افراد محجوب برای مطلع نشدن افراد خانواده و دوستان و همکاران استفاده از دستگاه را ترجیح نمی دهند . چون دستگاههای افزایش اندازه هریک بنوعی بر ایجاد کشش و مکش استوارند بعد از قطع فشار و کشش سایز دوباره بعد از مدت اندکی به همان اندازه قبل بازگشته و مشکلات روحی زیادی را پدید می آورد ضمنا ایجاد خم و آزار دهنده بودن استفاده  ، دستگاه ها را به یک محصول تبلیغاتی در ماهواره و.. مبدل ساخته تا با انجام تبلیغات تا حدودی فروش خود را حفظ کنند . اکثر دستگاهها اساسا فاقد کارایی هستند و وضعیتی همانند دستگاه کوچک کننده بینی دارند که ادعای کذب و بی اساس را برای فروش مطرح می سازند .

 

قیمت : ۴۵ هزار تومان

 برای خرید پستی کلیک کنید

ابتدا تحویل بگیرید بعد مبلغ آن را پرداخت كنید


تفرجگاه بازدید : 151 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

کپسول لاغری 2DAY DIET ، بهترین روش برای درمان چاقی و ایجاد لاغری در مردان و زنان

کپسول لاغری 2DAY DIET


قیمت: 65000 تومان


شماره استاندارد محصول G20080677:


این محصول ساخت کشور هنگ کنگ و دارای مجوز FDA از کشور آمریکا می باشد.
بدون احتیاج به رژیم غذایی می توانید وزن خود را به آسانی با کپسول لاغری 2DAY DIET کاهش دهید.
کاربرد های فوق العاده کپسول لاغری :
1- دفع موثر چربی ها و جمع کردن پوست بدن بدون بازگشت به حالت قبل
2- کاهش جذب قند و چربی دریافتی و جلوگیری از ایجاد چربی اضافی جدید
3-دفع زوائد سوخت و ساز بدن
4-کور کننده اشتها بدون نیاز به رژیم
5-کم کردن سریع وزن بدون اثر سوء
6-زیبایی و شادابی صورت
طریقه مصرف: 2عدد کپسول لاغری 2DAY DIET نیم ساعت قبل از صبحانه استفاده شود.
موارد منع استفاده کپسول لاغری 2DAY DIET :
- مصرف این دارو برای افراد زیر 14 سال و بالای 60 سال توصیه نمیشود .
- مصرف این دارو در دوران بارداری و یا شیر دهی توصیه نمی شود.
- افرادی که ناراحتی معده دارند در صورت ناسازگار بودن با احتیاط و یا مصرف نکنند.
- کسانی که نارسائی کلیه دارند از این محصول استفاده نکنند.



برخی از ویژگیها


1) دفع موثر چربی ها و جمع کردن پوست بدن بدون بازگشت به حالت قبل  
2) کاهش جذب قند و چربی دریافتی و جلوگیری از ایجاد چربی اضافی جدید  
3) دفع زوائد سوخت و ساز بدن  
4) کور کننده اشتها بدون نیاز به رژیم  
5) کم کردن سریع وزن بدون اثر سوء


برای سفارش کپسول لاغری 2DAY DIET اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 - 5:32 توسط : یللی
تفرجگاه بازدید : 36 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

آرتریت روماتوئید

آرتیت‌ روماتویید عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ طولانی‌ مدت‌ که‌ طی‌ آن‌ مفصل‌ به‌ همراه‌ عضلات‌، غشاهای‌ پوشاننده‌ و غضروف‌ متأثر می‌شوند. گاهی‌ چشم‌ و رگ‌های‌ خونی‌ نیز درگیر می‌شوند. این‌ بیماری‌ سه‌ برابر در زنان‌ شایع‌تر است‌ و معمولاً بین‌ سنین‌ ۶۰-۲۰ سالگی‌ رخ‌ می‌دهد. حداکثر بروز آن‌ در سنین‌ ۴۰-۳۵ سالگی‌ است‌.
 
 
ـ علایم‌ شایع‌:
۱. تب‌ پایین‌
۲. وجود برآمدگی‌هایی‌ زیر پوست‌ (گاهی‌)
۳. خشکی‌ صبحگاهی‌
۴. شروع‌ آهسته‌ یا ناگهانی‌: قرمزی‌، درد، گرمی‌ و درد به‌ همگام‌ لمس‌ در یک‌ یا تمام‌ مفاصل‌ فعال‌ در دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌، شانه‌، پا، و مچ‌ پا
 
ـ علل‌ بیماری:
ناشناخته‌ است‌، ولی‌ این‌ بیماری‌ احتمالاً منشاِء خودایمنی‌ دارد.
 
ـ عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر:
۱. سابقهٔ‌ خانوادگی‌ آرتریت‌ روماتوئید یا سایر بیماریهای‌ خودایمن‌
۲. عوامل‌ ژنتیک‌، مثل‌ نقص‌ در دستگاه‌ خودایمنی‌
۳. زنان‌ در سنین‌ ۵۰-۲۰ سالگی‌
۴. استرس‌ عاطفی‌ می‌تواند باعث‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری‌ شود
 
ـ پیشگیری‌:
هیچ‌ روش‌ خاصی‌ برای‌ پیشگیری‌ وجود ندارد
 
ـ عواقب‌ مورد انتظار:
بیماری‌ ممکن‌ است‌ خفیف‌ یا شدید باشد و این‌ بیماری‌ در حال‌ حاضر قابل‌ علاج‌ نیست‌، اما با تشخیص‌ زودهنگام‌، می‌توان‌ درد بیمار را تخفیف‌ داد، از بروز ناتوانی‌ و معلولیت‌ جلوگیری‌ به‌ عمل‌ آورد، و عمر طبیعی‌ توأم‌ با فعالیت‌ را برای‌ بیمار به‌ ارمغان‌ آورد. با درمان‌ محافظه‌کارانه‌، علایم‌ در ۷۵% بیماران‌ در عرض‌ یک‌ سال‌ بهبود می‌یابند. اما حدود ۱۰%-۵% بیماران‌، علی‌ رغم‌ درمان‌، نهایتاً معلولیت‌ پیدا خواهند نمود
 
ـ عوارض‌ احتمالی‌:
۱. اختلال‌ بینایی‌
۲. کم‌خونی‌ متوسط‌
۳. تغییر شکل‌ مفصل‌ به‌ طور دایمی‌ و از کارافتادگی‌ بیمار
۴. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ می‌توانند عوارضی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند، مثل‌ مشکلات‌ در معده‌، و مشکلات‌ ناشی‌ از استفاده‌ طولانی‌ مدت‌ از استریید.
 
ـ درمان‌:
۱. انجام‌ آزمایش‌ خون‌ برای‌ بررسی‌ وجود «عامل‌ روماتویید»
۲. به‌ فکر نقل‌ مکان‌ به‌ آب‌ و هوای‌ خشک‌ باشید. هوای‌ مرطوب‌ علایم‌ را بدتر می‌کند.
۳. استفاده‌ از دستکش‌ در شب‌ برای‌ حفظ‌ گرما
۴. تخفیف‌ درد با گرما مثلاً استفاده‌ از حوله‌ آب‌ داغ‌، لامپ‌ تولید کنندهٔ‌، یا استخر آب‌ گرم‌
۵. اگر تشک‌ سفت‌ ندارید، یک‌ تختهٔ‌ ضخیم‌ چندلا زیر تشک‌ خود قرار دهید.
۶. استفاده‌ از آتل‌ به‌ هنگام‌ خواب‌ می‌تواند در حمایت‌ و حفاظت‌ از مفصل‌ دچار بیماری‌ کمک‌کننده‌ باشد.
 
ـ داروها:
داروهای‌ ضد التهاب‌ غیراستروییدی‌، از جمله‌ آسپیرین‌ و سایر سالیسیلات‌ها؛ ترکیبات‌ طلا؛ داروهای‌ سرکوب‌ کننده‌ ایمنی‌. داروهای‌ کورتیزونی‌ معمولاً درد را به‌ طور سریع‌ و مؤثر برای‌ مدت‌ کوتاهی‌ برطرف‌ می‌کنند، اما در استفاده‌ طولانی‌مدت‌، کمتر اثر بخش‌ هستند. این‌ داروها نمی‌توانند از تخریب‌ پیش‌ روندهٔ‌ مفصل‌ جلوگیری‌ کنند، و گاهی‌ اثرات‌ جانبی‌ زیانباری‌ به‌ بار می‌آورند. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ تزریق‌ کورتیزون‌ به‌ داخل‌ مفصل‌ نیز درد را فقط‌ به‌ طور موقتی‌ بهبود می‌بخشد.
 
ـ فعالیت‌:
تا زمانی‌ که‌ تب‌ و سایر علایم‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری‌ ناپدید نگشته‌اند، در رختخواب‌ به‌ استراحت‌ بپردازید، مگر برای‌ رفتن‌ به‌ توالت.‌ پس‌ از آن‌ فعالیت‌ خود را از سر بگیرید ، اما در طی‌ روز اوقاتی‌ را برای‌ استراحت‌ اختصاص‌ دهید. هر شب‌ حداقل‌ ۱۲-۱۰ ساعت‌ بخوابید. خود را زیاده‌ از حد خسته‌ نکنید. به‌ هنگام‌ ایستادن‌، راه‌ رفتن‌، و نشستن‌، بدن‌ خود را راست‌ نگاه‌ دارید. حتی‌المقدور به‌ طور فعال‌ ورزش‌ کنید تا قدرت‌ عضلانی‌ و حرکت‌ مفصل‌ تا حد امکان‌ حفظ‌ شود. شدت‌ فعالیت‌ را به‌ تدریج‌ به‌ حد توصیه‌ شده‌ برسانید. ورزش‌ در استخر آب‌ گرم‌ برای‌ خشکی‌ مفاصل‌ خوب‌ است‌. مفصل‌ معلول‌ شده‌ را باید به‌ طور غیر فعال‌ (بدون‌ استفاده‌ از عضلات‌ حرکت‌دهندهٔ‌ آن‌ مفصل‌) حرکت‌ داد تا بدین‌وسیله‌ از انقباض‌ دایمی‌ و جمع‌شدگی‌ عضلات‌ جلوگیری‌ شود.
 
ـ رژیم‌ غذائی‌:
یکی‌ رژیم‌ غذایی‌ عادی‌ و متعادل‌ داشته‌ باشید. از روی‌ آوردن‌ به‌ رژیم‌های‌ مد روز برای‌ آرتریت‌، که‌ اتفاقاً زیاد هم‌ هستند، خودداری‌ کنید. اگر چاق‌ هستید وزن‌ خود را کم‌ کنید. چاقی‌ باعث‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ مفصل‌ می‌شود.
 
ـ در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمائید:
۱. اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ آرتریت‌ روماتویید را دارید.
۲. اگر یکی‌ از موارد زیر هنگام‌ درمان‌ رخ‌ دهد: تب‌ عارض‌ شود، یا علایم‌ در مفاصلی‌ که‌ قبلاً درگیر نبوده‌اند پدیدار شوند. اگر دچار علایم‌ جدید و غیر قابل‌ کنترل شده اید. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ اثرات‌ جانبی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 40 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

سفارش خرید دستگاه لارجر باکس مگنت دار

دستگاه لارجر باکس

قیمت: 110000 تومان

جديدترين دستگاه دراروپا جهت درمان ناتواني ج ن - س ي ، افزايش قطر , درازا و سايز كلي آلت واصلاح انحراف آلت تناسلي مردان دستگاه ايكس تندر (Device Extender) : نرخ رشد : 5 - 4 سانتیمتر . عوارض : هيچگونه عارضه اي ندارد .

نتیجه : مؤثر و با تضمین این مطلب که سیستم اثر این وسیله توانایی بافت را جهت تطبیق با نیروی کشش پیـوستـــه ومـداوم فـراهم کرده وباعـث تکثیــــــر سلولـی وبافـت وعــروق سازی در آلـت تحت عـنـوان Neo Vascularization میشود - دستگاه ايكس تندر (Device Extender) داراي مجوز رسمي از وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران به شماره ك/7/40518 ميباشد. تاثيرات دايمي دستگاه ايكس تندر (Device Extender) : حدود (cm 5 - 4)افزایش در طول آلت در حالت خوابیده و نعوظ - حدود (cm 1.5) در دور یا محیط آلت در حالت خوابیده و نعوظ - افزایش ایجادشده در طول و قطر فوق العاده قابل توجه است . دستگاه ايكس تندر (Device Extender) دارای تأییدیه های مختلف علمی و سلامتی می باشد و توسط وزارت بهداشت و درمان ایران و اتحادیه بهداشت اروپا (CE) تایید و موفق به دریافت گواهینامه ( نوع1) نيز گردیده است . كه تمامي اين موارد و همچنين شماره و ليبل وزارت بهداشت ايران بر روي محصول درج گرديده است
دستگاه ايكس تندر (Device Extender) محصولي است : بسيار قوي وجديد و با فرمولاسيون پيشرفته تحت ليسانس كشور اسپانيا. داراي مجوزها و تائيديه هاي بسيار معتبر بين المللي . كيفيت بسيار بالا و درعين حال قيمت بسيار پائين تر نسبت به ساير محصولات موجود در بازار . ** ارائه محصول بصورت 100% تضميني . (در صورت عدم رضايت شما عزيزان از محصول به هر دليلي , بين 40% تا 100% قيمت محصول طبق قيمت جهاني قابل برگشت و عودت دادن ميباشد.) ** ارسال محصول با پست پيشتاز (بيمه كامل محصول تا زمان رسيدن به دست گيرنده , بسته بندي مطمئن و كامل محصول) بصورت 48 ساعته به تمام نقاط ايران و 72 ساعته براي خارج از ايران و 100% رايگان براي شما (تمامي هزينه هاي ارسال به عهده كمپاني ميباشد.) * ارسال محصول بصورت 100% محرمانه و داراي 2 پوشش مخصوص براي شما عزيزان

برخی از ویژگیها
1) جديدترين دستگاه دراروپا جهت درمان ناتواني ،افزايش قطر ،درازا و سايز كلي آلت  2) بلندتر شدن آلت بدون جراحی ، اصلاح انحرافات آلت بدون جراحی  3) دارای تاییدیه و مجوز فروش برای شرکت رادیکال  4) بهبود جریان خون در بافت آلت تناسلي و در نتيجه نغو ظ بیشتر , محكمتر و شيرين  5) حدود (cm 5 - 4) افزایش در طول آلت در حالت خوابیده و نع وظ (شق شده)


خرید دستگاه لارجر باکس

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

tehran


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1391 - 8:32 توسط : هیرساد
تفرجگاه بازدید : 49 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

چرا گاهي آن‌قدر مي‌خنديم که به گريه مي‌افتيم؟

گاهي وقتي جوک خنده‌داري مي‌شنويد و يا فيلم خنده‌داري را مي‌بينيد، آن قدر مي‌خنديد که در نهايت به گريه مي‌افتيد. پزشکان اعتقاد دارند که گريه کردن و خنديدن دو واکنش فيزيولوژيک نزديک به هم هستند. وقتي گريه مي‌کنيم و وقتي مي‌خنديم در هر دو حالت، در شرايط روحي فوق‌العاده‌اي قرار داريم. اشک ريختن در اين حالت به صورت خودکار به شما کمک مي‌کند که شرايط خوشحالي و لذت شديد و يا غم و اندوه‌تان خودتان را کنترل کنيد و از استرس رواني‌تان بکاهيد.


تفرجگاه بازدید : 36 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

چرا ابروي بعضي‌ها مي‌ريزد؟

ابرو يکي از اجزاي صورت و براي شکل دادن صورت لازم و ضروري است. اينکه ابروهاي شما بريزد بسيار ناراحت کننده است. چهره کلي يک فرد در اثر ريزش ابرو دچار تغيير عمده مي‌شود...

از جمله علل شايع کم شدن موي ابرو،ضربه‌هاي فيزيکي است مانند تصادف، سوختگي حرارتي، شيميايي يا الکتريکي. علل اين مشکل را بهتر بشناسيد.

1 بيماري‌هاي غدد درون‌ريز يا تغييرات هورموني: عواملي که بر تعادل هورموني فرد تاثير بگذارد، مي‌تواند موجب ريزش ابرو شود. اين تغييرات هورموني شامل بارداري، بيماري‌هاي تيروييد و مصرف قرص‌هاي پيشگيري از بارداري است که خوشبختانه پس از قطع آن، رويش مجدد رخ خواهد داد.

2 شيمي‌درماني: بر فعاليت بسياري از سلو‌ل‌ها تاثير مي‌گذارد و اين موجب ريزش موقت مي‌شود. البته اثر شيمي‌‌درماني کاملا مشخص نيست.

3 عفونت‌هايي که مستقيما بر فوليکول مو يا ساقه مو اثر مي‌کنند: ريزش موي تکه‌اي يکي از مشکلاتي است که در بيماري سيفيليس ديده مي‌شود. شايع‌ترين عفونت‌هاي موثر بر مو عبارتند از: عفونت قارچي که بيشتر پوست سر را درگير مي‌کند و مي‌تواند موجب ريزش موي موقت شود. شپش كه خارش و خراشيدن ابرو و مژه موجب کندن آن مي‌شود. بيماري‌ هانسن كه مي‌تواند موجب نازک شدن موي ابرو ‌شود. سيفيليس كه موجب ريزش موي «بيدخورده» مي‌شود.

4 بيماري‌هاي اتوايميون: از مهم‌ترين آنها مي‌توان به لوپوس اريتماتو، آلوپسي آروآتا و وتيليگو اشاره کرد.

5 التهاب ناشي از بيماري‌هاي پوستي از جمله سبوره، پسوريازيس، اگزما و درماتيت تماسي: مي‌تواند در اثر خارش و خراشيدن موجب ريزش مو و ابرو شود.

6 تومورهاي پوستي که به سرعت روي پوست رشد مي‌کنند: به اين دليل که مو قادر نيست درون اين لايه ضخيم نفوذ کند، قابليت رشد در اين تومورها را ندارد.

7 داروها: موي ابرو نيز مانند ساير موها تحت تاثير بعضي داروها مي‌ريزد از جمله آنها داروهاي ضدفشارخون، داروهاي روان‌پزشکي و داروهاي ضد تشنج است.

8 مصرف بيش از حد ويتامين و مواد معدني: از جمله ويتامين B و مشتقات ويتامين A که از جمله عوارض داروهاي آکوتان است.

9 عوامل ديگر: مانند افزايش چربي خون و مصرف موضعي قطره‌هاي بتابلوکرچشمي نيز مي‌تواند موجب ريزش ابرو و مژه ‌شود که قابل برگشت است.

10 تريکوتيلومانيا: يک عادت بد رفتاري است که با کندن مو همراه است. انجام مکرر آن موجب ريزش موي دايمي مي‌شود. فوليکول موي ابرو به کندن حساس است و بنابراين بهتر است که فرم دلخواه ابروي خود را در نظر بگيريد و از تغيير مداوم آن جلوگيري کنيد.
منبع


تفرجگاه بازدید : 119 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

10ماده موثر در ترك سيگار

سيگار همه ساله جان ميليون‌ها نفر درسراسر دنيا را مي‌گيرد و خسارات هنگفتي را براي كشورهاي مختلف رقم مي‌زند. در چنين شرايطي سرطان ريه بيشترين ميزان كشتار را در ميان انواع سرطان‌ها (بدون در نظر گرفتن سرطان پوست ) به خود اختصاص داده است.

از آنجايي كه تمام افراد درگير با اين بيماري جمعيت دودي يا سيگاري هستند و گرايش جوانان به استعمال دخانيات از روند رو به رشدي برخوردار است، راهكارهايي براي ترك سيگار توصيه مي‌شوند، زيرا استعمال دخانيات، نه تنها مضرات فردي را به دنبال خواهد داشت، بلكه اشخاص مرتبط با افراد سيگاري نيز جزو جمعيت در معرض خطر به شمار مي‌آيند.

1- جو دوسر: خوردن جو دوسر و فرآورده‌هاي آن ممكن است به شما براي ترك سيگار و رهايي از اعتياد به نيكوتين كمك كند. اين ماده غذايي سرشار از فيبر، ويتامين B1 (چيزي كه براي آرامش اعصاب و روان ضروري است)، ويتامين‌هاي E و C و ساير املاح است. در آزمايشي كه در يك جمعيت 13 نفره در هند، انجام گرفت، مشاهده شد 5 نفر از آنهايي كه از جو دوسر استفاده كرده بودند به كلي سيگار را ترك كردند و در 7 نفر، تعداد سيگاري كه دود مي‌كردند به نصف كاهش يافت و تنها يك نفر بود كه مصرف جو دوسر در او تغييري ايجاد نكرده بود.

2- اسفناج و برگ چغندر: اسفناج و برگ چغندر حاوي اسيد فوليك، ويتامينC، بتاكاروتن و قند هستند كه به دليل قليايي كردن محيط بدن، در ترك سيگار موثر هستند. اثر اين مواد به اين شكل است كه ميزان ماده اعتياد آور نيكوتين را در بدن تا مدتي در سطح بالايي نگه مي‌دارند و در نتيجه نياز شخص به مصرف نيكوتين را كاهش مي‌دهند، بنابراين افزايش مصرف مواد غذايي كه محيط بدن را قليايي مي‌كنند، در ترك سيگار مفيد هستند. اين مواد غذايي به راحتي قليايي بودن بدن را افزايش مي‌دهند، بنابراين تمايل به سيگار را كم مي‌كنند.

3- آدامس‌هاي حاوي نيكوتين: اين نوع آدامس‌ها به دليل مواد تشكيل‌دهنده‌شان مي‌توانند در ترك سيگار مفيد باشند، بهتر است يادآور شويم اگر از آدامس‌هاي حاوي نيكوتين كه مخصوص ترك سيگار هستند، استفاده مي‌كنيد، مواد اسيدي را (موادي كه محيط بدن را اسيدي مي‌كند) مصرف نكنيد، زيرا خاصيت خنثي‌كننده خواهند داشت. مواد اسيدي شامل انواع نوشابه (كوكاكولا، قهوه، آبميوه و ماءالشعير)، گوشت قرمز، ماهي، تخم مرغ، بادام زميني، حبوبات و... است. كارشناسان توصيه مي‌كنند حداقل 15 دقيقه قبل از مصرف اين آدامس ها، از خوردن مواد اسيدي خودداري شود.

4- جوش شيرين: جوش شيرين در واقع يك ماده قليايي است كه قادر است ميل به سيگار را كاهش دهد. در آزموني كه توسط دكتر داوتن انجام شد، اين نتيجه به دست آمد كه عده‌اي از سيگاري‌ها كه از جوش شيرين استفاده كرده بودند پس از 5 هفته به طور كلي سيگار را ترك كردند. اما از آنجايي كه جوش شيرين ماده‌اي است كه از بين برنده ويتامين‌ها به خصوص ويتامينB1 در بدن است، مصرف آن توصيه نمي‌شود.

5- سير: امروزه سير، اولين گياه دارويي در بين گياهان است كه داراي ماده ضد باكتري و مواد فرار گوگرد و سيليس و يد است. سير داراي خواص ضد عفوني‌كننده بي‌شمار است كه از عفونت‌هاي تنفسي و مشكلات احتمالي بشدت جلوگيري مي‌كند. ولي مصرف سير به افرادي كه مشكلات گوارشي دارند، آسپرين مصرف مي‌كنند يا از ناراحتي‌هاي پوستي رنج مي‌برند، توصيه نمي‌شود و به جاي آن مي‌توانند از پودر سير استفاده كنند.

6- شاه‌تره: عرق شاه‌تره كه در فصل تابستان علاوه بر خواص درماني، نوشيدني گوارايي محسوب مي‌شود. مدر بوده و ضد كمبود ويتامين C است (مشكلي كه افراد سيگاري به طور قطع با آن روبه‌رو هستند). همچنين اين نوشيدني گياهي اشتهاآور است و به تصفيه خون كمك مي‌كند.

7- سبزي‌هاي برگ سبز: مهم‌ترين و موثرترين مواد غذايي براي جلوگيري از ابتلا به سرطان ريه شامل سبزي‌هاي برگ سبز تيره، هويج، فرآورده‌هاي دانه سويا، ميوه‌هاي تازه، ماهي‌هاي تازه و چرب است.

سبزي‌هاي برگ سبز تيره از مهم‌ترين و مناسب‌ترين منابع تغذيه‌اي براي جلوگيري از سرطان به شمار مي‌آيند. بنابراين از خوردن برگ‌هاي سبز تيره كاهو به دليل خشن بودن، صرف نظر نكنيد، زيرا حاوي مواد مغذي بي‌شماري نسبت به برگ‌هاي سبز روشن هستند.

8- چاي سبز: اين نوشيدني از ديگر مواد غذايي بسيار مفيد در جلوگيري از سرطان ريه به شمار مي‌آيد، چنانچه در ژاپن حتي بين اشخاص معتاد به سيگار، تعداد سرطان ريه كمتر از ساير كشورها نظير كشورهاي اروپايي و آمريكا است.

9- سبزيجات: انواع سبزي‌ها بخصوص ترب، تره، پيازچه و... بسيار مفيد و سودمند هستند و علاوه بر داشتن فيبر و ويتامين ، داراي مواد ضد ميكروب نيز هستند. مواد غذايي كه داراي اسيد فوليك هستند، مقاومت سلول‌ها را در برابر سرطان ريه افزايش مي‌دهند، بنابراين دانشمندان توصيه مي‌كنند براي مبارزه با سرطان ريه تا جايي كه مي‌توانيد بيشتر از اين خوراكي‌ها استفاده كنيد: اسفناج، كلم برگ، شلغم، برگ چغندر، كلم بروكلي، كلم بروكسل، لوبياي خشك و دانه سويا. انگور و انار، دو ميوه بسيار موثر و مفيد براي حفظ سلامت بدن به‌شمار مي‌آيند، يك داروخانه طبيعي محسوب مي‌شوند، براي اعصاب مفيدند و به پاكسازي خون كمك مي‌كنند.

در پايان بهتر است به نقش بسيار چشمگير هويج اشاره كنيم. اگر حداقل هفته‌اي 2 بار يك عدد هويج متوسط خام خورده شود، ممكن است احتمال ابتلا به سرطان ريه 60 درصد كاهش يابد و اگر بيش از يك بار در هفته يك ليوان كلم بروكلي خام خورده شود، ابتلا به سرطان ريه 70 درصد كاهش مي‌يابد و اگر بيش از يك بار در هفته يك ليوان اسفناج خام خورده شود، 40 درصد احتمال ابتلا به اين نوع سرطان كاهش مي‌يابد.

10- شير و لبنيات: شير و لبنيات نيز از جمله مواد غذايي است كه براي افراد سيگاري بسيار كمك‌كننده و مفيد است. شير سبب مي‌شود كه مزه سيگار تلخ و ناخوشايند شود و لذا به ترك سيگار كمك ‌كند. يعني افراد سيگاري اگر بعد ازنوشيدن شير، سيگار بكشند احساس ناخوشايندي پيدا مي‌كنند.

در نقطه مقابل برخي مواد غذايي هستند كه داراي خاصيت عكس بوده و تمايل به كشيدن سيگار را افزايش مي‌دهند. مواد غذايي نظير گوشت كه ادرار را بيشتر اسيدي مي‌كنند، باعث از دست دادن سريع نيكوتين شده و در نتيجه علاقه به مصرف سيگار را در شخص افزايش مي‌دهند. از اين مواد مي‌توان به گوشت قرمز، سوسيس و كالباس، غذاهاي كنسروي شده، غذاهاي پخته شده در ماكروويو، الكل، جگر، دل و قلوه، سيرابي، جوانه گندم، عدس، جوجه، تخم‌مرغ، پنير، بادام زميني، گردو و قهوه اشاره كرد.

توتون يك عامل محرك سرطان است و ترك كردن سيگار هميشه مهم‌ترين عامل موثر براي جلوگيري از سرطان ريه محسوب مي‌شود. رژيم غذايي ضد سرطان ريه به شما كمك مي‌كند تا خطرات احتمالي كه در طول دوران سيگاري بودن به بدن شما وارد شده است، تعديل كنيد.

بهتر است به عنوان اولين اصل براي تضمين سلامتي خود و كساني كه دوستشان داريد و در كنار شما زندگي مي‌كنند كشيدن سيگار را ترك كنيد، تغذيه سالم و مناسبي را در پيش بگيريد، آب سالم بنوشيد و به ورزش كردن بپردازيد تا عمر طولاني و همراه با سلامتي و نشاط داشته باشيد و از هرلحظه زندگي لذت ببريد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 43 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

سفیدی زودرس مو

در زمان‌هاي قديم سفيدي مو نشانه پيري بود ولي دوره و زمانه عوض شده است. برخي جوانان هنوز به 20 سالگي نرسيده موهايشان سفيد مي‌شود. اما آيا سفيد شدن مو نشانه پيري است؟ و علت رنگ باختن زودهنگام اين موها چيست؟

مو در واقع قسمت يا ضميمه‌اي از پوست محسوب مي‌شود و شامل سلول‌هاي مشابهي اسـت كـه روي لايـه خـارجي پوست به نام روپـوسـت يا اپيدرم قرار دارند. غدد چربي پـوسـت سـر مـاده‌اي چرب و روغني ترشح مـي‌كـنـنـد كـه مـنـبـع مـواد مـغـذي و تقويتي، براق‌كننده و عامل سياهي مو است. تغذيه مو از طريق جريان خون صورت مي‌گيرد و به طور خـارجـي امـكـان‌پـذير نيست. اصولاً مو طي مراحلي رشد مي‌كند و در برهه‌هايي از زمان، رشد آن متوقف شده و استراحت مي‌كند. در پايين‌ترين لايه پوست سر، در محل پايه تار مو، سلول‌هايي به نام ملانوسيت وجود دارند كه تركيباتي به نام ملانين توليد و ترشح مي‌كنند. مـلانـيـن بـاعث رنگي بودن موي سر است. مـلانـوسـيـت‌هـا در واقـع حـاوي سـلـول‌هـاي رنگدانه‌اي هستند و براي ساخت ملانين به آنزيم‌هاي خاصي نياز دارند. در واقع رنگ موهاي متفاوت، سياه، قهوه‌اي، بلوند و قرمز بستگي به نوع آنزيمي ‌دارد كه در ساخت ملانين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

چگونه گرد سپيدي بر موها مي‌نشيند؟

رنـگــــدانـــه‌هـــاي مـــوجـــود در ملانوسيت‌ها عامل ايجاد رنگ موي سر هستند. زماني كه سـاخـت ايـن رنـگدانه‌ها مـتوقف شود، مو رنگ خود را از دست مي‌دهد و بــه اصـطـلاح سـفـيـد مي‌شود و اين تار موهاي سفيد رنگ در تركيب با تـارهـاي سـياه مو، حالتي خـاكـسـتـري بـه مو مي‌دهد. سفيد شدن مو به طور معمول فرآيندي است كه با بالا رفتن سن رخ مي‌دهد. طبق تحقيقات صورت گرفته، عامل اصلي سفيد شدن مو، ماده‌اي به نام پروكسيد هيدروژن است. با بالا رفتن سن، اين ماده در فوليكول‌ها و سلول‌هاي مو به مقدار زيادي تـولـيد مي‌شود و در نتيجه ساخت رنگدانه ملانين را متوقف مي‌كند. پروكسيد هيدروژن به مـيـــزان كــمـــي ‌در ســـراســـر بـــدن هـمـچــون فوليكول‌هاي مو توليد مي‌شوند، ولي با افزايش سن مقدار توليد آن بالا مي‌رود، چرا كه ديگر بدن قادر به خنثي كردن توليد اين ماده نيست. زماني كه ملانوسيت‌ها به طور غيرفعال حضور دارند يا تعداد ملانين هر تار مو به كم‌تر از حد معمول مي‌رسد، مو به رنگ خاكستري ديده مـي‌شـود، ولـي چـنـانچه ملانوسيت‌ها كاملاً رنگدانه‌هاي خود را از دست بدهند، مو سفيد مي‌شود.

آيا پيري زودرس هم داريم؟

با افزايش سن، مو متمايل به سفيد شدن و از دست دادن رنگ خود مي‌شود ولي گاهي اين فرآيند سفيد يا خاكستري شدن در زماني زودتر از حد معمول يعني در جواني آغاز مي‌شود و باعث مي‌شود يك فرد جوان كمي‌ پير به نظر برسد. در حالت عادي، سفيد شدن مو در مردان حدود 30 سالگي و در زنان حدود 35 سالگي اتفاق مي‌افتد و در سياه‌پوستان اين فرآيند 10‌‌سال ديرتر رخ مي‌دهد. سفيدي موي سر از شقيقه شروع مي‌شود، ولي پيش از موي سر، سبيل و ريش شروع به سفيد شدن مي‌كند. در صــورتــي كـه در سـفـيـد پـوسـتـان، زودتـر از 20‌‌سالگي و در سياه‌پوستان پيش از 30 سالگي موها سفيد شوند، به آن سفيد شدن زودرس مو گفته مي‌شود كه خود علل مختلفي دارد.

آيا موها هم به آرامش و تغذيه سالم نيازمندند؟

از دلايل اصلي و اوليه سـفـيــدي زودرس مـوهـا مـي‌تـوان بـه نـوع رژيـم غــذايـي نـاكـافـي و نـيـز آشفتگي‌ها و نگراني‌هاي ذهني اشاره كرد. كمبود ويــتــامـيــن‌هــا از جـمـلــه ويتامين 12 B ، آهن، مس، منگنز، تيتانيوم و يد در رژيم روزانه عاملي است كه به سفيدي زودهنگام مو كمك مي‌كند. نگراني‌هاي ذهني هم تنش زيادي به پوست سر وارد مي‌كند كه با توليد مواد مغذي مورد نياز براي سلامت مـو تـداخـل ايـجـاد مـي‌كـند. از ديگر عوامل مساعدكننده سفيدي زودرس مي‌توان به وراثت اشـاره كـرد. بـه طوري كه در چنين افرادي سفيدي موها زودتر آغاز مي‌شود. كثيفي پوست سر، شستشوي موها با آب داغ و خشك كردن آن با وسايل الكتريكي مانند سشوار، بيماري تيروئيد، كم‌خوني، رژيم‌هاي بسيار سخت و طولاني‌مدت، افزايش گلبول‌هاي سفيدخون و استفاده از دخانيات و سيگار (افراد سيگاري 4‌‌برابر زودتر به سفيدي مو دچار مي‌شوند.) از ديگر عوامل سفيدي زودرس موها هستند.

آيا كندن موهاي سفيد باعث زيادشدن آنها مي‌شود؟

كـنــدن يــا قـيـچــي كــردن مــوهــاي سـفـيـد به‌هيچ‌وجه باعث زياد شدن آنها نمي‌شود. ولي به دليل فشار وارد آمده بر پوست سر و مو، در نتيجه كندن مو، توصيه مي‌كنيم اين كار را انجام ندهيد. با كندن موي سفيد، مجدداً در همان مكان، موي سفيد جديدي رشد خواهد كرد و تعداد آن را زيادتر نمي‌كند.

آيـا اسـتفاده از رنگ موها و مش‌ها در سفيد‌شدن زودهنگام موها تأثيري دارد؟

خانم‌ها به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و موها نيز جزئي از زيبايي آنها به شمار مي‌رود. بـنـابـرايـن طـبيعي است كه گهگاه اقدام به رنگ‌كردن آنها بكنند. ولي اين سؤال هميشه براي آنها مطرح است كه مبادا با رنگ كردن موها، آنها سفيد شوند؟ بايد بگوييم كه رنگ كردن هيچ تأثيري روي زودتر سفيد شدن موها ندارد، بلكه عوامل ديگري كه در بالا اشاره كرديم در اين امر دخيل هستند. ولي رنگ كردن پياپي هم مشكلات ديگري را براي مو ايجاد مي‌كند و ممكن است باعث خشكي و تحريك‌پذيري مو شود، ولي باعث سفيد شدن مو نمي‌شود. در واقع رنگ كردن مو، يكي از راه‌هاي خلاص شدن از شر سفيدي موهاست.

از چـه رژيـم غـذايي براي جلوگيري از سفيدي زودرس مو استفاده كنيم؟

كمبود برخي مواد غذايي باعث سفيد شدن زودرس موها مي‌شود كه با رعايت يك رژيم خوب شايد بتوان از آن جلوگيري كرد. مصرف غـذاهـاي سـرشـار از ويـتامينB مانند برنج، تخم‌مرغ، سبوس گندم و سبزيجات بسيار مؤثر است و سفيدي مو را به تأخير مي‌اندازد. عنصر مس از آن دسته عناصري است كه نقش زيادي در جلوگيري از سفيد شدن موها دارد. غذاهايي چون قارچ، سيب‌زميني، عدس، نخودفرنگي، لوبيا، موز، هلو، گلابي و سيب غني از مس هستند. مصرف نان جو در رژيم غذايي، خوردن يك ليوان جوشانده سبوس گندم، جو و برنج در روز و خـوردن يـك قاشق مرباخوري پودر سـبـوس برنج مخلوط شده با شكر در روز مي‌تواند در جلوگيري و نيز درمان سفيدي مو مؤثر باشد. در كنار اينها، استفاده از سير، پياز، موسي و تره نيز كه سرشار از منگنزند مي‌تواند مفيد باشد.

آيـا سفيد شدن موها به رنگ موي فرد بستگي دارد؟

رنگ مو در افراد و نژادهاي مختلف، متفاوت است. موي انسان به دليل وجود نسبت‌هاي مختلف عناصر در رنگدانه‌ها متفاوت است. موي سياه نسبت منگنز بيشتر، موي بور نسبت روي بيشتر و موي سرخ نسبت تيتانيوم بيشتري را داراست. سفيدي مو مي‌تواند در نتيجه كمبود عناصر و املاح موجود در رنگدانه‌هاي مو باشد. در واقع سفيد شدن موها، ارتباطي با نوع ملانين بدن كه تيره يا روشن بودن موها را مشخص مي‌كند، ندارد. پس دير يا زود در همه انواع مو سفيدي اتفاق مي‌افتد.

آيا سفيدي مو باعث ريزش آن‌ هم مي‌شود؟

خـيــر. مــوهــاي سـفـيــد بـا از دسـت دادن رنگدانه‌هاي خود، ترد و شكننده و حساس مي‌شوند. موي سفيد نسبت به موهاي سياه، خشك‌تر و زبرتر است ولي ريشه آن سست نيست و سفيد شدن آنها را نمي‌توان عاملي براي ريزش مو به حساب آورد.

آيا موها مي‌توانند يك‌شبه سفيد شوند؟

معمولاً مو از ريشه سفيد مي‌شود. در پوست سر انسان حدود 100 تا 150 هزار تار مو وجود دارد و هر كدام بين 2 تا 6 سال عمر مي‌كنند. رشد مو هفته‌ها طول مي‌كشد و نمي‌تواند در طول يك شب سفيد شود. همان طور كه گفتيم، يـكـــي از عــوامــل سـفـيــدي زودرس مــوهــا، نگراني‌هاي ذهني است. گاهي مردم تصور مي‌كنند فردي در اثر يك فشار عصبي شديد دچار سفيدي مو مي‌شود. اين باوري كاملاً غلط است. فشار عصبي يكي از دلايل ريزش مو است. بنابراين با ايجاد چنين فشاري، مقدار زيادي از موهاي سياه ريخته و موهاي سفيد روي سر جلوه‌نمايي مي‌كنند و اين طور به نظر مي‌رسد كه موهاي فرد يك‌شبه سفيد شده است كه در واقع غلط است.

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه به موهاي خود اهميت مي‌دهيد و از سفيد شدن آنها وحشت داريد، با رعايت نكاتي كه گفته شد تا جايي كه مي‌توانيد از فراهم آمدن شـرايـط مـنـاسـب براي سفيد شدن موهايتان جلوگيري كنيد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 43 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

توبرامایسین TOBRAMYCIN

موارد مصرف‌: توبرامايسين‌ از جنتامايسين‌بر روي‌ پسودوموناس‌ آئروژينوزا كمي‌موثرتر است‌. توبرامايسين‌ در سپتي‌ سمي‌و سپسيس‌ نوزادان‌، مننژيت‌ و سايرعفونتهاي‌ CNS، عفونت‌ مجاري‌ صفراوي‌،پيلونفريت‌ حاد يا التهاب‌ عفوني‌ حادپروستات‌ مصرف‌ مي‌شود.

 موارد منع‌ مصرف‌: اين‌ دارو نبايد درصورت‌ ابتلاي‌ بيمار به‌ مياستني‌ گراومصرف‌ شود.

 هشدارها: فاصله‌ بين‌ دفعات‌ مصرف‌ دارودر بيماران‌ مبتلا به‌ عيب‌ كار كليه‌ بايدافزايش‌ داده‌ شود.

 عوارض‌ جانبي‌: آسيب‌ بخش‌ حلزوني‌ گوش‌،مسموميت‌ برگشت‌پذير كليه‌، بندرت‌ كاهش‌منيزيم‌ خون‌ به‌ويژه‌ در مصرف‌ طولاني‌مدت‌ و كوليت‌ پسودوممبران‌ از عوارض‌احتمالي‌ اين‌ دارو هستند.

 تداخل‌هاي‌ دارويي‌: در صورت‌ مصرف‌همزمان‌ آمينوگليكوزيدها باسفالوسپورين‌ها (به‌ويژه‌ سفالوتين‌)،آمفوتريسين‌، سيكلوسپورين‌ و داروهاي‌سيتوتوكسيك‌، خطر بروز مسموميت‌كليوي‌ (و احتمالا مسموميت‌ گوشي‌)افزايش‌ مي‌يابد. مصرف‌ همزمان‌آمينوگليكوزيدها با نئوستيگمين‌ وپيريدوستيگمين‌، اثر اين‌ داروهاي‌كولينرژيك‌ را كاهش‌ مي‌دهد. مصرف‌همزمان‌ آمينوگليكوزيدها با داروهاي‌مسدد عصب‌ ـ عضله‌ ممكن‌ است‌ موجب‌ضعف‌ بيشتر عضلات‌ اسكلتي‌، ضعف‌تنفس‌ و حتي‌ آپنه‌ شود. خطر بروزمسموميت‌ گوشي‌ در صورت‌ مصرف‌آمينوگليكوزيدها با داروهاي‌ مدر گروه‌حلقه‌ لوپ‌ ممكن‌ است‌ افزايش‌ يابد. ازمصرف‌ همزمان‌ دو يا چند آمينوگليكوزيدبا يكديگر و مصرف‌ همزمان‌ اين‌ داروها باكاپرئومايسين‌ بايد خودداري‌ كرد، زيراخطر بروز مسموميت‌ گوشي‌ و كليوي‌ وانسداد عصب‌ ـ عضله‌ ممكن‌ است‌ افزايش‌يابد.

 

نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ از آنجا كه‌ احتمال‌تشكيل‌ كمپلكس‌ بين‌ توبرامايسين‌ و سايرداروها وجود دارد، مخلوط كردن‌ اين‌ داروبا ساير داروها در يك‌ محلول‌ توصيه‌نمي‌شود.

2 ـ تزريق‌ زيرجلدي‌ توبرامايسين‌ بدليل‌دردناك‌ بودن‌، توصيه‌ نمي‌شود.

 

مقدار مصرف‌:

بزرگسالان‌: مقدار مصرف‌ اين‌ دارو از راه‌تزريق‌ عضلاني‌، تزريق‌ آهسته‌ وريدي‌ ياانفوزيون‌ وريدي‌ mg/kg/day 3 در مقاديرمنقسم‌ در فواصل‌ 8 ساعت‌ مي‌باشد. درعفونتهاي‌ شديد، تا 5mg/kg/day در مقاديرمنقسم‌ هر 8 ـ 6 ساعت‌ مصرف‌ مي‌شود.

كودكان‌: در نوزادان‌ با سن‌ تا يك‌ هفته‌ به‌مقدار 2mg/day هر 12 ساعت‌ و در نوزادان‌با سن‌ بيش‌ از يك‌ هفته‌ و كودكان‌2/5mg/kg ـ 2 هر 8 ساعت‌ تزريق‌ عضلاني‌،تزريق‌ آهسته‌ وريدي‌ يا انفوزيون‌ وريدي‌مي‌شود.

 

اشكال‌ دارويي‌:

Injection: 10mg/ml, 40mg/ml (as sulfate)


تفرجگاه بازدید : 39 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

یوگا درمانی

يوگا معاني مختلفي دارد؛ آن را به معناي «اتحاد و وصال»، «رويت و نظاره» و «كنترل و به زير يوغ در آوردن» به كار برده‌اند. از لحاظ تاريخي سابقه معرفت و سلوك يوگا را تا دو منبع كهن تمدن دره سند و تمدن ودايي مي‌توان رديابي كرد.

براساس كشفيات باستان‌شناسان، تمدن دوره سند لااقل قدمتي بالغ بر  سال پيش از ميلاد دارد. اين تمدن كهن اولين بار در محلي به نام موهنجو درو (تپه مردگان) در دره لركنه (Larkana) در پاكستان امروزي پيدا شد. بعدها قسمت‌هاي ديگري از اين تمدن در منطقه‌اي به نام هرپا ( Harappa) در فلات پنجاب كشف شد. اين تمدن در منطقه وسيعي گسترده بود و از فلات پنجاب و سند تا راجستان شمالي و ناحيه كتيهاور (Kathyavar) در هند غربي را در بر مي‌گرفته است.



بعدها پيش آهنگ اين تمدن را در آبادي‌هاي كوهپايه‌اي بلوچستان يافتند كه به نام فرهنگ نال و كولي(Nal  Kulli) مشهورند اما عصر ودايي را با ورود بعضي طوايف آريايي به شمال هند از حدود 1500 تا 500 سال پيش از ميلاد تخمين زده‌اند.

اصولا در تمدن ودايي، بيشتر تقديس قواي طبيعي و توصيف نيروهاي شگفت هستي به چشم مي‌خورد.
اين توصيفات در 4 كتاب به نام‌هاي ريگ ودا، ساماودا،  ياجور ودا و آتاروا ودا نوشته شده‌اند كه ظاهرا مجموعه‌اي تنظيم شده بر اساس كشف و شهود روشن بنيان «ريشي‌ها» بوده‌اند.

يوگا به عنوان علم جامع كيهاني مطرح شده است. بنا به روايت و دلايل علمي مطرح شده در كتاب‌هاي ارابه خدايان و طلاي خدايان، كيهان نوردان باستاني از ديگر كرات سماوي به زمين آمده و با انسان زميني ارتباط برقرار كرده‌اند. حاصل اين ارتباط پيدايش علوم جامعي بوده كه پيشرفت انسان‌هاي آن موقع را به همراه داشته است. يوگا يكي از همين علوم كيهاني است كه در آسياي ميانه به وجود آمده و چكيده‌هاي آن طي 8 هزار بيت در كتاب اوپانيشاد بتدريج در سراسر جهان بخصوص هندوستان نشر و انعكاس يافت. منظور و مقصود از اين فنون،رسيدن و غرق شدن در عميق‌ترين خواسته‌هاي اصيل خويش يعني سرور و آرامش ناب (آناندام) توسعه ديد درون و امكان رويت اشياء در ميدان‌هاي مختلف آگاهي يا آگاهي ناب (چيتام) و سرانجام درك حقيقت خويش يا حقيقت ناب (ساتيام) بود.

اولين كسي كه اصول يوگا را به صورت قابل استفاده براي همگان مدون ساخت، پاتانجلي هندي است. وي يوگا را به 8 مرحله تقسيم كرد. اعتقاد پاتانجلي اين بود كه انسان پيش از زدودن ناخالصي‌ها و ناپاكي‌ها نمي‌تواند طالب وصل معبود در رسيدن به مقصود باشد و تنها با تفكر و تعمق در احوال جهان و زير پا گذاشتن آز، حرص و شهوات است كه مي‌تواند به تربيت و تعالي روح خود بپردازد. طريقت يوگا مراحل هشتگانه را فرآروي يوگي (كسي كه به يوگا مي‌پردازد) گذاشته تا با اجراي آنها به مقصود برسد. اين مراحل عبارتند از: ياما، نياما، آسانا، پراناياما، پراتيهارا، دهارانا، ديانا سامادهي.مطمئنا ‌برخلا‌ف تصور عده اي از افراد جامعه براي رسيدن به اين وادي و سير وسلوك در اين طريقت نيازي به اين نيست كه فرد دين آباء و اجدادي خويش را رها سازد و به آيين و مذهب جديدي بپيوندد؛ بلكه هر كس با هر اعتقاد و فرقه و آئيني مي‌تواند به اين تكنيك‌ها و روش‌ها عمل نمايد و با درك تكنيك‌هاي باستاني يوگا بياموزد كه چگونه حساسيت خود را از سطح جسم و پوست به سطحي عميق تر يعني ذهن، اندام و غدد داخلي منتقل كند.

آموزه‌هاي يوگا

مثبت انديشي، اساسي‌ترين ركن: براي رهايي از رنج‌هاي روحي و جسماني خطي فرضي را در ذهن خود تصور كنيد كه در يك سوي آن تفكر مثبت و در سوي ديگر تفكر منفي و حد وسط آن حالت خنثي قرار دارد. با انجام تكنيك‌هاي يوگا، مي‌توان ذهن را هنگام روبه رو شدن با مشكلات از قسمت خنثي به سمت راست اين خط كه تصور مثبت قرار دارد هدايت كرد. در اين حالت به مدد مثبت‌انديشي، فرد آمادگي لازم را براي حل مشكلات مادي و روحي خود مي‌يابد و را‌ه‌حل‌هاي متعددي براي روبه‌رويي با معضلات به نظر او مي‌رسد. اين وضعيت شرايطي را براي انجام‌دهنده تكنيك‌هاي يوگا فراهم مي‌سازد كه مشكلاتي را كه به نظر او بزرگ و حل نشدني مي‌آمدند، حل شدني و عاري از هرگونه نگراني تصور كند.

توجه به عملكرد چاكراها: چاكراها جايگاه دريافت انرژي و تعميم آن به كل ارگانيسم بدن هستند. برخي از كارشناسان ورزش يوگا بر اين باورند كه در بدن انسان بيش از 72 هزار چاكرا وجود دارد. ولي همه آنها براين باورند كه از اين ميان 7 چاكرا مهم‌ترين‌اند. اين 7 چاكرا در انتهاي ستون فقرات، اطراف ناف، در ناحيه قلب، در گلو به همراه غده تيروئيد، بين ابرو و در قسمت فوقاني سر قرار دارند.

رفع خستگي عضلات: آموزش‌هاي هتها يوگا (Hatha Yoga) تكنيك‌هاي يوگا را به حدود 200 حركت محدود مي‌كند كه از اين ميان 32 تكنيك را براي انسان مفيد مي‌داند. تكنيك‌هاي يوگا نه تنها جسم و روح انسان را به طور كامل ورزش مي‌دهد، بلكه با انجام تمرينات يوگا، ماهيچه‌ها، مفاصل و اعصاب قوي مي‌شوند و خستگي از تن انسان رخت بربسته و به آرامش دروني مي‌رسد. تمرينات يوگا را بايد منظم و در يك زمان مشخص انجام داد. هنگام اين تمرينات بايد توجه داشت كه هدف، نيل به آرامش دروني است. اين تمرينات بايد با حالتي شاد شروع شود و از هرگونه شتابزدگي در اين زمينه اجتناب كرد. تمرينات يوگا در صبح مفاصل سفت بدن را بعد از خواب شبانه نرم و انعطاف‌پذير مي‌كند و گردش خون را متعادل مي‌سازد. از سوي ديگر حركات يوگا در بعدازظهر توان انسان را براي تحمل تنش‌هاي ناشي از فعاليت‌هاي اجتماعي و مشكلات خانوادگي بيشتر مي‌كند و سبب آرامش دروني مي‌‌شود.

تنفس صحيح: دم عميق، اكسيژن كافي را به‌عنوان ماده حيات بخش به بدن مي‌رساند و بازدم طولاني استرس را فرو مي‌نشاند.

تغذيه مناسب: افرادي كه در كلاس‌هاي يوگا شركت مي‌كنند، بايد از يك رژيم غذايي سالم پيروي كنند و تا حد امكان از ميوه‌ها، سبزي‌ها، حبوبات، گردو و بادام خام، تخمه كدو و آفتابگردان، مواد لبني و نان سبوس‌دار مصرف نمايند. اين مواد غذايي نه تنها انرژي‌زا و نشاط آورند، بلكه خلق و خوي انسان را آرام و عاري از تنش‌هاي فكري مي‌كند. از همين‌رو، براي گرفتن نتيجه بهتر از تمرينات يوگا توصيه مي‌شود از خوردن گوشت زياد بخصوص گوشت قرمز، غذاهاي چرب و سرخ‌شده، شيريني‌ها و انواع كنسرو و غذاهاي آماده (fast food) اجتناب شود. حداقل 2 ساعت پيش و يك ساعت پس از انجام تمرينات يوگا نبايد غذا مصرف كرد.

يوگا براي چه كساني مفيدتر است؟

افرادي كه در يكي از اين مراحل زندگي به سر مي‌برند يا دچار يكي از اين اختلالات هستند، بيشتر از ديگران از يوگا سود مي‌برند:

بارداري: محققان ايتاليايي بر پايه مطالعات جديد خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه يوگا ورزشي مطمئن براي زنان باردار محسوب مي‌شود.

نتايج به دست آمده از بررسي‌هاي اخير نشان مي‌دهد، علاوه براين كه يوگا درد را در زنان باردار كاهش مي‌دهد، از تولد نوزادان نارس و كم‌وزن جلوگيري مي‌كند. گفته مي‌شود مادراني كه تمرين‌هاي يوگا انجام مي‌دهند، نوزاداني با قد و وزن بيشتر به دنيا مي‌آورند. برخي محققان نيز بر اين باورند كه يوگا از بروز ناراحتي‌هاي عصبي در دوران بارداري و پس از آن جلوگيري خواهد كرد.

فيبروميالژيا: اين اختلال وضعيتي است كه ريشه در بافت‌هاي پيوندي بدن دارد و باعث التهاب و سوزش در تاندون‌ها و رباط‌هاي بدن مي‌شود. افراد مبتلا به اين مشكل، علاوه بر درد ناشي از آن، دچار بي‌خوابي يا كم‌خوابي شده و اين مساله منجر به ايجاد خستگي شديد در آنها و رفته رفته منجر به بروز افسردگي و اضطراب در بسياري از مبتلايان مي‌شود. در بيشتر اوقات اين مشكلات تشديد شده و مبتلايان دچار ضعف جسماني شديد شده و حركت كردن برايشان بسيار دشوار مي‌شود.

تمرينات يوگا، ميزان خستگي و درد عضلاني در مبتلايان به اين اختلال را كاهش مي‌دهد. همچنين يوگا باعث تقويت خواب و قدرت تمركز مي‌شود. با اين كه برخي از انواع پرفشارتر تمرينات ورزشي باعث بدتر شدن علائم اين بيماري در مبتلايان مي‌شود، يوگا كه ورزشي كم‌فشار است بافت‌هاي پيوندي بدن را تقويت كرده و دامنه حركت وسيع‌تري را براي فرد ايجاد مي‌كند. يوگا نبايد به هيچ عنوان باعث خستگي بيش از حد شاگردان شود، اما تمرين طولاني مدت با روند پيشرفت كند، بسياري از علائم اين بيماري را به تدريج در فرد از بين مي‌برد.

فشار خون بالا: براي بسياري از افراد، يوگا فشار خون و ميزان استرس را پايين مي‌آورد. يوگا همچنين به بازگرداندن قابليت ارتجاعي رگ‌هاي خوني نيز كمك مي‌كند و اين مساله احتمال آسيب را در افراد مبتلا به فشار خون پايين مي‌آورد. فعاليت‌ها و تمرينات تنفسي به پايين آوردن سطح استرس بدن كمك مي‌كند؛ البته تحت كنترل پزشك بودن بيمار از نظر فشار خون نبايد ناديده گرفته شود. در واقع يوگا به كنترل بهتر فشار خون و بروز كمتر عوارض عروقي كمك مي‌كند، ولي درمان فشار خون بالا محسوب نمي‌شود.

اسكوليوز: اين بيماري وضعيتي است كه در آن، ستون مهره‌ها دچار خميدگي مي‌شود. تاثيرات ناشي از اين مشكل بسيار جدي و دشوار است و با تغيير مركز ثقل بدن، توازن آن را برهم مي‌زند. اين وضعيت ممكن است بسيار دردناك باشد، اما براي بسياري از افراد مبتلا به اين مشكل، يوگا مفيد است. انجام حركات كششي و تقويت عضلات اهميت زيادي دارد. اين مساله به كاهش درد و سختي‌اي كه اين مشكل در بدن ايجاد مي‌كند كمك مي‌نمايد. بايد پاها با حمل كردن بخشي از وزن، توانايي متعادل كردن فشار وارد بر ستون مهره‌ها را داشته باشند. همچنين، وضعيت قرارگيري پاها براي حفظ تعادل اهميت بسزايي دارد.

چاكراها جايگاه دريافت انرژي و تعميم آن به كل ارگانيسم بدن هستند. برخي از كارشناسان ورزش يوگا بر اين باورند كه در بدن انسان بيش از 72 هزار چاكرا وجود دارد. ولي همه آنها براين باورند كه از اين ميان 7 چاكرا مهم‌ترين‌اند. اين 7 چاكرا در انتهاي ستون فقرات، اطراف ناف، در ناحيه قلب، در گلو به همراه غده تيروئيد، بين ابرو و در قسمت فوقاني سر قرار دارند.

بايد در نواحي عضلات شكم، تقويت قدرت صورت گيرد تا از كار بيش از حد عضلات پشت كه ممكن است منجر به سفت و سخت شدن و درد گرفتن آن شود، جلوگيري به عمل آيد. نكته آخر تنفس است. به سبب خميدگي و انحناي ستون مهره ها، معمولا ششي كه در آن سمت قرار دارد به ميزان كافي تنفس نخواهد گرفت. با توجه به اين مساله فرد بايد سعي كند يكي در ميان از هر طرف نفس بكشد تا سينه باز شده و توازن بيشتري در بدن ايجاد شود.

سالمندي: تحقيقات نشان داده است روش خاصي از يوگا به نام روش آيگنار‌ (lyegnar) به حفظ تعادل در زنان بالاي 65 سال كمك مي‌كند و به اين ترتيب احتمال زمين خوردگي آنان را كاهش مي‌دهد. محققان آمريكايي مي‌گويند، يك برنامه 9 هفته‌اي يوگا در زنان سالمند توانايي گام برداشتن، انعطاف‌پذيري حركتي در اندام‌هاي تحتاني بدن و تعادل اين گروه به هنگام راه رفتن را افزايش مي‌دهد. همچنين آزمايشي كه در بنياد كليولند روي 70 نفر از سالمندان بالاي 55 سال داراي اختلالات اعصاب خفيف تا متوسط انجام شد، نشان‌دهنده تاثير تمرينات يوگا بر متغيرهاي روان‌شناختي است. در اين آزمايش سالمندان به طور تصادفي به 2 گروه تقسيم شدند. يك گروه به مدت 12 هفته و هفته‌اي 2 بار به انجام تمرينات ساده يوگا پرداختند و گروه ديگر در همين مدت به انجام تمرينات ورزشي همراه با موسيقي پرداختند. وضعيت باليني دو گروه در زمينه‌هاي اضطراب، افسردگي، پرتنشي، احساس خستگي، عصبانيت و اختلالات خواب پيش و پس از انجام تمرينات و همچنين 12 هفته بعد از خاتمه تمرينات (به عنوان پيگيري) بررسي شد؛ نتايج نشان داد گروهي كه تمرينات ساده يوگا را انجام مي‌داد، در تمام زمينه‌هاي ياد شده در مقايسه با ديگر گروه تمرينات ورزشي همراه با موسيقي بيشتر بهبود يافته بود.

اختلالات اضطرابي: شايد موثرترين كاربرد يوگا در درمان بيماري‌ها همين مورد باشد. اختلالات اضطرابي به مجموعه‌اي از بيماري‌هاي روانپزشكي اطلاق مي‌شود كه از حملات هراس و انواع فوبيا‌ها تا وسواس را در خود جاي داده است. در مديتيشن از طريق تمركز، فرد توجه خود را روي تنفس، تصوير واقعي يا خيالي، يكصدا، كلمه يا عبارتي كه به آرامي يا با صداي بلند تكرار مي‌شود (مانترا) يا بر حركات مشخصي مانند حركات تاي‌چي، يوگا و چي‌كونگ متمركز مي‌كند. به دنبال تمركز، نگراني و اضطراب محو مي‌شود و احساس آرامش جاي آن را مي‌گيرد. اين آرامش اثرات فيزيولوژيك مفيدي بر بدن دارد.

بيماري‌هاي مرتبط با استرس: مجموعه‌اي از بيماري‌ها شامل التهاب و زخم معده، سوءهاضمه، برخي بيماري‌هاي پوستي نظير درماتيت آتوپيك، پمفوليكس و ليكن سيمپلكس كرونيكوس، ارتباط ثابت شده از لحاظ علمي با استرس دارند. به نظر مي‌رسد يوگا و كليه رفتار درماني‌ها و ورزش درماني‌هاي موثر بر كاهش استرس بتواند بر كاهش شدت و بروز اين بيماري‌ها موثر باشد.

اضافه‌وزن: محققان به اين نتيجه رسيده‌اند اغلب افرادي كه اضافه‌وزن دارند و در سنين 60 - 50 سالگي به تمرينات يوگا مي‌پردازند، بعد از گذشت 10 سال تمرين حدود 4 - 3 كيلوگرم از وزن خود را از دست مي‌دهند، در حالي كه ساير افراد مشابه كه تمرينات يوگا نمي‌كنند، در اين مدت بيش از 6  5 كيلو به وزن آنها اضافه مي‌شود. اين تحقيق نتيجه بررسي اطلاعات مربوط به 15 هزار و 500 نفر از افرادي بوده است كه بين 50 تا 57 سال داشته‌اند.

نتيجه اين تحقيقات در نسخه ماه جولاي/ آگوست مجله
 Alternative Therapies in Health and Medicine منتشر شده است. در اين مقاله همچنين آمده است افرادي كه به سمت يوگا مي‌روند، معمولا از خوردن غذاهاي آماده و تنقلات پرهيز مي‌كنند، چراكه آنها مي‌خواهند به بدن خود احترام بگذارند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 50 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

دلایل لزوم داشتن رابطه زناشويي منظم

تصور بيشتر افراد از يك رابطه زناشويي سالم، رسيدن به آن چند ثانيه ارگاسم و لذت و حس رهايي ناشي از آن است....

 اما آيا مي‌دانيد كه روابط زناشويي سالم و منظم چقدر مي‌تواند در سلامت روح و جسم شما تاثيرگذار باشد و زندگي‌تان را از اين رو به آن رو كند؟ دانشمندان دلايل زيادي را مطرح كرده‌اند كه نشان مي‌دهد رابطه زناشويي فقط يك كار روتين لذ‌ت‌بخش نيست، بلكه در طول اين رابطه هورمون‌هايي در بدن زن و مرد آزاد مي‌شوند كه مي‌توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومي‌شان بسيار مفيد باشند. اگر شما هم جزو كساني هستيد كه رابطه زناشويي را بهترين و مهم‌ترين بخش از زندگي‌شان مي‌دانند بد نيست كه نگاهي هم به فوايد و زواياي پنهان رابطه زناشويي‌تان داشته باشيد.


1 كاهش دردهاي مزمن

تحريك كليتوريس و ديواره واژن در خانم‌ها باعث افزايش ترشح هورمون‌هاي اندروفين، كورتيكوستروييد و ساير هورمون‌هاي طبيعي كاهش‌دهنده درد در بدن آنها مي‌شود. به خاطر افزايش سطح اين هورمون‌ها، خانم‌ها به مراتب از سردرد و بدن‌دردهاي مزمن حين رابطه زناشويي كمتر رنج مي‌برند و اين كاهش درد تا چند روز بعد از رابطه زناشويي هم با آنها همراه خواهد بود. شايد بد نباشد كه بدانيد اين ترشح و افزايش سطح هورمون‌هاي كاهنده درد، پيش از رسيدن به ارگاسم صورت مي‌گيرد و حتي اگر خانمي در طول رابطه زناشويي‌اش به اوج لذت نرسد، باز هم هورمون‌هاي كاهنده درد در بدن او ترشح خواهند شد. ولي در هر صورت اگر خانم‌ها رسيدن به اوج لذت جنسي را تجربه كنند، مقدار و ماندگاري هورمون‌هاي كاهش‌دهنده درد در بدن آنها چند برابر خواهد شد.


2 كم شدن خطر ابتلا به سرطان پستان

افزايش سطح اكسي‌توسين و دي.اچ.ايي.اي (يك هورمون جنسي)، مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه شانس ابتلا به سرطان پستان در خانم‌هايي كه حداقل ماهي يكبار رابطه زناشويي دارند، بسيار كمتر از خانم‌هايي است كه اصلا رابطه زناشويي ندارند. به علاوه، محققان يوناني مي‌گويند كه احتمال ابتلا به سرطان پستان نوع مردانه در مرداني كه حداقل 7 بار در ماه (البته از دهه پنجم زندگي به بعد) به ارگاسم مي‌رسند، بسيار كمتر از ساير مردان است.


3 محافظت از پروستات

پژوهشگران استراليايي تحقيقات زيادي را روي مردان ميانسال كشورشان انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند كه مرداني كه به طور متوسط 4 بار در هفته به اوج لذت جنسي مي‌رسند، شانس ابتلايشان به سرطان پروستات يك‌سوم ساير مردان است. بنابراين پژوهشگران استراليايي معتقدند كه فعاليت جنسي مردان نبايد در سنين بالا متوقف يا كم شود تا احتمال مرگ و مير ناشي از سرطان پروستات در آنها كاهش يابد.


4 كاهش استرس‌هاي روزانه

شايد باورتان نشود اگر بگوييم كه بيشتر متخصصان در زمينه روابط جنسي به افرادي كه قصد سخنراني يا گفت‌وگوهاي مهم و استرس‌زا را دارند، توصيه مي‌كنند كه چند ساعت قبل از انجام دادن كارشان فعاليت زناشويي داشته باشند تا به اين ترتيب بتوانند به بهترين شكل بر استرس‌شان غلبه كنند. مطالعات نشان مي‌دهند خانم‌هايي كه 2 هفته پيش از يك سخنراني عمومي يا مصاحبه شغلي، روابط زناشويي منظمي داشته‌اند خيلي خوب توانسته‌اند استرس خود را كنترل كنند و كارشان را به بهترين شكل انجام دهند. اين افراد در طول سخنراني به هيچ‌وجه علايم استرس مانند كاهش فشارخون يا عصبي شدن و لرزش دست را از خود نشان نداده‌اند و شايد اين امر به دليل افزايش سطح هورمون‌هاي آرام‌بخش در مغز آنها به خاطر تجربه رابطه زناشويي و رسيدن به ارگاسم به طور منظم باشد.


5 افزايش قدرت سيستم ايمني بدن

محققان آمريكايي معتقدند ميزان آنتي‌بادي‌هاي ضدعفونت در بدن افرادي كه يك يا دو بار در هفته رابطه زناشويي دارند، 30 درصد بيشتر از سايرين است و به اين ترتيب آنها 30 درصد كمتر از سايرين به بيماري‌اي عفوني و حتي ويروسي مبتلا مي‌شوند. به علاوه پژوهشگران آلماني هم با گرفتن تست خون از عده‌اي داوطلب به اين نتيجه رسيده‌اند كه داشتن يك رابطه زناشويي سالم و رسيدن به ارگاسم به صورت منظم مي‌تواند بدن افراد را در برابر بيماري‌هاي عفوني مقاوم كند و شايد به همين دليل افراد متاهل كمتر از مجردها بيمار مي‌شوند.


6 جلوگيري از خشكي واژن

پژوهشگران در نيوجرسي آمريكا در طول تحقيقات و مطالعات گسترده‌اي كه انجام داده‌اند، به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر خانمي بيش از 10 بار در سال رابطه زناشويي را تجربه كند، بسيار كمتر و ديرتر از كساني كه اين مقدار رابطه زناشويي در سال ندارند از خشكي واژن رنج خواهد برد. در طول رابطه زناشويي خون بيشتري در واژن جريان پيدا مي‌كند و اين خون با خود اكسيژن و مواد مغذي ديگر را به همراه دارد كه همين امر مي‌تواند بهترين و موثرترين عامل در پيشگيري از نازك و خشك شدن واژن باشد. هر چقدر كه تعداد روابط زناشويي خانم‌ها در طول سال بيشتر باشد، ميزان انعطاف‌پذيري واژن آنها هم بهتر خواهد بود و در نتيجه آنها با افزايش سن نزديكي‌هاي دردناك را به خاطر خشكي واژن تجربه نخواهند كرد.


7 بهبود عملكرد قلب

هر چقدر كه فعاليت‌هاي بدني شما در طول روز بيشتر باشد، قدرت و عملكرد قلبتان هم بيشتر و بهتر خواهد شد و ناراحتي‌هاي قلبي ديرتر به سراغ‌تان خواهند آمد. دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه رابطه زناشويي و رسيدن به اوج لذت مي‌تواند به اندازه راه رفتن سريع يا دويدن براي سلامت قلب شما مفيد باشد و اين رابطه لذت‌بخش برايتان نوعي ورزش و فعاليت بدني محسوب شود. بنابراين اگر حال و حوصله يا وقت دويدن و ورزش كردن را نداريد، بهتر است يك رابطه زناشويي سالم و لذت‌بخش را با همسرتان تجربه كنيد تا از بيماري‌هاي قلبي دور بمانيد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 732 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

کلوگزاسیلین CLOXACILLIN

موارد مصرف‌: كلوگزاسيلين‌ در درمان‌عفونت‌هاي‌ ناشي‌ از گونه‌هاي‌استافيلوكوك‌ كه‌ پني‌سيليناز توليد مي‌كنند،مصرف‌ مي‌شود.

 فارماكوكينتيك‌: 50 درصد دارو از راه‌خوراكي‌ جذب‌ مي‌شود و غلظت‌ سرمي‌ آن‌پس‌ از 2 ـ 1 ساعت‌ به‌ اوج‌ خود مي‌رسد.نيمه‌ عمر دارو 1 ـ 0/5 ساعت‌ است‌ كه‌ درصورت‌ عيب‌ كار كليه‌ تا 2/5 ساعت‌ افزايش‌مي‌يابد. 60 ـ 30 درصد دارو به‌صورت‌تغيير نيافته‌ از راه‌ كليه‌ دفع‌ مي‌شود.

 موارد منع‌ مصرف‌: در صورت‌ وجودسابقه‌ آلرژيك‌ به‌ پني‌سيلين‌ها نبايدمصرف‌ شود.

 هشدارها: در صورت‌ وجود سابقه‌ بيماري‌گوارشي‌ بويژه‌ كوليت‌ وابسته‌ به‌آنتي‌بيوتيك‌ و عيب‌ كار كليه‌ اين‌ دارو بايد بااحتياط فراوان‌ مصرف‌ شود.

 عوارض‌ جانبي‌: واكنش‌هاي‌ حساسيتي‌شامل‌ كهير، تب‌، درد مفاصل‌، آنژيوادم‌،شوك‌ آنافيلاكتيك‌ در بيماراني‌ كه‌ دچارحساسيت‌ مفرط مي‌شوند، با مصرف‌ اين‌دارو گزارش‌ شده‌ است‌.

تداخل‌هاي‌ دارويي‌: مصرف‌ همزمان‌پني‌سيلين‌ها با متوتركسات‌ منجر به‌ كاهش‌كليرانس‌ متوتركسات‌ و در نتيجه‌مسموميت‌ با اين‌ دارو مي‌شود.

 

نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ در بيماران‌ مبتلا به‌عيب‌ كار كليه‌ به‌ كاهش‌ مقدار مصرف‌ دارونيازي‌ نيست‌، مگر اينكه‌ عيب‌ كار كليه‌ شديدباشد.

2 ـ كلوگزاسيلين‌ خوراكي‌ را بايد با معده‌خالي‌، ترجيحŠ يك‌ ساعت‌ قبل‌ از غذامصرف‌ كرد.

 

مقدار مصرف‌

خوراكي‌:

بزرگسالان‌: مقدار مصرف‌ اين‌ دارو از راه‌خوراكي‌ 500 ـ 250 ميلي‌گرم‌ هر 6 ساعت‌ وحداقل‌ 30 دقيقه‌ قبل‌ از غذا مي‌باشد.

كودكان‌: براي‌ كودكان‌ با سن‌ تا 2 سال‌معادل‌ يك‌ چهارم‌ و براي‌ كودكان‌ با سن‌

10 ـ 2 سال‌ معادل‌ نصف‌ مقدار مصرف‌بزرگسالان‌ خواهد بود.

تزريقي‌:

بزرگسالان‌: در تزريق‌ وريدي‌ 500 ـ 250ميلي‌گرم‌ هر 6 ساعت‌ مصرف‌ مي‌شود. دردرمان‌ عفونتهاي‌ شديد، اين‌ مقادير رامي‌توان‌ تا 2 برابر افزايش‌ داد.

كودكان‌: براي‌ كودكان‌ با سن‌ تا 2 سال‌معادل‌ يك‌ چهارم‌ و براي‌ كودكان‌ با سن‌10 ـ 2 سال‌ معادل‌ نصف‌ مقدار مصرف‌بزرگسالان‌ خواهد بود.

 

اشكال‌ دارويي‌:

Capsule : 250mg, 500mg (as sodium)

For Injection: 250mg, 500mg (as sodium)


تفرجگاه بازدید : 48 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

آنهايي‌كه از روزه‌داري معاف مي‌شوند

بدن انسان براي حفظ سلامتي خود همواره مقداري چربي به عنوان ذخيره انرژي در نقاط مختلف ذخيره مي‌كند. اين چربي‌ها به مرور ممكن است مقداري از كاروتنوئيدهاي خورده شده توسط فرد را در خود ذخيره كنند و تغيير رنگ دهند. به علاوه در مدت طولاني اگر اين چربي‌ها در بدن باقي بمانند، به شكل فشرده‌تر در آمده و احتمال مورد استفاده قرار گرفتن چربي‌هايي كه در مركز بدن قرار گرفته‌اند نيز كم‌تر مي‌شود.

 روزه‌داري به بدن فرصت مي‌دهد تا اين چربي‌ها را بسوزاند و پس از پايان دوره روزه‌داري، به جاي آنها چربي تازه و مناسب‌تري را جايگزين كند. بويژه براي افرادي كه چربي زيادي در بدن خود ذخيره كرده‌اند، فرصت مغتنمي فراهم مي‌شود تا مقداري از چربي‌ها را براي توليد انرژي به مصرف رسانند و از اضافه وزن خود بكاهند. گرچه روزه حتي براي افراد لاغر نيز مي‌تواند مفيد باشد، ولي ذكر اين نكته ضروري است كه اگر فرد بسيار لاغر و يا داراي بيماري لطمه زننده و يا شرايط فيزيولوژيكي خاصي باشد كه طبق نظر پزشك، روزه‌داري منجر به صدمه‌زدن به بدن او مي‌شود، روزه‌داري به وي توصيه نمي‌شود.

بدن انسان براي زنده ماندن و انجام فعاليت‌هاي روزمره علاوه بر انرژي، به پروتئين‌ها نيز براي ساخت سلول‌هاي جديد (جايگزين سلول‌هاي مرده و نيز سلول‌هاي اضافه در زمان رشد و نمو) نياز دارد. اگر مقدار انرژي كه از كربوهيدرات‌ها (اعم از كربوهيدرات‌هاي ساده مثل قند و شكر و يا انواع پيچيده مثل نشاسته موجود در نان و برنج و سيب‌زميني و ذرت و جو) و چربي‌ها (اعم از انواع حيواني و يا گياهي شامل روغن‌هاي مايع و جامد) به بدن مي‌رسد كافي نباشد، بدن به ناچار به سوزاندن پروتئين‌هاي با ارزش روي مي‌آورد. افرادي كه در اثر داشتن رژيم‌هاي غذايي نادرست وزن زيادي را در مدتي كوتاه از دست مي‌دهند، در واقع عضلات خود را از دست داده‌اند. لازم به ذكر است پروتئيني كه در بدن از بين مي‌رود ممكن است مدت‌ها وقت و غذاي مناسب لازم باشد تا بتواند دوباره جايگزين شود. به همين دليل، اگر روزه‌داري براي افرادي منجر به سوخت شديد پروتئين‌هاي بدن شود، لازم است رژيم غذايي اين افراد به دقت مورد بازنگري و كنترل قرار گيرد.

هنگام روزه‌داري، سطح انسولين خون در طي روز پايين تر از روزهاي معمولي است. در واقع بدن از ذخاير انرژي خود يعني گليكوژن يا قند حيواني ذخيره شده در كبد و عضلات و همچنين از چربي موجود در بافت چربي براي تامين انرژي استفاده مي‌كند كه اينها موجب افزايش سطح انسولين خون نمي‌شوند و به همين دليل، هنگام روزه‌داري ميزان انسولين خون كمي پايين‌تر از روزهاي ديگر است. كاهش انسولين خون احتمال ذخيره چربي (شروع چاقي) و همچنين احتمال مقاوم شدن سلول‌ها به انسولين (كه خود زمينه‌ساز شروع ديابت است) را كاهش مي‌دهد. روزه‌داري علاوه بر اين كه منجر به استراحت دستگاه گوارش مي‌شود، سوخت وساز بدن را تنظيم مي‌كند و احتمال ابتلا به برخي بيماري‌ها از جمله افسردگي و استرس؛ افزايش فشارخون؛ ميگرن؛ افزايش وزن؛ بي‌خوابي؛ و گاها ديابت را كاهش مي‌دهد.

روزه‌داري با همه خوبي‌هايي كه دارد، در برخي موارد مي‌تواند صدماتي را به افراد بيمار بزند به همين دليل لازم است افرادي كه از بيماري يا مشكل خاصي رنج مي‌برند براي اطمينان از بي‌خطر بودن روزه‌داري با پزشك خود مشورت كنند.

ديابت و روزه‌داري

ديابت از جمله بيماري‌هايي است كه با توجه به ميزان شدت و هم چنين نوع آن، توصيه‌هاي متفاوتي براي روزه‌داري خواهد داشت. افراد مبتلا به ديابت كه دارو دريافت مي‌كنند، با توجه به شدت بيماري و بامشورت پزشك ممكن است مجاز به روزه‌داري باشند. در مبتلايان به ديابت غيروابسته به انسولين (ديابت نوع 2) كه داراي اضافه وزن بالا باشند (BMI بالاتر از 28 دارند) و با دريافت منظم دارو (بصورت 2 بار در شبانه‌روز) قندخون خود را كنترل مي‌كنند، روزه‌داري نه تنها مضر نيست بلكه مي‌تواند مفيد نيز باشد.

اما افراد ديابتي كه داراي شرايط خاصي هستند (با تشخيص پزشك) لازم است از روزه‌داري خودداري نمايند. از جمله اين افراد، مبتلايان به ديابت (چه از نوع وابسته به انسولين و چه غير وابسته به انسولين) هستند كه هنوز بيماري خود را كنترل نكرده‌اند و قند خون آنها هنوز به حد قابل قبولي نرسيده است.

همچنين مبتلاياني كه قندخون بالا داشته ولي هنوز از داروي خاص و هم چنين فعاليت بدني مناسب جهت درمان ديابت پيروي نمي‌كنند، مبتلايان به ديابت نوع 1 (وابسته به انسولين) كه در روز لازم است چند نوبت انسولين تزريق كنند و ديابتي‌هاي مبتلا به عفونت هم مي‌بايست براي اطمينان از توانايي روزه‌داري با پزشك مشورت كنند.

افراد مبتلا به پرفشاري خون كنترل نشده و هم چنين آنژين (نوعي بيماري قلبي) درمان نشده، كساني كه سابقه كتواسيدوز (افزايش اجسام كتوني درخون و ادرار) دارند و در ضمن افرادي كه در طول روز 2 بار يا بيشتر به افزايش قندخون (هيپرگليسمي) ياكاهش آن (هيپوگلسيمي) دچار مي‌شوند هم جزو اين دسته از افراد محسوب مي‌شوند. اگر فرد دچار تعريق، عرق سرد و تپش قلب شود، اين نشانه افت قند خون است كه در اين صورت بايد روزه‌ باز شود.

به طور معمول به خانم‌هاي باردار و يا شيرده مبتلا به ديابت و افراد سالخورده مبتلا به ديابت هم توصيه مي‌شود كه حتما با پزشك مشورت كنند.

توصيه‌هايي براي روزه‌داران ديابتي

بطور كلي افزايش دريافت مواد غذايي پرچرب و پركربوهيدرات و پرخوري در طول اين ماه در افراد ديابتي، منجر به افزايش قند خون و بالا رفتن وزن خواهد شد. بنابراين بيماران ديابتي در طول روزهاي ماه رمضان مانند روزهاي معمولي بايد از دريافت كالري بيش از حد و هم چنين مواد غذايي حاوي كربوهيدرات ساده مانند قند و شكر بپرهيزند.

خوشبختانه انجام فعاليت بدني سبك يا متوسط در افراد مبتلا به ديابت غيروابسته به انسولين، عارضه‌اي نخواهد داشت. اما بهتر است بطور كلي و در طول ساعات روزه‌داري حتما قندخون در اين افراد چندين نوبت بررسي شود.

همچنين وزن فرد بايد در طول ماه رمضان روزانه كنترل شده ودر صورت هر گونه كاهش وزن شديد يا افزايش وزن بيش تر از 2 كيلوگرم، حتما با پزشك مشورت شود.

افراد ديابتي بايد در صورت احساس هر گونه علايم ناشي از كاهش يا افزايش شديد قندخون، روزه را باز كنند.

فراموش نكنيد بعد از پايان ماه مبارك رمضان ميزان و نوع داروي مصرفي و هم چنين رژيم غذايي به حالت قبل ازماه رمضان برمي‌گردد.

 

براي ديابتي‌ها خوردن سحري يك اصل است بنابراين اگر براي خوردن سحري بيدار نشدند، بهتر است از روزه گرفتن در آن روز منصرف شوند؛ زيرا در چنين حالتي احتمال پايين افتادن قند خون وعوارض ديگر افزايش مي‌يابد. از طرفي ديگر، اگر بعد از افطار قند خون بالاي ۲۵۰ باشد، لازم است شب بعد ۲۰ درصد از كالري دريافتي كم شود. اگر هنگام سحر نيز قند خون بالاي ۲۰۰ باشد، بايد از غذاي سحري در دفعات بعدي ۲۰ درصد كم شود. چنانچه قند خون بالاي ۳۵۰ باشد، توصيه مي‌شود اصولاً روزه نگيرند.

همچنين چنانچه مصرف قرص فراموش شود (خصوصاً در صورتي كه معمولاً قند خون بالاست)، بهتر است آن روز را روزه نگيرند.

در نهايت بيماران ديابتي كه به نحوي دچار عوارض مزمن ديابت بر كليه‌ها، چشم، قلب و... شده‌اند، هر چند ممكن است با روزه گرفتن دچار مشكل حادي نشوند، ولي براي پيشگيري از پيشرفت عوارض مزمن بهتر است روزه نگيرند و يا با متخصص مربوطه مشورت كنند.

روزه داري، عيوب انكساري چشم را تشديد نمي‌كند

روزه‌داري، عيوب انكساري چشم (نزديك بيني و دوربيني) را تشديد نمي‌كند به جز در موارد نادري مثل نزديك بيني شديد با نمره عينك بالاتر از 18، در موارد ديگر منعي براي روزه‌داري وجود ندارد. در افراد مبتلا به نزديك بيني شديد با نمره عينك بالاتر از 18، در اثر روزه‌داري تغذيه عصب بينايي مختل مي‌شود و به همين دليل متخصصان چشم به اين افراد توصيه مي‌كنند، روزه نگيرند.

بيماران مبتلا به آب سياه با فشار طبيعي دسته ديگري از بيماران چشمي هستند كه روزه‌داري براي آنان ممنوع است. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه در ايام روزه‌داري دچار تاري ديد شده‌ايد بد نيست بدانيد تاري ديد كه در برخي از افراد روزه‌دار ايجاد مي‌شود، ارتباطي به عيوب چشم نداشته و عموما به دليل كم‌خوني، كاهش قند خون، افت فشار خون و يا ناشي از اختلالات خون رساني به چشم و مغز است.

روزه و سلامت رواني

روزه‌داري در بيماران مبتلا به افسردگي و بيماري‌هاي خفيف علاوه بر انجام فريضه ديني، به عنوان يك شيوه روان‌ درماني و تغيير رفتار محسوب شده و سلامت رواني را تقويت مي‌كند. روزه‌داري همچنين قدرت اراده و تصميم‌گيري و توان اجرايي اين بيماران را نيز افزايش مي‌دهد. البته بيماران مبتلا به اختلالات رواني، علاوه بر تغذيه مناسب در ايام روزه‌داري، بايد برنامه‌ريزي خاصي براي مصرف داروهاي خود در افطار و سحر نيز داشته باشند. لازم به يادآوري است چنانچه اين بيماران در طي مراحل بهبود از تغذيه مناسب برخوردار نباشند، از نظر مكانيسم‌هاي تطابق رواني ضعيف‌تر عمل كرده و به خوبي نمي‌توانند با تغييرات حاصله از نظر سبك زندگي روزانه در اين ماه كنار بيايند؛ در نتيجه با عود و يا تشديد علائم بيماري مواجه مي‌شوند كه به همين دليل توصيه مي‌شود اين قبيل بيماران از روزه‌داري مستمر يك ماهه خودداري كنند.

بيماران كليوي مجاز به روزه‌داري نيستند

با توجه به اين كه در ماه مبارك رمضان، افراد در معرض كم آبي شديد قرار گرفته و مواد زائد با غلظت بالا در ادرارشان دفع مي‌شود، بنابراين در اين ماه براي پيشگيري از تشكيل سنگ‌هاي كليه و سيستم ادراري، بايد مبادرت به مصرف مايعات بيشتري در سحر و افطار كنند. درعين حال، افرادي كه تشكيل سنگ‌هاي ادراري در آنها فعال بوده و بيش از دو سنگ ادراري ظرف مدت 6 ماه داشته‌اند يا هم اكنون داراي سنگ ادراري هستند، بهتر است براي روزه گرفتن حتما با پزشك خود مشورت كنند؛ اما روزه‌داراني كه فقط يك نوبت سنگ ادراري درمان شده داشته‌اند، به شرط مصرف آب فراوان بين افطار تا سحر مي‌توانند روزه بگيرند، هر چند ضروري است كه اين افراد كماكان تحت نظر پزشك متخصص باشند.

به بيماران كليوي (سنگ‌ساز)، توصيه مي‌شود، در طول روزه‌داري از انجام فعاليت‌هاي فيزيكي سنگين و قرار گرفتن درشرايطي كه دچار تعريق مي‌شوند، خودداري كنند و در طول شب براي رقيق كردن ادرار و شستشوي كليه‌ها مايعات فراوان بنوشند؛ حتي‌الامكان حجم غذاي دريافتي را كمتر كرده و به خصوص در مواقع سحر، غذاي سبك و آب زياد بنوشند. مصرف غذاهاي حاوي املاح سنگ‌ساز (مانند نوشابه‌هاي گازدار، غذاهايي با منشا حيواني كه به علت دارا بودن فسفات زياد، دفع كلسيم از ادرار را افزايش مي‌دهند) و غذاهاي حاوي اگزالات (از قبيل كاكائو، چاي پررنگ، آجيل و سبزيجاتي مانند، اسفناج، كلم، ريواس و گوجه فرنگي) را كاهش دهند.

همچنين بيماران كليوي كه تحت درمان دياليز هستند، بايد از روزه گرفتن خودداري كنند. با توجه به اين كه بيماران دياليزي قدرت تطابق پرخوري و كم‌خوري را ندارند و بيشتر اوقات هم كم‌اشتها هستند، از نظر پزشكي، قادر به روزه گرفتن نيستند.

روزه براي مبتلايان به چاقي

برخي از مبتلايان به اضافه وزن، به منظور لاغر شدن، تحت رژيم‌هاي درماني هستند و با آمدن ماه مبارك رمضان دچار سردرگمي مي‌شوند، زيرا محدوديت‌هاي ويژه غذايي آنان، زمان‌بندي خاصي را مي‌طلبد كه در ماه مبارك اين زمان‌بندي‌ها به هم مي‌خورد. لازم به ذكر است كه رژيم غذايي اين گونه افراد تغيير اساسي پيدا نمي‌كند و تنها با چند جابه‌جايي ساده و رعايت چند مساله مهم به همان نتايج دست خواهند يافت.

در واقع اين افراد همان مقدار مواد غذايي رژيم خاص خود را دريافت مي‌كنند؛ ولي ساعات دريافت غذا تا حدودي تغيير مي‌كند. بنابراين توصيه مي‌شود صبحانه معمول روزهاي غير روزه‌داري را در افطار صرف كنند و با فاصله قابل قبولي شام را بر اساس روزهاي معمول (غيرروزه‌داري) صرف كنند. ضمنا ناهار روزهاي معمول، در ايام روزه‌داري به سحري منتقل مي‌شود. بهترين زمان براي دريافت ميان وعده‌هاي روزهاي معمول (شامل آنچه كه قبل از ظهر و عصرانه صرف مي‌شد) نيز، بين افطار و زمان خواب است.

براي اين افراد بهتر است فعاليت بدني آهسته هرگز فراموش نشود، حتي در ايام ماه مبارك رمضان. بعد از افطار شما مي‌توانيد به فعاليت‌هاي سبك بپردازيد چرا كه انجام ورزش در طول روز موجب از دست دادن انرژي و تعريق گرديده و به نوبه خود مي‌تواند سبب ضعف، بي‌حالي و سرگيجه شود. انجام پياده روي آهسته و پيوسته پس از افطار علاوه بر مصرف كالري، با ايجاد حركات عضلات شكم موجب به حركت واداشتن دستگاه گوارش و كمك به هضم مواد غذايي خورده شده مي‌شود.

روزه‌داري براي افراد لاغر به شرطي مجاز است كه غذاي كافي را در وعده‌هاي افطار تا سحر دريافت كنند، بايد توجه داشت استفاده از مواد خيلي شيرين مانند زولبيا، باميه، شيريني و كيك به هنگام سحر به اشتها لطمه زده و تنها مدت زمان كوتاهي قند خون فرد را بالا نگه مي‌دارند، بنابراين هنگام سحر بهتر است از غذاهايي مثل سبزيجات، ميوه، مغزهاي گياهي، پنير، گردو، نان، گوجه‌فرنگي، خيار، ميزان مناسب چاي يا آب ولرم استفاده شود.

روزه‌داري در 8 هفته اول بارداري ممنوع

زنان در سه ماه اول بارداري به‌ويژه 8 هفته اول به دليل تشكيل سلول‌هاي مغزي جنين نبايد روزه بگيرند. پس از آن نيز يك خانم باردار تنها در صورتي مي‌تواند روزه بگيرد كه فعاليت روزانه كمي داشته و آزمايش‌هاي خون و ادرار او نيز طبيعي باشد. خانم‌هاي شيرده از ماه دوم شيردهي در صورتي كه كاهش شير در آنها اتفاق نيفتد و احساس ضعف و بي‌حالي شديد يا سردرد و عوارض مشابه نداشته باشند، مي‌توانند همزمان روزه بگيرند.

روزه‌داري در مبتلايان به نقرس و صرع

غذا نخوردن، روزه‌داري‌هاي طولاني و رژيم‌هاي كم كربوهيدرات به دليل ايجاد حالت كتوز مي‌تواند موجب تسريع حملات نقرس شوند. اين بيماري حتي گاهي منجر به جراحي مي‌شود. با پيشرفت بيماري، علائم سريع‌تر و براي مدت طولاني‌تر بروز مي‌كنند. براي جلوگيري از تشديد بيماري، عموما (طبق توصيه متخصص) به اين بيماران توصيه مي‌شود، روزه نگيرند.

افراد مبتلا به صرع كه بايد قرص‌هاي ضد تشنج استفاده كنند، نمي‌توانند روزه بگيرند، زيرا ممكن است در طول روز دچار كاهش كلسيم يا قند خون شده و تشنج كنند.

كم خوني و روزه‌داري

كساني كه سطح شاخص‌هاي خوني آنان پايين مرز محدوده طبيعي است، چنانچه شدت كم‌خوني در حدي باشد كه نيازمند دريافت مكمل آهن در چند نوبت باشند، كاهش دريافت مواد مغذي در ماه رمضان ممكن است ميزان اين شاخص‌ها را باز هم كاهش دهد بنابراين روزه‌داري به اين افراد توصيه نمي‌شود.

كساني كه مبتلا به كم‌خوني خفيف تا متوسط هستند بايد به كيفيت غذاي مصرفي خود در اين ماه توجه بيشتري كنند و مصرف مواد غذايي غني از آهن و پروتئين به‌ويژه (گوشت قرمز) را افزايش دهند. همچنين مصرف ميوه‌هاي خشك به خصوص زردآلو و تمشك و مصرف آجيل خام (مانند پسته و بادام) براي آنها مفيد است. اين افراد بايد از مصرف چاي تا 2 ساعت بعد از غذا به‌ويژه پس از مصرف مواد غذايي غني از آهن پرهيز كنند.

كاهش آمار سكته قلبي در ايام روزه‌داري

پزشكان معتقدند در اين ماه به دليل آن‌كه افراد از پرخاشگري، رفتارهاي تهاجمي، استرس و هيجان، كشيدن سيگار و مصرف چاي و قهوه دوري مي‌كنند، امكان بروز سكته قلبي در آنها كاهش مي‌يابد. وضعيت رفتار و تغذيه افراد، دو عامل مهم جهت حفظ سلامتي فرد در طول ماه مبارك رمضان است.

حدود 20 روز پس از شروع ماه مبارك رمضان ميزان «هموسيستئين»، اصلي‌ترين عامل بروز سكته قلبي در خون افراد به‌شدت كاهش مي‌يابد. از طرف ديگر، ميزان كلسترول خوب (HDL) نيز افزايش يافته و غلظت خون هم در حد طبيعي قرار مي‌گيرد. كاهش ميزان تري‌گليسيريد‌ها و كلسترول بد (LDL) از ديگر اثرات مثبت ناشي از روزه‌داري در اين افراد خواهد بود. از طرفي روزه به كاهش پرفشاري خون كمك مي‌كند. افراد مبتلا به پرفشاري خون، بايد در طول روز، فشار خود را بررسي كنند. اگر در طول روز، بيمار دچار تغيير يا بالا رفتن فشار خون شود، نبايد روزه بگيرد، اما اگر در طول روز فشار خون فرد تغيير نكرد، روزه گرفتن منعي ندارد.

بيماران قلبي ـ عروقي بايد طبق يك رژيم غذايي خاص روزه بگيرند و از مصرف غذاي سنگين در افطار خودداري كنند و درعين حال رژيم پايين آورنده فشار خون تجويز شده توسط مشاور تغذيه را رعايت نمايند. علاوه بر اين، عدم استفاده از غذاهاي نفخ‌آور (مانند حبوبات و شير در افرادي كه مدت زمان طولاني شير مصرف نكرده‌اند) و پرهيز از استرس براي اين بيماران توصيه مي‌شود. اين افراد براي تنظيم ميزان داروي مورد نياز خود با مشورت پزشك مي‌توانند از داروهايي با اثر درازمدت استفاده كنند و مصرف داروهاي ديورتيك را كاهش دهند.

منبع


تفرجگاه بازدید : 49 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

خواص معجزه آساي سير

محققان مدعي هستند كه توانسته اند رمز اين كه خوردن سير چگونه مي تواند قلب انسان را سالم كند، كشف كنند.
بر اساس ادعاي اين محققان، كليد اين مساله در آليسين است. ماده اي كه پس از شكسته شدن بدل به موادي مي شود كه بوي نامطبوع سير ناشي از اين مساله است. اين مواد با سلول هاي گلبول قرمز وارد داكنس مي شوند و تركيب هيدروژن سولفيد توليد مي كنند كه باعث بازشدن عروق خوني و روان بودن حركت خون در اين عروق خوني مي شوند.
محققان دانشگاه آلاباما نتيجه تحقيقات خود را در آخرين شماره نشريه آكادمي علوم به چاپ رسانده اند.
البته در همين زمان دانشمندان انگليسي اعلام كرده اند كه خوردن تركيب هاي دارويي حاوي سير ممكن است با عوارض جانبي همراه باشد.
سولفيد هيدروژن با غلظت پايين يك نقش حياتي در ارتباط باسلول هاي مختلف را دارد. در سلول هاي عروق خوني اين ماده باعث مي شود كه اين سلول ها حالت ريلكس پيدا كنند و باعث انبساط عروق شوند. در ضمن كم شدن تراكم خون باعث مي شود كه خون راحت تر در عروق خوني جريان يابد و اكسيژن راحت تر به بافت ها برسد و فشار بر قلب كاهش يابد.

تفرجگاه بازدید : 46 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

خرید اینترنتی قرص پاور وی هشتpower V8

قرص پاور وی هشتpower V8

1991 قیمت: 350,000 ریال


قرص پاور وی هشتpower V8

 قرصهای پاور ویاگرا با آخرین تکنولوژی روز دنیا از بهترین گیاهان تقویت قوا برای آقایان تهیه گردیده است .این مکمل باعث افزایش گردش خون در بافت اسفنجی آلت در حدود 30 درصد بیشتر شده که موجب افزایش چشمگیر سایز آلت شده (در طول و قطر) ، باعث ایجاد نعوظ موثر و ماندگار شده که موجب پایداری نعوظ در کل زمان نزدیکی شده و نیز باعث تقویت قوای جسمی و عمومی بدن شده که منجربه افزایش زمان مقاربت و رسیدن به ارگاسم مناسب می گردد .
 
این مکمل بدون هیچگونه عوارض جانبی ناشی از استفاده قرصهای مشابه نظیر افزایش فشار خون ، سردرد ، استرس ، اشکال در دید ، تشنگی و موارد مشابه دیگرمیباشد و به شما در ایجاد رابطه ای لذت بخش کمک شایانی می نماید . مواد تشکیل دهنده این محصول عبارت اند از جنسینگ کره ای ، جنسینگ ، خیار دریایی ، زعفران ، ولفبری و دیگر گیاهان موثر و درمان کننده . از این مکمل گیاهی تمامی افرادی که دارای پروستات ، کوچکی و کوتاهی آلت ، کم بودن میزان اسپرم ، نرسیدن به نعوظ موثر و افراد دارای افسردگی جنسی و یا مشکلات حافظه می باشند میتوانند استفاده نمایند
 
این دارو مورد تایید بهداشت جهانی میباشد ودر کشورهای اروپایی وامریکایی توزیع میشود.لذت آمیزش در هنگام مصرف تا ده برابر وضعیت بدون مصرف بالا میرود. و مطلب مهمتر آنکه هنگام مصرف آن علاوه بر ایجاد لذت و مانگاری در بدن ، اثر آن حدود 168 ساعت در بدن شخص میماند و نه تنها (عوارض جانبی) ایجاد نمیکند بلکه باعث ایجاد یک ارکشن (شق پذیری) قوی و ماندگار شده و سایز آلت را نیز افزایش میدهد
       
 
برخی از امکانات و قابلیتها:
 
این محصول ، در بسته های 10 عددی عرضه میشود

ایجاد نعوظ موثر و ماندگار
افزایش چشمگیر سایز آلت در طول و قطر
افزایش زمان مقاربت
ایجاد یک ارکشن (شق پذیری) قوی
اصل امریکا

 
       
 http://s3.picofile.com/file/7530232040/Kahrid_Dokme.png


ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 2:06 توسط : شهریار
تفرجگاه بازدید : 33 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

فيبروم، بيماري شايع درزنان

فيبروييد رحمي يا همان فيبروم رحمي يك تومور خوش‌خيم است كه از سلول‌هاي غيرطبيعي در ديواره عضلاني رحم تشكيل شده است يعني به صورت توده‌اي است كه در اندازه‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود، اين توده‌ها در 20 تا 25 درصد موارد در سنين باروري يعني سنين قبل از يائسگي ديده مي‌شوند كه البته بر حسب مكان آن در رحم 3 نوع اصلي فيبروييد وجود دارد. نوع زير سروزي آن روي سطح خارجي رحم ظاهر مي‌شود، نوع داخل ديواره‌اي آن به ديواره رحم محدود است و نوع زيرمخاطي هم در سطح داخلي رحم پديدار مي‌شود. فراموش نكنيم كه فيبروييدها ندرتا گردن رحم را درگير مي‌كنند.

رشد تومور فيبروييد

رشد اين تومور توسط هورمون استروژن و پروژسترون تحريك مي‌شود و بعد از سن يائسگي چون ميزان اين هورمون‌ها پايين مي‌آيد در نتيجه اين تومور كوچك مي‌شود. اين بيماري در خانم‌هاي سياهپوست 2 برابر شايع‌تر از خانم‌هاي سفيدپوست است، ولي هنوز علت قطعي آن مشخص نشده. خوشبختانه علي‌‌رغم درصد بالاي ابتلا، اين تومور يك تومور خوش‌خيم محسوب مي‌شود.

علايم شايع تومورهاي خوش خيم رحم

اين بيماري معمولا بدون علامت است، ولي به طور كلي علائم باليني اين بيماري عبارت است از خونريزي‌هاي حجيم و طولاني و كاهش فواصل بين قاعدگي‌ها، احساس فشار روي مثانه، درد و فشار لگني، مقاربت دردناك يا خونريزي پس از مقاربت از ديگر علائم شايع اين بيماري است. در ضمن از عوارض اين بيماري كم‌خوني همراه با ضعف و خستگي و رنگ‌پريدگي است.

راه خاصي براي پيشگيري از اين بيماري وجود ندارد، اما اجتناب از مصرف هورمون‌هاي زنانه ممكن است رشد فيبروييدها را كمتر كند.

عوارض احتمالي

عوارضي كه در زمان بارداري مي‌تواند رخ دهد، عبارت است از: 1 سقط خود به خودي (معمولا در نوع زيرمخاطي فيبروييد)‌ 2 زايمان زودرس (معمولا در فيبروييدهاي بزرگ)‌ و 3 امكان جدا شدن جفت وقتي كه جفت روي فيبروييد قرار گرفته باشد (در مواردي كه فيبروييد بزرگ است رشد جنين ممكن است به خطر افتد، زيرا خون بيشتري به سوي فيبروييد جريان مي‌يابد و كمتر به جفت مي‌رسد.)

از ديگر عوارض اين بيماري اين است كه امكان دارد فيبروييد پس از جراحي دوباره عود كند و سرطاني شدن فيبروييد در كمتر از 5/0 درصد موارد رخ مي‌دهد كه معمولا با رشد سريع تومور خود را نشان مي‌دهد. البته اگر قبل از يائسگي جراحي ضرورت نداشته باشد، معمولا اين تومورها پس از يائسگي بدون درمان كوچك مي‌شوند. در صورتي كه جراحي ضرورت داشته باشد بيمار بستري مي‌شود. فيبروييدها در صورتي نياز به جراحي دارند كه خونريزي بيش از اندازه باشد يا ايجاد علائمي كه در حامله شدن يا حاملگي خلل وارد مي‌آورند يا سرطاني شدن يا اندازه بزرگ فيبروييدها.

راه‌هاي تشخيص بيماري و درمان

از آنجايي كه اين بيماري در بعضي افراد بدون درد است ممكن است با يك معاينه سالانه توسط پزشك تشخيص داده شود كه با معاينه شكم قابل لمس مي‌باشد و با انجام سونوگرافي تشخيص، كامل شود.

فيبروييد رحمي يا همان فيبروم رحمي يك تومور خوش‌خيم است كه از سلول‌هاي غيرطبيعي در ديواره عضلاني رحم تشكيل شده است. يعني به صورت توده‌اي است كه در اندازه‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود

در مورد درمان بر حسب علائم و نيز نتايج اقدامات تشخيصي مختص هر بيمار، تصميم‌گيري خواهد شد و در مواردي كه علائم خفيف هستند و اندازه فيبروييد كوچك است امكان دارد نيازي به درمان وجود نداشته باشد و توصيه شود كه بيمار پس از 12 6 ماه مجددا براي معاينه مراجعه كند و تحت‌نظر باشد.

ولي در بعضي از موارد ممكن است توصيه به جراحي شود و انواع روش‌هاي مختلف جراحي وجود دارد اگر جراحي محدود باشد و فقط بخواهند فيبروم را بردارند با لاپاراسكوپي كه با يك برش كوچك زير ناف و با دستگاهي كه داخل شكم مي‌رود عمل انجام مي‌شود.

در عمل لا‌پراسكوپي شكم باز مي‌شود و عمل وسيع‌تر است. چند روش جراحي نيز براي فيبروم رحمي وجود دارد:

1‌. برداشت بافت فيبريدي و گذاشتن بخش‌هاي سالم رحم كه به آن ميومكتومي مي‌گويند.

2‌. بريدن رگ‌هاي خون‌رسان به بافت فيبريدي باعث فروكش كردن رشد آنها مي‌شود.

3‌. برداشت رحم (هيستروكتومي)‌ كه تنها راه اطمينان‌بخش براي درمان فيبروم رحمي است.

چگونگي درمان

استروژن موجود در قرص‌هاي ضدبارداري با دوز كم چندان خطر مهمي ندارند اما استروژن با دوز زياد ممكن است باعث بزرگ شدن فيبروييدها شود. اگر ضرورت يابد به فكر استفاده از ساير روش‌هاي جلوگيري باشيد. امكان دارد براي به حداقل رساندن خونريزي رحمي مصرف پروژستين‌ها توصيه شود براي تخفيف درد هم استفاده از داروهاي ضدالتهاب غيراستروييدي توصيه مي‌شود.

همچنين براي كم‌خوني ناشي از خونريزي، مكمل آهن داده مي‌شود.

داروي هورموني محرك گنادوتروپين باعث بروز يائسگي مصنوعي و سريع شده به طوري كه خونريزي متوقف و اندازه فيبروييد كوچك مي‌شود. البته اين نوع دارو نبايد بيش از 6 ماه مورد استفاده قرار گيرد. همچنين بايد بدانيد كه براي مبتلايان به فيبروم رحمي محدوديت فعاليتي خاصي توصيه نمي‌شود مگر آن كه براي درمان آنها از روش‌هاي جراحي باز يا لاپاراسكوپي استفاده شده باشد كه در اين صورت بايد مدتي را كه پزشك توصيه كرده است از فعاليت شديد پرهيز كرده تا وضعيت عمومي بيمار به حال اول بازگردد.

منبع


تفرجگاه بازدید : 31 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

تاثیر تنش و آرامش بر لذت جنسی در خانمها

زمـانیکه صحــبت از رضایت و لذت جنسی در خانمها به میان می آید، افراد دچار آشفتگی های متفاوتی میشوند. تنها ۱۰% از خــانم ها هستند که به خوبی می دانند چگونه باید دو مقـوله ی تنش و آرامش را بــه درستی هــدایت کنند. یکی از موارد مهم و کلیـدی در این میـان آمــوزش آن است که چگونه می تـوان میـان تنـش و آرامش در حیــن رابطه جنسی تـعادل برقرار کرد.
امـا بــه راستـی یک خانم چگونه می تواند در آن واحد هم ریلکس باشد هم تحت فشار؟

نوعی از هیجان که زنان را به اوج لذت جنسی میـرسـانـد، تنش عضلانی است که نام علمی آن میوتونیا (myotonia) است. بسیاری از خانم هایی که طعم ارگاسم را نچشیده اند، به غلط تصور می کنند که فقط باید دراز بکشند و ریلکس باشند. آنها شنیده اند که حفظ آرامش در طول رابطه جنسی مهم است، اما به درستی نمی دانند که در کجا و چگونه باید از آن بهره بگیرند. بسیاری از خانم ها اولین تجربه ارگاسم خود را با کشش و فشار متعادلی که به پاها، شکم، و باسن وارد می آورند، تجربه می کنند. گاهی اوقات در این راه می توانند از ماهیچه های کف پای خود نیز استفاده سودمند ببرند. برخی از خانم ها به نیم تنه بالایی خود نیز فشار وارد می آورند.

تنها درصد کمی از خانم ها هستند که در زمان تخلیه جنسی، هیچ گونه فشاری را در بدن خود احساس نمی کنند. جالب است بدانید انقباضی که در عضلات لگن خاصره رخ می دهد، سبب ایجاد حالت ارگاسم یا هما ن اوج لذت جنسی می شود. فشردن همان عضلاتی که شما آنها را به منظور متوقف نمودن جریان ادرار بکار می گیرید، سبب ایجاد ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی می شود.

به طور کلی انقباض عضلات منطقه ای خاص، سبب می شود که خون بیشتری به آن منطقه برسد. تسریع گردش خون در لگن و ران موجب می شود که گردش خون در دستگاه تناسلی نیز افزایش پیدا کرده و سرعت بگیرد. در علم زیست شناختی به این عمل vascongestion اطلاق می شود.

حال می پردازیم به زمانیکه بدن نیاز به آرامش دارد؛ چه قسمت هایی از بدن باید در حالت آرامش به سر برند؟ مغز. منظور از آرامش همان آرامش ذهنی است. خانم در حین سکس نباید نگران باشد و دائماً خود را زیر سؤال ببرد. باید تمام حواس خود را به محرک های خارجی داده و بر روی احساسات خود تمرکز کند.

برای ریلکس نمودن خانم ها می توان از تکنیک “امواج رادیویی صامت” استفاده کرد. از این روش بیشتر در پست خانه ها، و مکان هایی که مردم ملزم به ایستادن بلند مدت در صف های طول و دراز هستند، استفاده می شود. با مشاهده تصاویر خاصی، حس عصبانیت افراد کاهش پیدا کرده و به آرامش ذهنی دست پیدا می کنند. از انواع رایج این تصاویر، شکل حروف پشت سرهمی است که از گوشه سمت چپ وارد صفحه میشوند و به آرامی از طرف دیگر خارج می شوند. اخیراً به انواع جدید آنها، طالع بینی، گزارش امتیازهای ورزشی، اخبار روز و چیزهایی از این قبیل هم اضافه کرده اند.

زمانیکه از این شیوه استفاده می شود، برخی از خانم ها پیشنهاد می کنند سرودهایی با مضامین: “تا هر موقع که بخواهم می توانم ادامه دهم” یا ” واقعاً احساس خوبی دارم” نیز به آنها اضافه کنند تا رادیوی ذهنی آنها از هر لحاظ آماده شود. این کار ذهن را به خود مشغول کرده، تحریک جنسی را تقویت کرده و به آن شدت میبخشد.

دو نمونه از مهمترین فاکتورهای دست یابی به رضایت و لذت جنسی، همین دو مقوله اخیر بودند که شاید به ظاهر در مقابل یکدیگر قرار گرفته باشند، اما اگر با هم در آمیزند، پیشرفت چشمگیری در نتیجه کار ایجاد می کنند.


تفرجگاه بازدید : 47 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

ماكارونی با مرغ

مواد لازم:

- ماكاروني 400 گرم
- مرغ نصف سينه مرغ
- سيب زميني 1 عدد بزرگ
- پياز 2 عدد متوسط
- رب 5/1 تا 2 قاشق غذاخوري
- جعفري خرد شده 2/1 پيمانه
- زعفران كمي
- نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبليمو 2 يا 3 قاشق غذاخوري

* طرز تهيه:
1- مرغ را با يك ليوان آب و يك عدد پياز و كمي زعفران بگذاريد بپزد تا آب آن به خوردش برود. سپس آن را ريش ريش كنيد.
2- پياز را خلال كرده، با مقدار كمي روغن سرخ كنيد. به آن كمي زردچوبه زده، رب را به آن اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. به آن نمك و فلفل و آبليمو بزنيد و مرغ را همراه جعفري خرد شده به آن اضافه كرده، مواد را با هم مخلوط نموده و از روي حرارت برداريد.
3- ماكاروني را همان طور كه در دستور تهيه ماكاروني با گوشت گفته شده آماده كنيد و به جاي مايه گوشتي از مايه مرغ لاي ماكاروني بدهيد و آن را دم كنيد.


تفرجگاه بازدید : 140 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

از بين بردن موهاي زائد صورت

در برخي خانمها موهاي صورت بيش از حد طبيعي هستند و از نظر زيبايي مشکل آفرين ميباشند. افزايش غيرطبيعي موي صورت ميتواند به علل گوناگوني باشد.
براي از بين بردن موهاي اضافي صورت روشهاي مختلفي وجود دارد:
 بيرنگ کننده ها، کرمهاي موبر، سوزاندن، تراشيدن، بند انداختن، استفاده از موم، اشعه ايکس، استفاده از موچين.
1- بيرنگ کننده ها:  بيرنگ کردن يا دکلره کردن، ساده ترين راه درمان موهاي اضافي است. براي اين منظور ميتوانيد از کرمهاي مخصوص که با پودرهاي ويژه اي مخلوط ميشوند و يا از آب اکسيژنه استفاده کنيد. پوست را با آب و صابون به خوبي بشوييد تا چربي آن پاک شود. بيرنگ کردن بيشتر براي موهاي ظريف و کرکها مناسب است.
2- موم، موچين، تراشيدن و بند انداختن: تمام اين روشها تقريبا مشابه هستند و هيچ بک را توصيه نميکنيم، بويژه بند انداختن را که يک روش غيربهداشتي و خشن است. امروزه دستگاه هاي تراشنده جديدي به بازار عرضه شده  که تقريبا تمام موها را از ريشه درمي آورد ولي هر بار که موها کنده شوند، ضخيمتر شده و رشد آنها تسريع ميگردد. بنابراين اثر روشهاي مزبور موقتي است و به تحمل درد و ناراحتي آن نمي ارزد.
3- کرم هاي موبر: اين کرم را معمولا بايد به مدت ده دقيقه بر روي موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به اين ترتيب موهاي اضافي از بين ميروند. اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف اين کرمها دچار سرخي و التهاب يا خارش شود، از آنها استفاده نکنيد.
4- سوزاندن يا الکتروليز: در اين روش ريشه مو را بوسيله جريان ضعيف الکتريسيته ميسوزانند. اگر تعداد موهاي زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترين راه درمان آن، سوزاندن است. اين عمل بايد توسط فرد مجرب انجام شود تا ريشه مو کاملا سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگيري به عمل آيد. ممکن است براي سوزاندن تمام اين موهاي زائد نياز به چند جلسه مراجعه باشد. پس از هر بار الکتروليز، محل آن را با پنبه الکلي تميز کنيد و پماد ويتامين A بر روي آن بماليد. اين عمل موجب تسکين و تسريع التيام زخمها ميشود.
5- اشعه ايکس: استفاده از اشعه ايکس براي از بين بردن موهاي زائد تقريبا منسوخ شده است چرا که موجب آسيب پوستي ميشود و روش مؤثر و بيخطري نيست.
6- رفع علت: اگر افزايش موي صورت بعللي باشد که قبلا گفتيم بايد علت آن برطرف شود. مثلا اگر بعلت آسيب تخمدان يا بيماري غدد داخلي موهاي صورت افزايش يابند، بايد با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتي علت اين افزايش را ريشه کن کرد. به اين ترتيب موعهاي زائد صورت نيز برطرف ميگردند.
اگر رشد اضافي موهاي صورت به دليل مصرف بعضي داروها باشد، بايد مصرف آن دارو را با صلاحديد پزشک مربوطه متوقف نمود.
تفرجگاه بازدید : 52 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

عوامل شایع بالا برنده فشار خون

عواملی که باعث بالا رفتن فشار خون می‌ شوند:


... استرس:

هنگامی که در وضعیتی فوق ‌العاده، اعم از تغییر موقعیت، اضطراب، عصبانیت و... قرار می ‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با یک سری تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌ کند که یکی از مهم‌ترین آن ها، آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ کردن عروق به کمک یک سری ترشحات دیگر، منجر به بالا رفتن فشار خون و رسیدن خون اکسیژنه به عضلات و مغز می ‌شود.


... نمک:

ثابت شده است که شیوع فشار خون بالا در مناطقی از جهان که مصرف نمک بالاست، بیشتر است. مصرف نمک زیاد از دوران شیرخوارگی، پایه‌ ای برای بالا رفتن فشار خون در سنین بالاتر خواهد شد. محدود کردن نمک در سال های بعدی برای بازگرداندن فشار خون به سطح مناسب کافی نیست و کمی منجر به بهبودی می ‌شود.

یک قاشق چای خوری نمک حاوی 2300 میلی گرم سدیم است که این مقدار معادل کل مقدار مصرفی توصیه شده ی روزانه را تشکیل می ‌دهد.


... سیگار:

با اولین پک به سیگار یا پیپ، فشار خون سیستولیک تا 25 میلی ‌متر جیوه افزایش می ‌یابد و علت آن نیز، آزاد شدن آدرنالین است.


... تصلب شرایین (سخت ‌شدن دیواره رگ‌ها):

تصلب شرایین علت اصلی پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است و به دنبال رسوب کلسیم، کلسترول و فیبرین و... در جدار عروق رخ می ‌دهد.


... چاقی:

فشار خون بالا در افراد چاق،  دو برابر افرادی که اضافه وزن ندارند و در محدوده وزن طبیعی هستند، شایع ‌تر است. در این موارد، کاهش اندک وزن نیز به پایین آوردن فشار خون شما کمک می‌ کند.


تفرجگاه بازدید : 55 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

آندومتریوز

● اطلاعات‌ اولیه‌ آندومتریوز
آندومتریوز عبارت‌ است‌ از اختلالی‌ که‌ در آن‌ بافت‌ مشابه‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ (آندومتر) در نقاطی‌ غیرمعمول‌ در قسمت‌ پایینی‌ شکم‌ ظاهر شود. این‌ بافت‌ ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌ تخمدان‌؛ پشت‌ رحم‌ و در حفره‌ لگنی‌؛ روی‌ دیواره‌ روده‌؛ و ندرتاً در نقاطی‌ دورتر به‌ وجود آید. آندومتریوز به‌ چهار مرحله‌ محدود، خفیف‌، متوسط‌، و شدید تقسیم‌ می‌شود که‌ بیانگر محل‌ قرارگیری‌ و شدت‌ اختلال‌ هستند. این‌ اختلال‌ می‌تواند در هر سنی‌ از بلوغ‌ تا یائسگی‌ رخ‌ دهد اما در سنین‌ ۳۰-۲۰ سالگی‌ بیشتر دیده‌ می‌شود.
● علایم‌ شایع‌
علایم‌ زیر ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چندین‌ سال‌ به‌ وجود آیند:
▪ درد لگنی‌ فزاینده‌ به‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصاً روزهای‌ آخر گاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد.
▪ درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌
▪ لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌
▪ گاهی‌ وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌
▪ کمردرد؛ درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌
▪ نازایی‌
● علل‌
ناشناخته‌ هستند، اما پزشکان‌ نظریه‌ زیر را بیشتر از بقیه‌ قبول‌ دارند؛ معمولاً در هنگام‌ تخمک‌گذاری‌، پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ (آندومتر) ضخیم‌ شده‌ تا آماده‌ کاشته‌ شدن‌ تخم‌ لقاح‌ یافته‌ باشد. اگر این‌ اتفاق‌ نیافتد، بافت‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ کنده‌ شده‌ و در خونریزی‌ عادت‌ ماهانه‌ از بدن‌ خارج‌ می‌شود و در بعضی‌ از موارد، این‌ بافت‌ تخریب‌شده‌ تجمع‌ یافته‌ و از راه‌ لوله‌های‌ رحمی‌ به‌ درون‌ حفره‌ لگن‌ می‌روند.
بافت‌ در اینجا آزادانه‌ غوطه‌ور می‌شود و خود را به‌ سایر بافت‌ها می‌چسباند و در هر ماه‌ رشد کرده‌ و به‌ سایر نقاط‌ هم‌ گسترش‌ می‌یابد. رشد بافت‌ آندومتر بر روی‌ احشای‌ لگنی‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ چسبیدن‌ احشاء به‌ یکدیگر شود و به‌ این‌ ترتیب‌ درد و سایرعلایم‌ ظاهر خواهند شد.
● عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر
▪ خانم‌هایی‌ که‌ حامله‌ نمی‌شوند یا حاملگی‌ را به‌ تعویق‌ می‌اندازند.
▪ سابقه‌ خانوادگی‌ آندومتریوز
▪ تنگ‌ یا بسته‌ شدن‌ گردن‌ رحم‌ (مسیر خروجی‌ بافت‌ تخریبی‌ و خون‌)
● پیشگیری‌
اقدام‌ خاصی‌ برای‌ پیشگیری‌ نمی‌توان‌ انجام‌ داد. تنها می‌توان‌ با تشخیص‌ زودهنگام‌ و درمان‌ مناسب‌ از گسترش‌ آندومتریوز جلوگیری‌ کرد.
● عواقب‌ مورد انتظار
▪ بدون‌ درمان‌، آندومتریوز تدریجاً شدید می‌شود. اما پس‌ از یائسگی‌، به‌ علت‌ کاهش‌ تولید استروژن‌، تدریجاً پسرفت‌ می‌کند.
▪ علایم‌ را می‌توان‌ با دارو تخفیف‌ داد و گاهی‌ این‌ بیماری‌ با جراحی‌ قابل‌ معالجه‌ است‌.
▪ در خانم‌هایی‌ که‌ شدت‌ بیماری‌ در آنها زیاد است‌، موفقیت‌ درمان‌ کمتر است‌.
● عوارض‌ احتمالی‌
▪ نازایی‌ به‌ علت‌ کاشته‌ شدن‌ بافت‌ در لوله‌های‌ رحمی‌ و تنگ‌ شدن‌ آنها
▪ درد ناتوان‌کننده‌ اما این‌ درد هیچگاه‌ نشانه‌ای‌ از تهدید زندگی‌ نیست‌.
▪ مشکلات‌ ادراری‌ و اجابت‌ مزاج‌
▪ چسبندگی‌ احشای‌ لگنی‌
▪ عود آندومتریوز پس‌ از جراحی‌
▪ وجود بافت‌ کاشته‌ شده‌ روی‌ تخمدان‌ می‌تواند باعث‌ ایجاد کیست‌های‌ بزرگ‌ و توده‌های‌ لگنی‌ به‌ نام‌ آندومتریوما شود.
● درمان‌
▪ امکان‌ دارد تشخیص‌ این‌ اختلال‌ دشوار و نیازمند معاینات‌ مکرر یا اقدامات‌ جراحی‌ تشخیصی‌ مثل‌ لاپاروسکوپی‌ باشد. در لاپاروسکوپی‌، با ایجاد منفذی‌ از روی‌ شکم‌، وسیله‌ای‌ باریک‌ که‌ نوک‌ آن‌ منبع‌ نور قرار دارد به‌ درون‌ حفره‌ شکم‌ فرستاده‌ شده‌ و احشای‌ شکمی‌ و لگنی‌ بررسی‌ می‌شوند. عکس‌برداری‌ از قست‌ پایینی‌ روده‌ها با اشعه‌ ایکس‌ (همراه‌ با تنقیه‌ باریم‌ برای‌ بهتر دیدن‌ روده‌ها) ممکن‌ است‌ در رسیدن‌ به‌ تشخیص‌ کمک‌ کننده‌ باشد.
▪ درمان‌ برحسب‌ مرحله‌ بیماری‌، سن‌ بیمار، و تصمیم‌ به‌ بچه‌دار شدن‌ یا نشدن‌ متفاوت‌ است‌.
▪ اگر بچه‌ می‌خواهید، هرچه‌ زودتر به‌ فکر حاملگی‌ باشید. حاملگی‌ ممکن‌ است‌ بیماری‌ را مقداری‌ تخفیف‌ هم‌ بدهد. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ به‌ تعویق‌ انداختن‌ حاملگی‌ ممکن‌ است‌ به‌ نازایی‌ بیانجامد.
▪ به جای‌ تامپون‌ از نوارهای‌ بهداشتی‌ استفاده‌ کنید. تامپون‌ ممکن‌ است‌ احتمال‌ جریان‌ پس‌گرد خون‌ و بافت‌ تخریبی‌ و ورود آن‌ به‌ حفره‌ شکم‌ و لگن‌ را بیشتر کند.
▪ برای‌ تخفیف‌ درد از گرما استفاده‌ کنید. یک‌ صفحه‌ گرم‌کننده‌ یا شیشه‌ آب‌ داغ‌ را روی‌ شکم‌ یا کمر قرار دهید، یا حمام‌ آب‌ گرم‌ بگیرید تا عضلات‌ شل‌ شوند و ناراحتی‌ تخفیف‌ یابد.
▪ امکان‌ دارد برای‌ حذف‌ بافت‌ کاشته‌ شده‌ از جراحی‌ با لیزر یا منعقد ساختن‌ بافت‌ با جریان‌ الکتریکی‌ استفاده‌ شود.
▪ جراحی‌ برای‌ برداشتن‌ بافت‌های‌ کاشته‌ شده‌، یا درآوردن‌ رحم‌، لوله‌های‌ رحمی‌ و تخمدان‌ها در خانم‌هایی‌ که‌ دیگر نمی‌خواهند حامله‌ شوند.
● داروها
▪ می‌توان‌ از داروهای‌ ضد التهابی‌ غیراستروییدی‌ برای‌ رفع‌ درد خفیف‌ استفاده‌ کرد.
▪ امکان‌ دارد داروهای‌ ضد درد قوی‌تری‌ تجویز شوند.
▪ داروهای‌ رایجی‌ که‌ برای‌ درمان‌ آندومتریوز با مهار کار تخمدان‌ تجویز می‌شوند عبارتند از قرص‌های‌ ▪ جلوگیری‌ از حاملگی‌، داروهای‌ پروژسترونی‌، دانازول‌ و هورمون‌ آزاد کننده‌ گنادوترویین‌ها.
● فعالیت‌
▪ ورزش‌، حتی‌ راه‌ رفتن‌، درد را تخفیف‌ داده‌ و سطح‌ استروژن‌ را کاهش‌ می‌دهد که‌ این‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ کند شدن‌ رشد آندومتریوز شود.
▪ پس‌ از جراحی‌ نیاز است‌ تا فعالیت‌ مقداری‌ محدود شود.
● رژیم‌ غذایی‌
از خوردن‌ کافئین‌ اجتناب‌ کنید زیرا به‌ نظر می‌رسد درد را در بعضی‌ از خانم‌ها بدتر کند.
● در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمایید
▪ اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ آندومتریوز را دارید.
▪ درد غیر قابل‌ تحمل‌
▪ خونریزی‌ غیرمعمول‌ یا زیاد
▪ اگر دچار علایم‌ جدید و غیرقابل توجیه شده اید‌. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ به‌ همراه‌ داشته‌ باشند.
▪ اگر پس‌ از درمان‌، علایم‌ مجدداً ظاهر شوند.


تفرجگاه بازدید : 47 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

گرفتگی عضلات پا در خواب شب !

شاید شما هم تا به حال با چنین مشکلی رو به‌رو شده اید که ناگهان عضله‌تان بگیرد و سفت و خشک شود. در حقیقت به انقباض ناگهانی و غیرارادی یک یا چند عضله، گرفتگی عضلانی می‌گویند. درد ناشی از گرفتگی عضلات یکی از دردهای شایع است که معمولا در نواحی کمر، پشت ساق پا، گردن و ستون فقرات ایجاد می‌شود. اگرچه این حالت معمولا خطری ندارد، اما می‌تواند به طور موقتی عضله را از حرکت باز دارد.

 

گرفتگی عضله از زمانی آغاز می‌شود که بدن شما برای مدتی طولانی در وضعیتی نامناسب قرار بگیرد، یا فعالیت‌های شدیدی را انجام بدهید بدون این که بدن‌تان آمادگی لازم را داشته باشد. به این ترتیب یکی از عضلات شما در نقاطی مثل گردن یا کمر دچار دردی شدید می‌شود که اصطلاحا می‌گویند گرفته است و این درد‌ آن قدر زیاد است که امکان تحرک را تا مدتی از شما می‌گیرد.

 

لذا استفاده بیش از حد از عضلات، فشار عضلانی یا قرارگیری بدن در وضعیتی خاص برای مدت زمان طولانی هر کدام می‌توانند سبب گرفتگی عضلات شوند.

گرفتگی عضلات در خواب اغلب به دلیل عكس العمل (reflex) بیش از حد عضلات است. وقتی شما در خواب جابجا شده و تكان می خورید، ماهیچه های ساق پایتان جمع شده و تاندون ها كشیده می شوند. این عمل، باعث تحریك گیرنده های عصبی موجود در تاندون ها شده و با فرستادن پیام های عصبی به نخاع، منقبض شدن عضلات را اعلام می كنند.

گرفتگی دردناك عضلات در شب، می تواند به دلیل صدمات عصبی مانند كوفتگی عصب، آسیب های عضلانی، قطع موقتی جریان خون به پاها و مقادیر غیرعادی املاح یا هورمون ها در بدن شما باشد كه اگر دارای یكی از این مشكلات بودید، بایستی  به پزشك مربوطه مراجعه كنید.

ولی اگر مشكل جدی نداشتید، می توانید قبل از خواب با انجام كارهایی كه باعث كاهش رفلكس ( واكنش) كششی می شوند.

 

چه کنیم تا عضله مان نگیرد؟

 

1 انجام ورزش مخصوص پا كه باعث كشیدگی ساق پا شوند.

 

2 استفاده از تشك گرماده به مدت 10 دقیقه قبل از خواب كه باعث گرم شدن پا شود.

 

3 دقت کنید تا بدن تان با کم‌آبی روبه‌رو نشود. به همین دلیل هر روز به مقدار کافی آب بنوشید، به خصوص زمان‌هایی که مشغول فعالیت بدنی شدید هستید یا در هوای گرم قرار دارید و زیاد عرق می کنید، این کار را در فواصل منظم تکرار کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

4 حتما به خاطر داشته باشید که قبل و بعد از هر ورزشی، عضله خود را به ‌آرامی کشش دهید.

 

5 اگر شما هنگام خواب دچار این وضعیت می‌شوید، قبل از رفتن به رختخواب این کشش‌های بدنی را انجام دهید. ورزش سبک قبل از خواب می‌تواند در پیشگیری از این وضعیت مفید باشد.

 

نکته آخر:تنها داروی موثر برروی گرفتگی شبانه عضلات، " كوئی نین" است ولیFDA اعلام كرده است هیچ یك از داروهای تجویز شده برای گرفتگی عضلات، سالم و موثر نیستند.

 

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است كه نیمه های شب، یك مرتبه به دلیل درد ناشی از گرفتگی عضلات پایتان از خواب بیدار شوید؟

 

 شاید شما هم تا به حال با چنین مشکلی رو به‌رو شده اید که ناگهان عضله‌تان بگیرد و سفت و خشک شود. در حقیقت به انقباض ناگهانی و غیرارادی یک یا چند عضله، گرفتگی عضلانی می‌گویند. درد ناشی از گرفتگی عضلات یکی از دردهای شایع است که معمولا در نواحی کمر، پشت ساق پا، گردن و ستون فقرات ایجاد می‌شود. اگرچه این حالت معمولا خطری ندارد، اما می‌تواند به طور موقتی عضله را از حرکت باز دارد.

 

گرفتگی عضله از زمانی آغاز می‌شود که بدن شما برای مدتی طولانی در وضعیتی نامناسب قرار بگیرد، یا فعالیت‌های شدیدی را انجام بدهید بدون این که بدن‌تان آمادگی لازم را داشته باشد. به این ترتیب یکی از عضلات شما در نقاطی مثل گردن یا کمر دچار دردی شدید می‌شود که اصطلاحا می‌گویند گرفته است و این درد‌ آن قدر زیاد است که امکان تحرک را تا مدتی از شما می‌گیرد.

 

لذا استفاده بیش از حد از عضلات، فشار عضلانی یا قرارگیری بدن در وضعیتی خاص برای مدت زمان طولانی هر کدام می‌توانند سبب گرفتگی عضلات شوند.

 

گرفتگی عضلات در خواب اغلب به دلیل عكس العمل (reflex) بیش از حد عضلات است. وقتی شما در خواب جابجا شده و تكان می خورید، ماهیچه های ساق پایتان جمع شده و تاندون ها كشیده می شوند. این عمل، باعث تحریك گیرنده های عصبی موجود در تاندون ها شده و با فرستادن پیام های عصبی به نخاع، منقبض شدن عضلات را اعلام می كنند.

 

گرفتگی دردناك عضلات در شب، می تواند به دلیل صدمات عصبی مانند كوفتگی عصب، آسیب های عضلانی، قطع موقتی جریان خون به پاها و مقادیر غیرعادی املاح یا هورمون ها در بدن شما باشد كه اگر دارای یكی از این مشكلات بودید، بایستی  به پزشك مربوطه مراجعه كنید.

ولی اگر مشكل جدی نداشتید، می توانید قبل از خواب با انجام كارهایی كه باعث كاهش رفلكس ( واكنش) كششی می شوند.

 

چه کنیم تا عضله مان نگیرد؟

 

1 انجام ورزش مخصوص پا كه باعث كشیدگی ساق پا شوند.

 

2استفاده از تشك گرماده به مدت 10 دقیقه قبل از خواب كه باعث گرم شدن پا شود.

 

3دقت کنید تا بدن تان با کم‌آبی روبه‌رو نشود. به همین دلیل هر روز به مقدار کافی آب بنوشید، به خصوص زمان‌هایی که مشغول فعالیت بدنی شدید هستید یا در هوای گرم قرار دارید و زیاد عرق می کنید، این کار را در فواصل منظم تکرار کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

4 حتما به خاطر داشته باشید که قبل و بعد از هر ورزشی، عضله خود را به ‌آرامی کشش دهید.

 

5 اگر شما هنگام خواب دچار این وضعیت می‌شوید، قبل از رفتن به رختخواب این کشش‌های بدنی را انجام دهید. ورزش سبک قبل از خواب می‌تواند در پیشگیری از این وضعیت مفید باشد.

 

نکته آخر : تنها داروی موثر برروی گرفتگی شبانه عضلات، " كوئی نین" است ولی FDA اعلام كرده است هیچ یك از داروهای تجویز شده برای گرفتگی عضلات، سالم و موثر نیستند.

 


تفرجگاه بازدید : 66 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

دلایل اهمیت و توجه به لباس زیر و نقش لباس زیر در تحریک جنسی


لباس زیرتان همیشه خشک و تمیز باشد. پاره نباشد. پارگی لباس زیر ، موجب دسترسی سریع و مستقیم به قسمت حساس اندام جنسی می شود. علاوه بر این بیرون افتادن اندام جنسی از قسمت پارگی لباس ، موجب تحریک آن می شود.

لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را زود به زود نو کرد و زیاد هم باید داشت. اگر لباس زیر به اندازه کافی داشته باشید ، آن را زود به زود عوض می کنید و به راحتی هم آن را دور می اندازید. نترسید . اسراف نمی شود . در این مورد با گشاده دستی هر چه بیشتر عمل کنید .

خیلی ها به دلیل این که لباس زیرشان در معرض دید دیگران نیست ، آن را تا چندین سال به بدترین وضع نگه می دارند . شما خیلی محترمید و لباس زیرتان هم باید در شانتان باشد . لباس ها آبکش شده و از جنگ جهانی برگشته ، چرک مد شده ... در شان شما نیست. شخصی تنها در اتاقی بسیار مودبانه نشسته بود و مشغول مطالعه بود. به او گفتند: اینجا که کسی نیست . چرا راحت نمی نشینی ؟ گفت : خودم که هستم ! انسان باید احترام و کرامت انسانی خودش را در بالاترین حد ممکن رعایت کند . لذا در مورد لباس نیز به نحوی که گفته شد ، عمل کنید. اگر از نظر توان مالی مشکل دارید ، هر از گاهی لباس های زیر خود را بجوشانید تا آلودگی آن به طور کامل از بین برود . به جنس لباس زیرتان هم توجه کنید . ازجنس نخی معمولی استفاده کنید . شورت های لیز ، چسبان و بسیار لطیف محرکند . به ویژه لباس های زیر خانم ها بسیار متنوع و رنگارنگ است و به اهداف مختلفی ساخته می شوند. برخی برای ایام پریود ، برخی دیگر برای حالت پیدا کردن اندام و برخی دیگر برای زیبایی بیشتر . برخی از رنگ های لباس های زیر وقتی پوشیده می شوند با ترکیب رنگ بدن شخص ، بسیار محرک و هوس برانگیز می شوند. پوشیدن این گونه شورت ها و لباس ها توصیه نمی شود . فقط اگر متاهلید و آن هم در زمان کوتاهی که می خواهید با همسر خود عمل جنسی انجام دهید ، مجازید برای تحریک خود یا همسرتان از این لباس ها استفاده کنید ؛ و گرنه این لباس ها زمینه مساعدی را برای خودارضایی  فراهم می آورند . علاوه بر این معمولا در ساخت این لباس ها به جنبه بهداشتی آن توجهی ندارند، لذا موجب حساسیت ، ایجاد عفونت و ... در اندام جنسی می شود.

 پس بهترین لباس زیر ، لباسی است که جنس آن از نخ معمولی باشد . هر چه درصد ترکیبات پلاستیکی و مواد شیمیایی این لباس ها کمتر باشد ، برای سلامتی و عدم حساسیت شما مفید تر است . البته این توصیه برای تمام اشخاص است (نه فقط آنان که مشکل خود ارضایی دارند).

منبع : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
تفرجگاه بازدید : 39 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

خصلت هایی از آقایون که خانوم ها مخفیانه دوست دارند

خیلی سخت است که بتوان بر طبق خصوصیات اخلاقی که جنس مخالف آنها را میپسندد رفتار کرد. معمولاً هنگامیکه زمان قرارهای ملاقات فرا می رسد، خانم ها از هر نظر به خودشان می رسند، اما در مقابل آقایون همان چهره خسته و عرق کرده باشگاه را ترجیح می دهند. نکته مهمی که آقایون نباید هیچ گاه از نظر خود دور کنند این است که خانم ها همیشه آنطور که وانمود می کنند، نیستند و هیچ گاه حقیقت چیزهایی را که دوست دارند در همسر خود ببینند را به زبان نمی آورند. شاید برخی از خانم ها نسبت به بعضی از خصوصیات اخلاقی همسرشان دل خوشی نداشته باشند و همیشه از او ایراد بگیرند و به او غر بزنند؛ اما بد نیست که در این قسمت از برخی خصوصیاتی که می تواند یک خانم را همواره علاقمند به شوهرش نگه دارد نیز چیزهایی بدانیم. شاید خانم ظاهراً از تعدادی از رفتارهای بخصوص آقا رضایت نداشته باشد، اما واقعیت این است که او در باطن خود، از زور خوشحالی در حال انفجار میباشد. تعجب آور است؟!

این مقاله را بخوانید تا ببینید کدامیک از رفتارهای "مردانه" تان حس علاقه همسرتان را بر می انگیزد و برای تغییر آنها مجددا فکر کنید.

1- مردها
هر چند خانم ها ادعا می کنند که از مردهای مرتب و تمیز و شیک پوش خوششان می آید، اما گاهی اوقات اگر با لباس های ورزشی کج و کوله جلوی آنها ظاهر شوید، غذا را بدون رعایت آداب ویژه بخورید، و در کوچه فوتبال بازی کنید، شاید به نظر خانم ها خیلی جذاب تر هم جلوه کنید. او بدش نمی آید که هر چند وقت یکبار برای نجاتش تلاش کنید، و یا اگر از عهده تعمیر برخی وسایل بر می آیید این کار را انجام دهید، و یا حتی با دوستان خود گپ بزنید.

یک خانم با یک آقا قرار نمی گذارد تا بر سر این موضوع که کدامشان کفش ها و یا موهای شیک تری دارند با او به رقابت بپردازد؛ بلکه این تفاوت های موجود میان شما دو نفر است که منجر به اتصال هر چه بیشتر شما به هم می شود. البته نباید فراموش کنید که زمانیکه برای مشاهده تئاتر و یا صرف شام به بیرون می روید، او از شما انتظار دارد که لباسهای مناسب و آراسته ای به تن کنید، اما در عین حال باید در نظر داشته باشید که در بقیه ساعات بیشتر از حس مردانگی شما لذت می برد - هر چند این امکان وجود دارد که هرگز به این موضوع اعتراف نکند- همیشه لازم نیست شیک ترین لباس ها را به تن کنید و درهای مختلف را پیش از او برایش باز کنید، فقط کافی است که آروغ های بعد از نوشیدنی را در زمان مناسب و هنگامیکه با دوستانتان هستید بزنید.

2- نه گفتن
شما باید تصمیماتی که به ذهنتان را می رسد را انجام دهید و بر طبق آنچه عقلتان به شما دستور می دهد، عمل کنید؛ حتی اگر این کار سبب عصبانی شدن خانم شود. آقایون تصور می کنند که دخترخانم ها به دنبال نامزدهایی می گردند که او را بتوانند روی یک انگشت خود بچرخانند و هر چه که می گویند انجام دهد. اگر بخواهید همیشه مطابق آنچه به شما دیکته می شود، عمل کنید، دیری نخواهد گذشت که رابطه تان کسل کننده و ملال آور می شود. خانم ها به دنبال مردی هستند که چیزی برای ارائه کردن در دست داشته باشد و بتواند عقاید و ملاحظات شخصی خود را در بحث ها وارد کند. آنها به دنبال مردی هستند که شخصیت منحصر بفردی داشته باشد. اگر تمام زندگی یک مرد را تنها "همسرش" تشکیل دهد، آنگاه دیگر چیزهای زیادی برای گفتن ندارد و برایش سورپرایزهای زیادی باقی نمی ماند که بتواند در مواقع ضروری آنها را رو کند.

حتی اگر همسر شما از آن دست خانم هایی باشد که دوست دارند قدرت و کنترل خانواده را بدست بگیرند، باز هم بدش نمی آید که گه گاه با شما قدرت آزمایی و جدلی برابر داشته باشد. بنابراین اگر تا به حال تصور می کردید که باید کنترل تمام امور را به دست او بسپارید، بهتر است از این به بعد دست از این کار بردارید؛ به منظور حفظ رابطه و نگه داشتن او حتماً نباید خودتان را به یک خدمتکار خانگی دست آموز تبدیل کنید.

3- داشتن شهوت جنسی شدید


کاملاً روشن است که اگر یک رابطه، تنها به برقراری روابط جنسی محدود شود، طرف مقابل احساس می کند که مورد سوء استفاده قرار می گیرد؛ اما از سوی دیگر باید این امر را نیز در نظر گرفت که یک خانم زمانیکه می بیند شوهرش در مقابل او کنترل خود را از دست میدهد و ابزار علاقه می کند انگار دنیا را به وی داده اند. اگر همسر شما شاغل است و شب هنگام پس از یک روز سخت کاری و سرو کله زدن با ارباب رجوع و همکاران او را در خانه می بینید هیچ چیز جز معاشقه نمی تواند او را خوشحال کند؛ این امر سبب می شود که او خودش را در راس تمام شادی های جهان قرار دهد. اگر او شغل حساس و با ارزشی دارد و در سمت مهمی قرار دارد، بهتر است شما شروع کننده ارتباط جنسی باشید. این امر به او اجازه می دهد که با خیال راحت از رابطه خود لذت ببرد.

4- مستقل بودن
شاید همیشه خانم ها به این دلیل که همسرشان ادعا می کنند سرشان بیش از اندازه شلوغ است، به آنها توجه کافی مبذول نمی دارند، وقت زیادی را در محل کار خود سپری می کنند و یا با دوست های خود خوش گذرانی می کنند، ناراحت می شوند. باید توجه داشت باشید که اگر می خواهید همسرتان در کنارتان باقی بماند، باید مانند یک پرنسس با او رفتار کنید؛ اما از طرف دیگر، همواره در نظر داشته باشید که اگر سرگرمی، تفریح و کارهای دیگری برای انجام دادن نداشته باشید، ممکن است خانم احساس کند که در حال خفه شدن در رابطه است. همان اندازه که شما در رابطه نیاز به فضا دارید، خانم ها نیز از آزادی خود لذت می برند و شدیداً به آن محتاج هستند. یک مرد مستقل و متکی به نفس در نظر خانم ها از جذابیت بیشتری برخوردار می باشد. یک مرد محتاج و بدون آرزو های بزرگ، برای بیشتر خانم ها هیچ گونه جذابیتی ندارد. بنابراین شما مجاز هستید که با دوستان مختلف خود قرار ملاقات بگذارید و شغل و سرگرمی مخصوص به خودتان را داشته باشید.

5- حسود بودن
حسادت یکی از احساسات قوی به شمار می رود. هر چند انسان ها نمی توانند میزان دقیق حسادت خود را کنترل نمایند، اما مقدار کمی حسد، آن هم به طور گاه گاه و اتفاقی، به راحتی می تواند حس جاذبه شما را در نظر او افزایش دهد. اگر شما نسبت به مردهایی که با اوصحبت می کنند، هیچ گونه عکس العملی از خود نشان ندهید، او تصور می کند که به هیچ وجه برایش ارزش قائل نیستید، به همین دلیل به دنبال کسی می رود که این خلا را برایش پر کند. اگر او در مورد یک همکار مذکر خیلی صمیمی و یا مربی اش بازخواست نمایید، شاید در ظاهر به شما غر بزند، اما در باطن لبخندی بر لب هایش نقش خواهد بست. توجه: زمانیکه نوبت به حسادت می رسد، مقدار کمی از آن می تواند مثمر ثمر واقع شود، پس در خرج کردن آن به شدت صرفه جویی کنید. از قدرت فوق العاده آن با خبر شوید: او می تواند عاشق مردی شود که نسبت به دارایی های شخصی او حساس بوده و از آنها محافظت کند.

6- آسیب پذیری گاه به گاه


هر انسانی دوست دارد که احساس کند دیگران به وجود او نیازمند هستند و از آنجایی که کمتر اتفاق می افتد یک خانم بتواند از شوهر خود محافظت کند، بد نیست که به او اجازه دهید این کار را از طریق روش های دیگر به شما اثبات کند. برای مثال بد نیست که به او اجازه دهید تا به شما گوشزذ کند نیاز به جوراب های بیشتری دارید، یا اینکه همیشه یادتان می رود رخت ها را به خشک شویی ببرید، و برای بستن کروات خود به کمک او احتیاج دارید.

شاید احمقانه به نظر برسد اما گاهی اوقات همین موارد ساده و پیش پا افتاده سبب می شود که او احساس بهتری نسبت به خودش پیدا کند و بیش از پیش جذب شما شود. البته این امر بدان معنا نیست که سعی کنید از او برای خود یک مادر بسازید - هر چند او از این کار بدش نمی آید - اما این امر شاید جزء آخرین چیزهایی باشد که او انتظارش را از شما دارد؛ فقط زمانیکه نیاز به کمک داشتید و احساس می کردید که او می تواند به شما کمک کند، از او درخواست همکاری کنید. با این کار بدون شک به او احساس قدرت، سودمند واقع شدن، و مهم بودن دست خواهد داد. اغلب مردها تصور می کنند که برای کشاندن خانم ها به سمت خود باید از خودشان یک قهرمان دست نیافتنی بسازند، اما این امر صحت ندارد. مقداری نیازمندی و کمک خواستن سبب می شود که شما در نظر او تا حدی آسیب پذیر جلوه کنید، و در چنین موقعیتی تمام خانم ها حاضر ایستاده اند تا به داخل رابطه شما آمده و به شما کمک کنند.

7- پنهان کردن احساسات
شاید او همیشه اعتراض می کند که چرا نباید بداند که شما در حال فکر کردن به چه موضوعی هستید. شاید دوست داشته باشد بداند که در طول روز و در محل کار برای ما چه اتفاقاتی رخ داده، شاید همیشه از شما بخواهد تا در مورد همه چیز با او صحبت کنید، و به اصطلاح سفره دلتان را برای او باز کنید تا بتواند به عمیق ترین نقطه از احساساتتان دسترسی پیدا کند. شما می دانید که خانم ها با دوست های دختر در مورد جزییات تمام مسائل به خصوص در مورد نگرانی های خود، صحبت می کنند. به همین دلیل اگر بخواهید تمام احساست خود را در مقابل او بازگو کنید، خیلی راحت می تواند به شما نمره دهد.

در برخی مواقع اگر کمی از او دوری کنید و خود را کمی اسرار آمیز جلوه دهید، او علاقه بیشتری به شما پیدا خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که خودش به شخصه برای پیدا کردن حقیقت تلاش می کند. خانم ها لذت می برند تا بدون اینکه شما به آنها چیزی بگویید، خودشان بتوانند از اسرار شما سر در بیاورند. شاید آنقدرها هم که شما تصور می کنید از این کار متنفر نباشد.

8- سرتاپای او را وارسی کنید
خانم ها به اندازه آقایون دوست دارند که دیگران آنها را به خاطر توانایی های ذهنی و عملی شان تحسین کنند، و زمانیکه کاری را درست انجام دادند مورد تشویق قرار بگیرند؛ آنها در چنین حالتی انتظار ترفیع رتبه و تشویقی نیز دارند. اگر یک خانم با حالت جذابی صحبت میکند دلش می خواهد مورد توجه قرار بگیرد. البته این امر به شرایط و کسانیکه به او توجه می کنند هم بستگی دارد.
اما زمانیکه نوبت به مردی می رسد که خانم دوستش می دارد، با کمال میل به او اجازه می دهد که کلیه متعلقاتش را چک کند. خانم ها هم مانند آقایون از تعریف و تمجید لذت می برند. اگر به او توجه کنید او واقعا خوشحال می شود و این خوشحالی شما را به هر کجا که بخواهید خواهد رساند.

همیشه بهترین رفتارهایتان را رو نکنید
هر چند خانم ها در بیشتر موارد، زمانی که غر زدن هایشان را شروع می کنند کاملاً جدی هستند، (به ویژه زمانیکه آشغال غذاهای خود را روی میز بگذارید و یا جوراب هایتان را برندارید) اما باید این امر را هم در نظر داشته باشید که اگر بخواهید همیشه با او موافقت کنید و مطابق خواسته هایش رفتار کنید، او دلش برای خود واقعی شما تنگ خواهد شد.

این دست رفتارها به دو قسمت تقسیم می شوند: آنهایی که خود واقعی شما را نمایان می سازند و آن دسته ای که شما را به او نشان می دهند. از آنجایی که ما کاملاً واقف هستیم که خانم ها نیازمند توجه هستند و همین توجه باعث جذب خانمها به آقایون می شود، این احتمال وجود دارد که برخی رفتارهای منحصر بفرد شما باعث شود تا گل لبخند را بر روی لب های او بنشاند و در وجود او جذابیت بیشتری نسبت به شما ایجاد نماید. بنابراین هیچ گاه نباید به ظاهر صحبت های او توجه کنید؛ در بیشتر مواقع او شما را فقط به خاطر وجود خودتان دوست می دارد.

سید مهدی حجازی


تفرجگاه بازدید : 29 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

تاثیر رابطه جنسی در سلامتی

تاثیر رابطه جنسی در سلامتی افراد

رابطه جنسی بر روی سلامتی افراد تاثیر مستقیم دارد:

1- بهبود حس بويايي: پس از رابطه جنسي ترشح هورمون پرولاكتين افزايش مي يابد. اين هورمون سبب مي گردد تا سلولهاي بنيادي مغز نورونهاي جديدي را در پياز بويايي مغز ايجاد كنند. (در دوران شيردهي نيز اين بهبودي حس بويايي در زنان مشاهده مي گردد)

 

2- كاهش خطر بيماريهاي قلبي: داشتن بيش از 3 نوبت رابطه جنسي در طول هفته ريسك ابتلا به بيماريهاي قلبي را درمردان به نصف كاهش ميدهد. رابطه جنسي كلسترول بد خون را نيز كاهش مي دهد.

 عروس

3- كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسي يك نوع فعاليت بدني است. يك رابطه جنسي پرحرارت 200 كالري انرژي مي سوزاند، يعني معادل 15 دقيقه دويدن بروي دستگاه ترد ميل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگيخته (از لحاظ جنسي) از 70 بار در دقيقه به 150 بار در دقيقه افزايش مي يابد. انقباضات حين رابطه جنسي باعث تمرين و درگير شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سينه مي گردد. پلاسماي مني مردان حاوي هورمونهاي تحريك كننده غدد تيروئيد مي باشد، كه مي تواند باعث افزايش متابوليسم پايه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

 

4- رابطه جنسي باعث افزايش توليد هورمون تستوسترون مي شود: اين هورمون باعث محكم تر شدن عضلات و استخوان ها مي گردد.

 

5- كاهش افسردگي: زناني كه از لحاظ جنسي فعال بوده و شريك جنسي آنان نيز از كاندوم استفاده نمي كنند، كمتر مستعد افسردگي مي باشند. هورمون پروستاگلاندين موجود در مني مردان بوسيله دستگاه تناسلي زنان جذب گرديده و باعث تعديل هورمونهاي زنانه مي شود. مني مردان حاوي هورمونهاي استروژن و پروژسترون مي باشد كه هر دوي آنها در بهبود خلق موثر مي باشند. زناني كه در معرض مني شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسي بدون كاندوم) شادتر مي باشند. (البته حاملگي ناخواسته و عدم ابتلا به بيماريهاي مقاربتي بايستي در اولويت باشد)

 

6- تسكين درد:درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسي) سطح هورمون اكسي توسين به 5 برابر سطح نرمال افزايش مي يابد. اين هورمون باعث ترشح آندورفين (ضد درد طبيعي بدن) گرديده و هرگونه دردي را تسكين ميدهد. رابطه جنسي باعث ترشح هورمون استروژن نيز مي گردد كه مي تواند دردهاي قاعدگي را كاهش دهد.

 

7- سرماخوردگي كمتر: افرادي كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسي دارند، سطح پادتن ايمنوگلوبين A در بدن آنها 30 درصد بيشتر مي باشد. اين امر باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي گردد.

 

8- كنترل بهتر مثانه: رابطه جنسي تمرينات كگل طبيعي مي باشند و باعث تقويت عضلات مثانه مي گردد.

 

9- دندانهاي سالم تر: پلاسماي مني (جذب شده از مخاط مهبل) حاوي روي، كلسيم و ديگر مواد معدني مي باشد كه از پوسيدگي دندانها جلوگيري مي كند. همچنين آداب برفراري رابطه جنسي، دو شريك جنسي را ملزم به رعايت اصول اوليه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها مي كند.

 

10- سلامت پروستات: برخي اورولوژيستها به رابطه ميان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. براي توليد مايع مني پروستات و كيسه مني موادي همچون روي، اسيد سيتريك و پتاسيم را از خون ميگيرند و آنها را تا 600 برابر تغليظ ميكنند. در اين بين هر عامل سرطانزاي موجود در خون نيز ممكن است به همراه اين مواد و به همين ميزان در پروستات تغليظ و انباشته گردد. رابطه جنسي و انزال مكرر مي تواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگيري به عمل آورد. البته ثابت گرديده داشتن رابطه جنسي با چندين شريك جنسي مي تواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزايش دهد. (به خاطر افزايش ريسك ابتلا به بيماريهاي منتقله از راه جنسي)

 

11- افراط در رابطه جنسي براي زنان بي خطر است: رابطه جنسي باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتي در زنان مي گردد. البته مشروط بر اينكه از بيماريهاي مقاربتي ،حاملگي ناخواسته و هرگونه استرس خبري نباشد. زنان يائسه اي كه از رابطه جنسي امتناع مي ورزند ممكن است دچار آتروفي(تحليل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهايي كه زنان يائسه به آنها نياز دارند، از طريق رابطه جنسي سالم با شوهرانشان قابل دريافت مي باشد. (رابطه جنسي بدون كاندوم)

 

12- اما افراط در رابطه جنسي مي تواند براي مردان دردسر آفرين باشد: آلت تناسلي مردان ممكن است دچار خراشيدگي و يا تحريك پوستي گردد. همچنين در رابطه جنسي خشن و طولاني مدت بافت آلت تناسلي مردان مي تواند دچار آسيب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بي علت نيست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر مي گردد. اما پس از آن ديگر خوني در آلت جريان نمي يابد. براي جذب مجدد اكسيژن عضلات آلت بايستي شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهيد تا آلت شل شده و استراحت كند، با اين كار عضلات آلت را از دريافت اكسيژن كافي محروم كرده ايد. در بيماري پرياپيسم(priapism) كه در آن نعوذ دائمي پديد مي آيد، آلت ممكن است دچار مرگ سلولي گردد. به همين خاطر پرياپيسم يك اورژانس پزشكي محسوب مي گردد.

 کاندوم

13- افزايش جريان خون: رابطه جنسي جريان خون به مغز و ديگر اعضاي بدن را افزايش ميدهد. بنابراين اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به ارگانهاي بدن رسيده و مواد زايد نيز سريعتر از بدن دفع ميگردند.

 

14- افزايش طول عمر: نرخ مرگ و مير درافرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم ميرسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه ميكنند.

 

15- رابطه جنسي باعث افزايش سطح هورمون استروژن در زنان مي گردد: اين هورمون باعث انعطاف پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماريهاي قلبي محافظت مي كند.

 

16- رابطه جنسي در كاهش استرس و اضطراب بسيار موثر است: همچنين رابطه جنسي باعث بهبود كيفيت خواب مي گردد.

 

17- رابطه جنسي چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش داشته باشيد، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي باشيد، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماريهاي گوناگون قرار خواهيد داشت. بخشي از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن مي باشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغيير در تركيبات شيميايي بدن شما مي شود.

 

18- رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (به ویژه مردان) مي تواند تاثير بسزايي داشته باشد.



تفرجگاه بازدید : 43 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

انزال زود رس و روش درمان آن


انزال زود رس به چه معناست ؟

از نظر علم روانشناسي : انزالي كه بر خلاف ميل شخص و بدون كنترل او انجام ميگرد را انزال زود رس گويند كه بر طبق آن فرد از زمان انزال و كيفيت رابطه ناراضي است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد ، به طوريكه حتي اگر شريك جنسي فرد از زمان انزال ناراضي باشد ، انزال را زود رس گويند . ( مثلا اگر مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه ، انزال را زود رس گويند اما اگر مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نميدانند )

از نظر علم پزشكي : انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل شخص انجام گيرد را انزال زود رس گويند .

دلايل ايجاد انزال زود رس در مردان :


۱ – عوامل رواني بازدارنده ( عواملي مانند اضطراب در حين سكس ، احساس گناه يا افسرده گي ميتوانند موجب انزال زود رس شوند )

 ۲ -  فاصله زياد بين روابط جنسي ( وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم ميشود ،  معمولا كنترل يك باره آنها سخت ميشود و منجر به انزال زود رس ميشود ! )

۳ – تجربه جنسي كم ( بيشتر افراد در اوايل زندگي زناشويي دچار اين مشكل ميشوند و به مرور زمان با تجربه بيشتر مشكلشان رفع ميگردد )

۴ -  عوامل پزشكي بازدارنده ( عواملي نظير آسيب جسمي ، تداخلات دارويي در هنگام درمان بعضي بيماري ها و مشكلات هورموني از جمله عوامل پزشكي هستند كه منجر به انزال زود رس ميشود )

روش هاي درمان انزال زود رس :

۱ – درمان هاي موضعي : استفاده از كرم هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري هاي بيحس كننده ميتواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد . ( ژل ۲% ليدوكابين + كرم پريلو كابين ۲.۵% + كشيدن كاندوم بر روي آلت تناسلي باعث افزايش زمان انزال ميشود و استفاده از اسپري هاي بيحس كننده به دليل ايجاد حالت تكرر بعد از مصرف زياد توصيه نميشود )

۲- درمان هاي دارويي : دارو هاي مهار كننده بازجذب سرتونين و ضد افسرده گي در درمان انزال زود رس موثر اند ، بر فرض مثال ميتوان به داروهاي خانواده اس اس آر آي ، اشاره كرد كه شامل داپوكستين ، فلوكستين ، پاروكستين و سرتالين ميباشند و همچنين گه گاه داروي وياگرا را توصيه ميكنند . ( درمان هاي دارويي را در مراحل حاد بيماري كه بيماري از فاز پزشكي وارد فاز رواني شديد شده و موجبات مشكلات عديده در روابط فرد شده است ، تجويز ميشوند و استفاده بدون نظر پزشك از اين داروها به دلايل ماهيت هاي اعتياد آور و شرطي كننده و گه گاه تكرر جنسي و همچنين آمار بالاي خودكشي در اثر استفاده از داروهاي ضد افسرده گي ، توصيه نميشود ، لذا در صورت تمايل به استفاده از اين روش حتما قبلا با يك متخصص سايكوتراپ يا روانكاو مشورت كنيد )

۳ – درمان هاي رفتاري : اين نوع درمان ها از موثر ترين و سالم و بدون عارضه ترين نوع درمانها ميباشند و بر طبق آنها فرد به جاي استفاده از دارو يا مواد مصنوعي با استفاده از روش هاي  آموزشي رفتاري ، سعي ميكند كه رفتار و احساسات جنسي خود را كنترل كند ( در بيشتر مواقع اين روشها اولين پيشنهاد براي درمان ميباشند ) ، اين روشها به هفت بخش تقسيم ميشوند كه شامل :

تكنيك ماستر و جانسون : اين روش شامل يادگيري ، تشخيص و كنترل احساسات و رفتارهايي است كه منجر ميشود فرد به اوج نقطه لذت جنسي برسد و انزال صورت گيرد ، اين روش نياز به اراده و تمرين زياد دارد ، اما از جمله موثرترين روشهاي درماني است كه تاكنون براي درمان انزال زود رس شناخته شده است ، بر طبق آن  فرد در ابتدا توسط خود يا شريك جنسي اش ، تحريك ميشود و هر بار كه به نزديكي نقطه اوج لذت جنسي ميرسند ، عمل تحريك را متوقف و بعد از چند لحظه كه احساسات فروكش كرد ، دوباره اقدام مينمايند ، بعد از چند روز تمرين اوليه ، سكس به روشي كه مرد در زير و زن در بالا قرار ميگيرد عمل تكرار ميشود به اين صورت كه  مرد در زمان نزديك شدن به اوج نقطه جنسي با آگاه كردن زن كه در اينجا كنترل عمليات جنسي را در دست گرفته ، او را باخبر ميسازد تا رابطه را كنترل كند ، بر طبق اين روش كه از جمله بهترين روشهاي درماني است ، فرد بعد از چندين هفته تمرين و ممارست ، به مرحله اي ميرسد كه كنترل رابطه جنسي برايش شرطي ميشود و ميتواند با كنترل احساسات سكسي خود ، هم زمان رابطه جنسي اش را زياد كند و هم شريك جنسي اش را ارضاء كند . ( كليه اصول اين روش بر پايه تحريك و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسي  ميباشد ، لذا از جمله بهترين روشها براي افزايش مهارت جنسي محسوب ميشود )

تكنيك فشار : بر طبق اين روش با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال ، از انزال جلوگيري ميشود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا اركيسون كم ميشود و انزال دير انجام مي پزيرد .

خود ارضائي قبل از انجام سكس ( اين روش به دليل منحرف كردن سكس توسط استمناء هاي غير طبيعي خيلي توصيه نميشود )

پوزسيون خوب هنگام مقاربت : روش هاي معمول ( مرد در بالا ) كمك خيلي زيادي به درمان انزال زود رس نميكند ، براي درمان ميبايست از روشهاي جنسي كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عمليات جنسي را با فعاليت زياد كنترل ميكند از جمله بهترين روشها براي درمان ميباشند .

تعدد مقاربت : زياد كردن تعداد سكس در طول هفته و روز ميتواند به در مان زود انزالي كند به طوريكه اگر هفته اي دو بار سكس داريد و آن را تبديل به هفته اي ۴ الي ۶ بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع ميشود .

اورال سكس : سكس زباني يا به اصطلاح عامه ساك زدن قبل از مقاربت ميتواند كمك زيادي به آرام شدن آلت مردانه در هنگام سكس شود و به درمان زود انزالي كمك كند .

استفاده از كاندوم : استفاده از كاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن كه در بازار به فرواني موجود است ، ميتوان به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت جنسي مردانه ، باعث رفع زود انزالي شود .

۴ -  درمان هاي رواني – عاطفي : يكي از بهترين ها و موثرترين روشها براي رفع انزال زود رس و افزايش لذت در روابط زناشويي ، جايگزيني عشق بازي در رابطه جنسي است ، بديهي است كه در زمانيكه عشق بازي در رابطه جنسي برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازي بايكديگر اند ، ديگر زود انزالي معني خود را از دست ميدهد ! كارهايي مثل نوازش ، تحريك كلامي و بدني زن قبل از دخول و كارهايي مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه كه دربخش های قبلی نوشتم ، ميتوانند به اين مهم كمك كنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سكس مشغول عشق بازي باشند به دليل اينكه رضايت جنسي هر دو طرف ايجاد ميشود ، زود انزالي به طور كلي برطرف ميشود )

۵ – درمان هاي سنتي و گياهي : دمكرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث دير انزالي يا به اصطلاح سفتي كمر ميشود ، همچنين ماليدن حنا هم در بعضي از متون قديمي آمده شده  ( صحت علمي روشهاي فوق تاييد نشده و بيشتر تجربي اند ! تا علمي ! )

جمع بندي و نتيجه گيري :

زود انزالي در اصل مشكل يا بيماري محسوب نميشود و ميتوان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آنها از داشتن يك رابطه با كيفيت است كه منجر بروز اين امر ميشود ، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راه كار براي پيشگيري و درمان اين مشكل اند و از همه بهتر و مهمتر اضافه كردن عشق بازي به رابطه جنسي است كه اگر با حركاتي چون نوازش + تحريك سينه ، لاله گوش و كليتوريس ( چوچوله ) + استفاده از كلمات عاشقانه در هنگام سكس ، همراه شوند ديگر معنايي به عنوان زود انزالي و عدم رضايت جنسي بين زوجين معني پيدا نميكند .

در پايان جا دارد به چند حديث كه در مورد زود انزالي روايت شده اند اشاره و درنهايت اطاله كلام كنم :

حضرت محمد ( ص ) ميفرمايند : « چون كسي خواهد كه با زن خود جماع كند به روش مرغان به نزد او نرود ، بلكه اول با او دستبازي و خوش طبعي كند و بعد از آن جماع كند »

تفسير حديث : حضرت (ص ) فرموده اند كه همان اول كار فوري نرويد سراغ دخول ، بلكه با نوازش كردن و تحريك لمسي و زباني همسرتان را براي دخول آماده كنيد و بعد به انجام مقاربت بپردازيد . ( اگر فقط همين حديث را اجرا كنيد و سر لوحه زندگي سكسي تان بكنيد به عالم و آدم قسم كه ديگر مشكلي به نام عدم رضايت جنسي ، تكراري شدن براي همديگر و زود انزالي دچار نمي شويد ! حال برويد و بگوييد كه اسلام ديني است خرافي و با مقتضيات زمان هماهنگ نيست ! )

حضرت علي ( ع ) ميفرمايند : « هركسي كه ميخواهد با زن خود نزديكي كند ، تعجيل نكند كه زنان را كارها ميباشد »

تفسير حديث : حضرت به مانند پيامبر بزرگوار اسلام تاكيد دارند كه عجله در سكس نادرست است و بهتر است قبل از انجام عمل دخول با عشق بازي همسر را براي انجام اين كار آماده كرد ، اين را علم روز دنيا هم ثابت كرده كه اگر سكسي اين چنين شروع و خاتمه يابد به دليل ارضاء شدن زن و ايچاد مهرو عطوفت بين زوجين ، موجبات پايداري زندگي زناشويي فراهم ميشود .


تفرجگاه بازدید : 30 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

بوسیدن به شکل های مختلف

بوسیدن به شکل های مختلف{{ نخونی اگه شیطونی !! }}

بوسیدن به خودی خود کلی حس و حال داره حالا فکرش رو بکنید که وقتی انواع مختلفش رو یاد بگیرِید چی می شه !؟

در زیر شما انواع مختلف بوسه ها را خواهید یافت

بوسیدن بشکل پروانه


در روبروی همدیگر قرار گیرید به فاصله کمتر از یک نفس و سپس بازکنید و ببندید پلکهایتان را در مقابل نفر مقابل.اگر شما اینکار را صحیح انجام دهیداحساس بال زدن دونفره شما یکی خواهد شد در قلبهایتان.

 

بوسه ازگونه


یک بوس دوستانه به معنای من واقعا شمارا دوست دارم.اولین بوسیدنی که معمولا در قرارهااتفاق می افتد این روش میباشد.دستهایتان را روی شانه طرف مقابل قراردهید سپس بطور آقاوار لبهایتان را به گونه طرف مقابل تماس دهید واهسته بگذرانید.

 


بوسه از لاله گوش


نرمه گوش رابچشید و مک بزنید .از مک زدن با صدای بلند خودداری شودچون گوشها حساس به صدای بلند هستند.

 


بوسه اسکیمویی


در این حالت صورت دونفر بایستی به اندازه کمتر از یک نفس به هم نزدیک شده سپس بینی های خودرا به یکدیگر بمالید.

 


بوسه از چشمان


سر طرف مقابل را با دو دستان خود بگیرید و به آرامی سر یار خود را به طرفی که می خواهید ببوسید حرکت دهیدسپس بطور آهسته بوسه خود را بطرف چشمان طرف مقابل خود سوق دهید و یک بوسه محبت آمیز از قسمت بالای چشمان بسته شده بکنید.

 


بوسه از پلک


هنگامی که شریک شما در حال استراحت با چشمان بسته می باشد خیلی خیلی محترمانه بوسه ای از قسمت فوقانی پلکها بکنید.(یه بوسه خیلی خودمانی)

 


بوسه از انگشتان


هنگام خواب انگشتان طرف مقابلتان را مک بزنید.این عمل می تواند خیلی فریبا و لذت بخش باشد.

 

 

بوسه از پا


یک رفتار شهوانی و خیالی. این عمل ممکن غلغلک دهنده باشد اما ارام باشید و از این حرکت لذت ببرید.

 

 

بوسه از پیشانی


این بوس به بوس مادرانه یا دوستانه معروف است .بوسه از پیشانی به هر کسی می تواند آرامش ببخشد. برای اینکار لبان خود را به آرامی باپیشانی طرف مقابل تماس داده و بگذارنید.

 

 

بوسه منجمد


یک بوسه شوخی آمیز. برای اینکار یک تکه یخ کوچک را دهان خود بگذاریدسپس دهان خود را باز کنید و یک بوسه از طرف مقابل خود بفرمایین(البته با زبان خود تکه یخ را تکان دهید) این بوسه شهوانی فرانسوی می باشد.

 


بوسه فرانسوی


در این نوع از بوسه زبانها با یکدیگردرگیر می گردد

 


بوسه میوه ای


در این حالت شما باید یک تکه میوه را بین دو لب خود قراردهید(میوه های آبدار مثل انگور- توت فرنگی - تکه کوچکی از آناناس یا انبه ایده ال هستند)همدستتان را ببوسیددر این حین گاز کوچکی از میوه بزنیداینکار را ادامه دهید تا میوه نیمه شود در این حال اجازه دهید آب میوه بر روی دهانتان جاری شود.

 

 

بوسه از دستان


دست همسرتان را به آرامی تا پیش لبهایتان بالا بیاوریدسپس به اهستگی لب خودرا بر پشت دست همسرتان لمس دهید(منظور اینه که ماچ کنِید).البته حالت قدیمی این نوع بوسه به حالت تعظیم وار بود که نمایش دهنده تسلیم مرد در برابر زن بود.

 


یه بوسه با مزه


لب خود را با یک نوار چسب ببندیدوسپس توجه شریک خود را جلب کنیدوقتی همسرتان به شما نزدیک شدسروصدا ایجاد کنید بطوری که مثلا در حال گفتن چیزی هستیدو طوری وانمود کنید که نمی توانید نوار جسب را باز کنیدوقتی که یار شما نوار چسب را از لب شما باز می کند تا بفهمد که شما چه می گوییدبه او بگوییداین لبها فقط برای یک چیز خوب است و سپس یک بوسه اتشی مزاج از او بگیرید.

 

 

بوسه از نوع گرم و سرد


زبان شریک خود را بلیسید تا گرم گرم شود . سپس بلافاصله وزش بادی بر روی آن با دهان خود ایجاد نماییداین کار باعث ایجاد سر و صدای شهوانی از طرف مقابل خواهد شد.

 


بوسه زیر دارواش(نوعی گیاه )


خاطر خواه خود را با یک بوسه آقا منشانه زیر گیاه دارواش غافلگیر نمایید. این حالت همچنین برای افراد خجالتی عالیه تا از شریک خود یه بوسه توپ بگیرند.

 


بوسه بصورت به حروف نوشتن


برای یار خود یک بوسه در نامه های مخصوص این کار بفرسـتیدو به جای هر بوسه یک حرف x در یک ردیف بنویسید مثل این xxxxxxx

 


بوسه زبانی


اندکی قبل از بوسیدن زبان خود را برروی لبهای عاشق خود حرکت دهید و لب بالا یا پایین هم فرقی نمی کند و این بستگی به موقعیت لبهای شما دارد.( آخر خوشگذرانی )

 


بوسه و نوازش کردن گردن


در این حالت شما بایستی از بالای گردن به سمت پایین شروع به خوردن نمایید(حالت خوردن )در آخر کار هم یه بوسه جانانه از لبان طرف مقابل بفرمایین.


تفرجگاه بازدید : 37 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

سرکه های آرایشی

سرکه های آرایشی

اگر هنگام آبکشی قدری سرکه به آب اضافه کنید، موهایتان ابریشمین و زیبا خواهد شد. سرکه ی سیب در از بین بردن شوره ی سر هم بسیار موثر است. کسانی که با این مشکل رو به رو هستند، می توانند هنگام آبکشی موها مقداری سرکه به آب اضافه کنند.
 
سرکه برای موها

یکی دیگر از خواص سرکه ی سیب این است که خستگی را رفع می کند. اگر با مقدار کمی سرکه و گلاب پشت و گردن و شانه و بازوها را به آرامی ماساژ دهید، سر حال خواهید آمد. این کار پس از یک روز کار و فعالیت می تواند آرام بخش باشد و رفع خستگی کند، بی آن که زیانی به بار آورد.

سرکه های خوشبو

برای خوشبو کردن سرکه، می توانید از  گیاهان خشک خوشبو مانند گل بنفشه، گل سرخ، اکلیل کوهی یا عرق نعنا استفاده کنید.


سرکه با گل های تازه

برای خوشبو کردن سرکه می توانید از گل های تازه ی معطر نیز استفاده کنید و قبل از هر آرایشی آن را به صورت بمالید تا صورت شاد و روشن و مرطوب شود.

 سرکه با گل سنبل یا یاس

این دو گل عطر بهتری به سرکه می دهند. از یک پیمانه سرکه ی سفید سیب و شش قاشق غذاخوری گلبرگ گل سنبل یا گل یاس و دو پیمانه آب استفاده کنید. سرکه و گل را مخلوط کنید و به مدت دو هفته در ظرف در بسته ای نگهداری کنید. سپس آب را به آن بیفزایید. می توانید از سرکه های معطر برای  پوست  و مو استفاده کنید.

نکاتی درباره استحمام کردن

هرگز در آب داغ به مدت طولانی حمام نکنید. اگر پوست حساسی دارید و یا مویرگ های پوستتان به چشم می خورد، هرگز با آب داغ حمام نکنید. حرارت آب باید کمی پیش از حرارت بدنتان باشد تا به  پوست  لطمه ای نخورد. اگر می خواهید استراحت کنید و آرامش بیابید، در وان آب نیم گرم دراز بکشید، چشم هایتان را ببندید و دو حلقه ی خیار روی آن ها بگذارید. اگر از گیاهان برای لطافت و پاکیزگی  پوست  استفاده می کنید، هرگز  گیاه مورد نظر را در وان نریزید؛ زیرا پس از حمام گرفتن، ناگزیر خواهید بود مدتی وقت صرف کنید تا مقدار  را گیاهی که به بدنتان چسبیده است، جدا کنید و بشویید. برای استفاده از گیاهان بهتر است گیاه  مورد نظر را در کیسه ای نخی بریزید و در آب وان قرار دهید. به ای خودگیاه می توانید از عصاره یا آب آن استفاده کنید. در این صورت، عصاره ی گیاه یا آب آن را به آب وان بیفزایید. بسیاری از گیاهان می توانند برای پوست  مفید باشند. می توانید از این نوع گیاهان در حمام استفاده کنید. بهترین گیاه از این دسته گل بابونه است. می توانید گل بابونه را به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار دهید. این گیاه پاک کننده ی  پوست  است و به آن لطافت می بخشد. از گل بابونه برای رنگ کردن موها هم استفاده می شود.
 
 


تفرجگاه بازدید : 415 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

اصول روزه داری در بیمارانی که سابقه سنگ کلیه دارند

کلیه ها مسئول تنظیم آب و املاح بدن هستند و این کار را به دقت تمام انجام می دهند. حتما متوجه شده اید که اگر حتی چند لیتر مایعات پشت سر هم مصرف کنید، کلیه ها بلافاصله میزان زیادی آب را دفع می کنند و گرنه ما توسط آب زیادی که مصرف می کنیم غرق می شویم. همین موضوع در مورد املاح نیز صدق می کند. به عنوان مثال یون پتاسیم که در میوه جات به مقدار زیادی وجود دارد، اگر از طریق کلیه ها دفع نشود، میزان آن در خون بالا رفته و سبب ایست قلبی می شود.
 هر ملحی به میزان مشخصی در آب محلول است. به عنوان مثال اگر شما به یک لیوان آب شروع به اضافه کردن شکر کنید، شکر در ابتدا در آب حل می شود. حال اگر شما به اضافه کردن شکر به آب ادامه دهید، زمانی می رسد که دیگر شکر قابل حل در آب نیست و به اصطلاح می گوئیم که آب از شکر اشباع شده است. در نقطه اشباع، شکر شروع به کریستالیزه شدن می کند و به شکل جامد در می آید. در این نقطه ما برای اینکه شکر را به حالت محلول در آوریم باید میزان آب را افزایش دهیم ولی باز در این میزان آب افزایش یافته ما به نقطه ای می رسیم که آب از شکر اشباع شده و شکر به شکل کریستال در می آید.
 همین مکانیسم در مورد سنگ سازی کلیه ها نیز صادق است. شایعترین نوع سنگ کلیه به ترتیب اگزالات کلسیم و فسفات کلسیم هستند. اگر اگزالات کلسیم به شکل محلول در بیاید، کریستالیزه نشده و با ادرار دفع می شود، ولی کافی است که میزان آن در ادرار به نقطه ای برسد که دیگر قابل حل نباشد که در اصطلاح می گوئیم به نقطه اشباع رسیده است. در این حالت کریستال اگزالات کلسیم تشکیل می شود.
این کریستال ها در ابتدا در حد میکرون هستند و اگر حجم ادرار به مقدار کافی زیاد باشد از راه ادرار دفع می شوند، و گرنه در کلیه رسوب کرده و کم کم بزرگ شده و به شکل سنگ کلیه در اندازه های متفاوت در می آید.

 ثابت نشده است روزه داری فرد را مستعد سنگ کلیه می کند و بطور کلی سابقه سنگ کلیه مانع از گرفتن روزه نیست، از طرفی برای همه کسانی که دارای سنگ کلیه هستند یک نسخه واحد نمی توان پیچید و برای هر بیمار بسته به شرایط محیط، نوع کار، میزان فعالیت روزانه و میزان دفع مایعات، باید جداگانه تصمیم گرفت و در افرادی که فقط دارای یک بار سابقه سنگ کلیه بوده اند با افرادی که مکررا سنگ کلیه می سازند، دستورات پزشک متفاوت خواهد بود.
 نوع عملکرد کلیه (آیا کلیه ها سالم هستند یا نه و اگر آسیب دیده اند، این آسیب چقدر است) در اخذ تصمیم مهم است، به عنوان مثال میزان دفع آب یک کارگر ساختمانی که در زیر آفتاب کار می کند چندین برابر یک کارمند پشت میز نشین است که در یک اتاق دارای سرمایش مناسب کار می کند، بنابراین هر بیماری باید قبل از اخذ تصمیم در مورد چگونگی روزه داری، با پزشک معالج خود مشورت نماید.
 پزشک برای اینکه تصمیم بگیرد بیمار روزه بگیرد یا نه، پارامترهایی را در نظر خواهد گرفت مثل: سن و جنس، چگونگی سابقه سنگ کلیه (چند بار با چه فواصلی مبتلا به سنگ کلیه شده است)، سابقه اقدامات درمانی از جمله عمل جراحی برای سنگ، شغل بیمار و میزان مایعاتی که در روز از دست می دهد، وجود بیماری های دیگر مثل دیابت، چگونگی عملکرد کلیه (آیا کلیه ها عملکرد طبیعی دارند، اگر کلیه ها آسیب دیده اند این آسیب چقدر است، آیا بیمار فقط دارای یک کلیه است)، محل سنگ (آیا سنگ در داخل کلیه است و یا در داخل حالب)، اندازه و میزان سنگ (تعداد سنگ ها و اندازه آن ها چقدر است)، جنس سنگ (سنگ بیمار از چه جنسی است، اگزالات کلسیم، اسید اوریک، سنگ عفونی، سنگ سیستئینی)، میزان فعالیت روزانه (آیا بیمار بنا به دلایلی زمین گیر است و یا فعالیت های روزمره را انجام می دهد)، نوع رژیم غذائی و میزان مایعاتی که در روز مصرف می کند و همچنین نوع داروهائی که مصرف می کند.

در اصطلاح به افراد مبتلا به سنگ کلیه ای سنگ ساز فعال می گوئیم که این افراد هر شش ماه، دو بار مبتلا به سنگ کلیه می شوند. این افراد اگر به مقدار کافی مایعات مصرف نکنند به سرعت سنگ می سازند. توصیه می شود این افراد در فصل گرما و طولانی مدت روزه نگیرند همچنین بیمارانی که دارای سنگ حالب هستند تا موقع دفع سنگ و یا درمان آن نباید روزه بگیرند، چرا که این بیماران نیاز دارند هر چه زودتر سنگ خود را دفع کنند و اگر سنگ حالب به اندازه ای بزرگ باشد که جلوی دفع ادرار از کلیه مربوطه را کاملا مسدود کند، کلیه همان طرف در عرض 8 هفته از بین می رود. در حقیقت سنگ حالب از اورژانس های پزشکی است.

در افرادی که دارای سنگ کلیه از نوع عفونی هستند و عفونت فعال کلیه دارند، روزه داری توصیه نمی شود. همچنین افرادی که جنس سنگ آن ها سیستئین است، نباید روزه بگیرند چرا که به سرعت دچار سنگ کلیه می شوند.
افرادی که یک کلیه خود را به دلیل ابتلا به سنگ کلیه از دست داده اند، نباید روزه بگیرند، همچنین افرادی که بیش از 50 درصد عملکرد کلیه های خود را به علت سنگ کلیه از دست داده اند صلاح است روزه نگیرند و بیمارانی که برای بار اول در ماه رمضان دچار سنگ کلیه شده و مبتلا به درد و خونریزی می شوند نیز تا درمان نباید روزه بگیرند.
افرادی که در سابقه یک بار دچار سنگ کلیه شده اند و چندین سال است که دیگر سنگ کلیه نداشته اند، می توانند روزه بگیرند و از مایعات به شرح فوق باید استفاده کنند؛ همچنین افرادی که اخیرا فقط بار اول است که دچار سنگ کلیه شده اند و درمان نیز انجام شده است، می توانند روزه بگیرند و بیمارانی که دارای یک سنگ منفرد در قسمتی از کلیه بوده که چندین سال است، بدون تغییر باقی مانده است، می توانند روزه بگیرند و توصیه می شود این افراد حتما ما بین افطاری و سحری حداقل 8 لیوان آب علاوه از میزان مورد نیاز برای رفع تشنگی بنوشند.


تفرجگاه بازدید : 43 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

مسابقه

شما کاربران عزیز میتوانید مقالات مرتبط با موضوع این وبلاگ را برای ما بفرستید.
ما مقاله های شما را به نام خودتان در وبلاگ ثبت می کنیم.

ضمناً به مقاله های برتر جایزه تعلق می گیرد.moshavereaval1@Gmail.com
تفرجگاه بازدید : 39 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)

مراحل عشق از دید دانشمندان

دانشمندان و محققان عاشق شدن رو به سه مرحله تقسیم کردن . اول کشش جنسی که قاعدتأ دوره کوتاهی است. دوم، حس جسمی - عاطفی که آدم در این دوران در عالم هپروت غوطه ور می شه و در اصل یواش یواش احساس عشق از دید علم روانشناسی امروزی شکل می گیره.
مرحله سوم عاشق شدن، تعهد طولانی مدته. در این رابطه یعنی مرحله سوم دکتر پرتوی تبار دکتر روانشناس در لندن می گن که فرق نمی کنه مال کدوم کشور باشی یا تابع کدوم فرهنگ این سه مرحله بر همه وارده . . .

وقتی که حس عشق نسبت به کسی در ما شکل می گیره کاملتر و کاملتر میشه و با کاملتر شدنش، از داغ بودنش کمتر میشه ولی عشق عمیقتر میشه .

عجیبه که در جایگاه اصلی حس عشق و عاطفه که در مغز ما هست هم این تکامل عملا انجام میشه. اوایل رابطه ، سطح مغز درعواطف ما نقش داره و بعد با عمیقتر شدن احساس ما جالبه که قسمتهای داخلی و عمیق مغز درگیرعاطفه میشن، یعنی منطقه سنترال لوب که داخل مغز در مرکزشه و شکل نعل اسبه .

نتیجه چند آزمایش که نشون میده در ملاقات اول چه چیزهائی باعث میشه که بگیم بیقرار یا الفرار . . .

اصولا بین ۹۰ ثانیه تا ۴ دقیقه بیشتر طول نمی کشه که قلبا حس کنیم که از یکی خوشمون می یاد یا نه ؟

در این مدت زمان کوتاه نتیجه این است که:

۵۵ درصد حرکات یکنفر باعث جذب یا فرار ما میشه.
۳۸ درصد، تن صدا و سرعت حرف زدن.
و۷ درصد محتوای صحبت ها می تونه تأثیر مثبت یا منفی بگذاره.

تأثیر کارساز نگاه
روانشناس نیویورکی پروفسور آرتور آرون که در مورد ” عاشق شدن” تحقیق میکنه، به این نتیحه رسیده که نگاه تأثیر کارسازی در عاشق شدن داره .

این پروفسور از دوغریبه خواست که تما م رازهای زندگیشون رو برای همدیگه تعریف کنن. این مرحله از آزمایش چهارساعت و نیم طول کشید .

بعد پروفسور ازشون خواست که به مدت ۴ دقیقه به چشمهای هم زل بزنن. بعد از چند بار تکرار این آزمایش با افراد متفاوت خیلی از زوجها اعتراف کردن که شدیدا به طرف مقابلشون جذب شده بودن. حتی دو تا از اون غریبه ها بعدا با هم عروسی کردن.

اصولا وقتی که ما از لحاظ جنسی ذوق زده میشیم چشمهامون بزرگتر میشه.

هورمون هایی که در مراحل عاشق شدن دست دارن
مرحله اول: کشش جنسی یا شهوت
هوس و خواستن که عاملشون هورمونهای مردانه تستوسترون و هورمون زنانه استروژن هستند.
این هورمونها هستند که باعث میشن آدم دنبال جنس مخالف بره ..

مرحله دوم: دل باختن
از این مرحله است که واقعأ عشق پا می گیره . دراین مرحله است که آدم نمی تونه به چیز دیگه ای جز معشوقش فکر کنه. از علامات این مرحله از دست رفتن اشتها و بی خوابی هستش چون بیشتر سعی فرد اینه که ساعات روز رو به طرف مقابل فکر کنه . در مرحله جذ ب، گروهی از سلولهای عصبی ما یعنی نیورو ترنزمیترها که اسمشون ” مونو آمینوز” هستش نقش مهمی رو بازی میکنن .

دوپامین نوعی ماده شیمیایی که از مغز تولید میشه. نوره پاین فرین Norepinephrine یا همین آدرنالین که باعث میشه عرق کنیم و قلبمون سریع بزنه .

سروتونین : یکی از مهمترین مواد شیمیائی عشقه و اون چیزیه که ممکنه موقتا ما رو دیوونه کنه .

مرحله سوم: دل بستن
این سومین مرحله عشق و درازمدت ترینش. البته اگر یک رابطه بخواد ادامه پیدا کنه وارد این مرحله خواهد شد .این مرحله از عشق که ماندنیه مراحل قبلی کوتاه مدتن. علتش هم اینه که دو مرحله اول عشق هوس و جذب آدم رو از کار و زندگی میندازه برای همین قرار نیست که دائمی باشه چونکه از دید طبیعت باعث نابودی شخص میشه .

این احساسه که زوجها رو به هم متعهد می کنه و باعث میشه با هم بمونن. هورمونهایی که در این مرحله بوسیله سیستم عصبی آزاد میشه. هورمونهایی که باعث میشه دو نفر بهم وفادار بمونن .

اوکسیتوسین: این هورمون ماده شیمیایی هستش که غده هیپوتالاموس ترشحش میکنه. این هورمون کمک میکنه که رابطه پایدار بشه. این هورمون زمان بارداری هم در خانمها تولید میشه که به ساخته شدن شیر کمک میکنه و حس تعلق مادر و فرزند رو قوت میبخشه . در عین حال این هورمونی که در زمان آمیزش در مغز ترشح میشه و حس تعلق رو در دو نفر تشدید میکنه .

واسوپرسین: هورمونی که در رابطه دراز مدت در دو نفر تولید میشه این هورمون فعالیتهای کلیه رو کنترل میکنه و حس ایثار رو درفرد مقابل ایجاد میکنه .

چرا اصلا انسان احتیاج به یک همدم از جنس مخالف داره ؟
آیا یک الگوی همگانی برای زن ایده ال و مرده ایده ال هست ؟
تو انتخاب طرف مقابلمون چه چیزهایی نقش دارن ؟

زمانی که یک نفر رو به عنوان زوجمون انتخاب می کنیم، گویا اول ناخودآگاهانه کسی رو انتخاب می کنیم که از نظر ژنتیکی شبیه به خودمون باشه.

عجیبه که گویی ظاهر یک شخص تا حدی میتونه گویای ساختمان ژنتیکی اون فرد باشه. مثلا چهره هایی که طرف چپ و راست صورتشون قرینه نیستند، بیشتر احتمال داره که دارای مشکلات ژنتیکی و مادرزادی باشند.

دراین زمینه مطالعاتی که شده نشون میده مردها، بخصوص دنبال زنهایی می گردن که دو طرف صورتشون با هم قرینه است .

باز به نظر میاد که مردهاغیر از قرینگی صورت، به شکل اندام جنس مخالف هم ناخوداگانه توجه میکنن. مطالعات نشون داده که مردها بیشتر جذب خانمهایی میشن که تناسب قطر کمر به پهنای باسنشون ۰/۷ هستش. این رو می تونین با تقسیم اندازه کمر به اندازه باسنتون حساب کنین .

شاید علت این نوع سلیقه مشترک در جنس مرد، از اونجایی ریشه گرفته که وقتی زنها وارد سنین بالاتر میشن دور کمرشون چربی جمع میشه و کمرشون پهنتر میشه. بنابراین تناسب ”هفت دهم” به هم میخوره و ناخوداگاه این تصور رو در ذهن مردها ایجاد میکنه که این زن دیگه بارور نیست .

برای اینکه از نگرانی در بیان این رو هم بدونین که ” تناسب هفت دهم در زن چاق یا لاغر فرق نمی کنه و یکسانه.

ولی مسئله انتخاب زوج زنها با مردها خیلی فرق میکنه برای زنها قرینگی صورت مرد زیاد مهم نیست. ولی چیزی که مهم بنظر میاد توانایی مرد در فراهم کردن غذا و نگهداری از بچه های آیندشون نقش مهمتری رو بازی میکنه تا که ظاهرشون .

مردهای پولدار یا قدرتمند، چه از نظر جسمی و چه از نظر موقعیت مالی واجتماعی، همونقدر بین خانمها طرفدار دارن که لئوناردو دوکاپریو در فیلم تایتانیک!؟

تحقیقات نشون داده که ما کسی رو ترجیح میدیم که به خودمون شباهت داشته باشه و یک نسبتی هم بین این اجزای بدن در زوجها هست. بین اندازه ریه ها، بلندی انگشت وسط دست، درازای لاله گوش .و اندازه کلی گوش ها. قطر گردن و مچ دست و میزان سوخت و ساز بد


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 2,699
  • بازدید کلی : 24,219